Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jerassy
#2822462
Hallo,

Ik zal mezelf eerst even netjes voorstellen :) Mijn naam is Jessica en kom uit de buurt van 's-Hertogenbosch. Ben al een tijdje aan het lezen op Barfplaats en heb ondertussen al veel kennis vergaard.

Ik heb een Siberische husky reu van 2,5 jaar genaamd Sin die al netjes een jaar op echte voeding staat. (De eerste anderhalf jaar wist niet beter :-[) We zijn begonnen met barf maar dat bleek al snel lastig te zijn voor ons. Dat is dan ook de reden dat we hem op KVV hebben gezet. Begonnen met Carnifarm, daarna Kivo i.v.m de kosten. Daarna uit nieuwsgierigheid Lotgering geprobeerd. In het begin ging het eigenlijk best goed. We hadden de compleet versie en de wild compleet versie.
Maar naar ongeveer 2 maanden begon Sin meer uit zijn bek te stinken (hij heeft nooit fris uit zijn bek geroken maar dit was toch wel echt een putlucht) ook zijn vacht begon te ruiken. (gelijk aan een chlorella kuurtje gezet maar dat mocht helaas niet baten) Hij zit nu inmiddels 4 á 5 maanden op lotgering en begint ineens aan zijn rechter achterpoot te likken. En gewoon overmatig! Zijn witte pootje heeft nu al een roze gloedje. De andere poten zijn niks mis mee en ook zijn liezen zijn mooi rustig.

Overstappen is iets wat we zeker doen maar we zitten nog erg te twijfelen over het merk voeding.
Kosten zijn voor ons best belangrijk aangezien we niet zoveel hebben om uit te geven.
We zijn erg aan het twijfelen over degomeat en dan de enkelvoudige versies. Ik wil dan 6 diersoorten gaan geven en 1x in de week een vette vis van de visboer. Nu is er de optie om 100kg te bestellen zonder verzendkosten. Dan kom ik uit op ongeveer 2 euro per kilo en dat is voor ons een prijs die we kunnen missen.

Heeft er iemand ervaring met Degomeat? Of iemand die nog tips heeft voor onze Sin? Dan hoor ik het graag! :)

Groetjes Jessica en een pootje van Sin
Door hannabelgje
#2822552
Welkom hier!
Bij een hond die misschien allergisch is zou ik zeker zelf gaan samenstellen en bij voorkeur gaan elimineren, dwz dat je gedurende een aantal weken maar 1 bepaalde diersoort geeft die hij nog niet eerder heeft gehad. Daar kunnen anderen hier jou vast meer over vertellen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Jerassy
#2822563
Ik durf niet te zeggen dat het een allergie is. Hij heeft het maar aan een enkele poot en de rest van zijn lichaam is mooi en rustig. Ik ga hem zoiezo geen rund en kip meer geven tijdelijk. Om toch stiekem te kijken of het misschien wel een allergie was...
Gebruikersavatar
Door Thea
#2822588
Welkom op BP
Ik neem aan dat je dan bij best4dogs wil bestellen.
Als je dan geen kip/rund wil voeren zou je op parelhoen, eend,kalkoen,konijn, paard  en zalm dan heb je 108 kg en kom je idd net niet aan 2 eu. Dat is een redelijk bedrag ;)
Ik voer best4dogs aan de katten en die doen het er prima op ;)
Door madelief403
#2824040
Ik ga morgen voor de 2e keer bestellen bij degomeat. Ben er zeer over te spreken en mijn honden eten het graag. geef wel de enkelvoudige variant, maar omdat de heren 7 diersoorten(beetje overdreven, ik weet het  :)) per maand eten, ben ik niet bang voor tekorten. Ik wissel het af met dagje pens, dagje vis, dagje barf. Het enige minpuntje vind ik het vroege tijdstip van afleveren, ze komen bij mij des morgens om 5.00..... :o. Volgende week donderdag komt het weer binnen en ik denk dat ik mijn wekker maar ga zetten.....De eerste keer van berzorgen had ik geen mail van ze gehad, omdat mijn comp geen Hotmail doorlaat en stond ik in mijn nachtkledij de chauffeur te betalen. Ach, ken t me skelen, de tijd van schaamte ben ik voorbij.
Gebruikersavatar
Door Jerassy
#2824107
Ben blij om te lezen dat meerdere mensen goede ervaring hebben met degomeat. We zijn ook erg benieuwd. Heb nu 6 verschillende diersoorten besteld en daarbij gaan we nog verse pens voeren en visjes van de visboer :). Ik had bij de bestelling (in het vakje opmerkingen) gevraagd of ze in de ochtend kunnen leveren i.v.m mijn werk, maar dat moet dan geen probleem zijn lijkt me! ;)
Gebruikersavatar
Door Ashena
#2825780
Ik ben begonnen met het voeren van degomeat kvv compleet,  vandaag hebben hondje en poes beide kip/makreel gehad en dat ging er goed in.  Ik heb daarnaast nog rund en kip gekocht dus ben benieuwd of die ook goed bevallen.  Nu is mijn hondje net een vuilnisvat en eet werkelijk alles wel maar poes is kieskeuriger dus nog even afwachten.  Poes heeft ook een verleden met blaasgruis dus ik hoop dat het goed zal gaan op dit voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door