Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door dinky89
#2821624
Hallo,

Onze poes Dinky had afgelopen vrijdag beetje traanoogjes maar dat trok weer helemaal bij.
Nu zag ik net ineens een wondje op de plek die vrijdag dus wat vochtig was geweest.
Moet ik hier iets aan doen (weet niet hoe ze er aan gekomen is, ze is alleen paar minuutjes buiten geweest vandaag en verder binnen) en zo ja wat?

Alvast bedankt voor reacties!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2821728
Ze lijkt er geen last van te hebben.

Opgedroogde traanstreep heeft ze ook wel iets maar dit is open en rood (bloedkleur).
Zal er anders morgen in daglicht foto van proberen te maken.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2821867
Ik zou het in de gaten houden.
Als het open blijft, zou je er zalf op kunnen doen, maar dan moet je natuurlijk opletten dat het niets schadelijks voor de ogen is en niet pikt.  Als er hier geen mensen weet hebben van zo'n zalf, is het misschien beter er toch eens een DA naar te laten kijken en daar een zalf mee te krijgen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2822109
Houden het zeker goed in de gaten ;)

Hierbij nog de foto's:
Afbeelding

en uitgeknipte deel van de ogen
Afbeelding

Zoals te zien is het onder haar linkeroog het onderste puntje eigenlijk van de traanstreep.
Betere foto heb ik er niet van kunnen maken omdat ze zo heerlijk actief is  ;D
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2822160
Ik vind het er een beetje uitzien als aangekoekte oogprut.. kan soms aardig vast blijven zitten en bij één van mijn katten heeft het soms ook zo'n kleur. Misschien kan je het schoonmaken met een watje gekookt (maar afgekoeld :D) water...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2822325
Wanneer het er morgen nog zo zit dan zal ik inderdaad kijken of ik het met een wattenschijfje/stokje weg kan krijgen ;)
Het grootste gedeelte is inderdaad traanstreep, alleen onderin zit een klein puntje rood wat vanmiddag in elk geval dicht leek :)

Heb de foto even bewerkt en een cirkeltje gezet om het gedeelte waar het om gaat (rest is inderdaad gewoon traanstreep wat ze standaard altijd een beetje heeft).

Afbeelding

Bedankt in elk geval voor het meedenken :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2822344
Ja, ik zie het wel dat het een klein wondje is. 
Ik zou het gewoon even tijd geven.  Schoonmaken kan natuurlijk geen kwaad.  Haar traanstreepjes de volgende dagen ook even schoon houden, zou ik ook doen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2823313
Even een kleine update: Het gaat voorspoedig met de genezing van het wondje :)
Ondanks dat met het wassen wel eens het korstje eraf gaat is het wondje al meer oppervlakkig geworden en duidelijk aan het genezen.

Gevoelsmatig duurt het al tijden terwijl het slechts een paar dagen is. Maarja, wanneer er iets met je lieverd is duurt het natuurlijk gevoelsmatig altijd veel langer en wil je het als het ware met een toverspreuk laten genezen  ;D Ook heb ik dan altijd het gevoel dat ik iets moet doen terwijl tijd soms gewoon voldoende is ;) Daarom doet het mij ook goed te kunnen zeggen dat ik nu al duidelijke genezing zie :)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2823334
Fijn dat het goed gaat! Is ook niks, als er iets is met een van je poezels... maar gelukkig gaat het goed en is het 'maar' een wondje ;) :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door