Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door stephanier1988
#2822208
hallo allemaal

ik had eigenlijk een vraag wat geven jullie je hond als het om beloning gaat, ik ben namelijk nog bezig mijn hond te trainen, maar wil geen koekjes geven van een dierenwinkel.
net zoals brokken je weet nooit zeker wat er nou eigenlijk allemaal in zit.
dus ik zat op youtube te kijken naar filmpjes hoe je zelf hondenkoekjes kan gaan maken , maar haast allemaal doen ze er granen in .
dus nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie doen .

groetjes
stephanie
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2822210
Ik droog spiervlees en orgaan in een voedseldroger (ik heb een bohmann).
Vooral long is handig om stukjes vanaf te breken voor belonen tijdens het trainen. Maar van reepjes spiervlees kun je ook stukjes knippen zodat je kleine "snoepjes" hebt.
Voor het betere knaagwerk is slokdarm of luchtpijp ook leuk om te drogen.
Door stephanier1988
#2822224
Kim_S schreef: Ik droog spiervlees en orgaan in een voedseldroger (ik heb een bohmann).
Vooral long is handig om stukjes vanaf te breken voor belonen tijdens het trainen. Maar van reepjes spiervlees kun je ook stukjes knippen zodat je kleine "snoepjes" hebt.
Voor het betere knaagwerk is slokdarm of luchtpijp ook leuk om te drogen.
bedankt voor je reactie!

goed idee!
ik zal eens gaan kijken waar ik zo'n voedseldroger kan gaan halen,
wil namelijk echt weer gaan trainen maar niet met dierenkoekjes van de dierenwinkel.
Door Lil
#2822239
Ik geef worst (Rodi bijvoorbeeld). Ja, helaas daar zit wel wat rijst in, maar daar is de mijne niet allergisch voor. Degene die dat wel is train ik met rookworst.

Zelf gedroogde snacks zijn leuk om te gaan wandelen of te clickeren (daar gebruik ik die wel voor), maar op training staan ze dan een half jaar te kauwen dus dat werkt bij de mijnen niet.
Door stephanier1988
#2822261
Lil schreef: Ik geef worst (Rodi bijvoorbeeld). Ja, helaas daar zit wel wat rijst in, maar daar is de mijne niet allergisch voor. Degene die dat wel is train ik met rookworst.

Zelf gedroogde snacks zijn leuk om te gaan wandelen of te clickeren (daar gebruik ik die wel voor), maar op training staan ze dan een half jaar te kauwen dus dat werkt bij de mijnen niet.

bedankt voor je reactie!

maar is rodi wel echt vlees dan of is dat ook afvalvlees met heel veel water gemend en andere zooi?
rookworst lijkt me ook wel wat maar is dat rundvlees of varkens vlees?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2822269
stephanier1988 schreef:
bedankt voor je reactie!

maar is rodi wel echt vlees dan of is dat ook afvalvlees met heel veel water gemend en andere zooi?
rookworst lijkt me ook wel wat maar is dat rundvlees of varkens vlees?
Rookworst is eigenlijk altijd varken en erg vet.

Rodi heeft "travel and training" worst.. ook een vis variant. Weet zo niet wat er in zit maar dat is ook idee. Nadeel van die Rodi worsten vind ik dat het zo;n smurrie wordt. Als je graag snacks in je jaszak wilt bewaren is dat niet een goed idee ;D

Ik droog ook zelf en vind dat ideaal. Het is goedkoper en je weet wat je voert.
Door stephanier1988
#2822273
Hylos schreef: Rookworst is eigenlijk altijd varken en erg vet.

Rodi heeft "travel and training" worst.. ook een vis variant. Weet zo niet wat er in zit maar dat is ook idee. Nadeel van die Rodi worsten vind ik dat het zo;n smurrie wordt. Als je graag snacks in je jaszak wilt bewaren is dat niet een goed idee ;D

Ik droog ook zelf en vind dat ideaal. Het is goedkoper en je weet wat je voert.
bedankt voor je reactie!

ja inderdaad tijdje geleden had ik ook rodi en deed het in een boterham zakje en in mijn jas na een tijdje zat het helemaal vast geplakt onder mijn nagels
en ik dacht inderdaad ookal dat rookworst varkensvlees was en vettig
ik ga tog maar zelf vlees drogen en kleine stukjes van maken
Door Henny V.
#2822381
Ik gebruik de paardenhartstukjes van ropa.
En als koekje krijgen ze de vleesblokjes van carnivoer.
Deze heb je in verschillende smaken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2822475
Ik droog zelf dingen als spiervlees en long, ik heb ook een bomann. Ik doe dat dan in kleine stukjes breken. Ook voor trainingen, Oscar heeft het altijd razendsnel op.

Wij gebruiken vaak nogal veel beloningen voor Oscar. Nu is Oscar vrij slank, dus ik kieper er rustig een hele hoop koekjes in op een training (een dagportie aan spiervlees is tijdens een training of workshop geen uitzondering). Mocht je hond nu te dik zijn of aanleg hebben om dik te worden, kun je ook gewoon de delen spiervlees en/pf orgaan van zijn dagelijkse porties te drogen. Dan krijgt hij zijn eigen eten, maar gedroogd en hij moet er voor werken. Je hebt met drogen wel wat voedingsstoffen verlies, dus ik zou dat niet te vaak doen. Beetje balans in zoeken.

Voor grotere knaagjes hebben we van alles gedroogd liggen. Konijnen, lams en hazenoren, luchtpijpen en dat soort dingen. Die droog ik zelf of koop ik gedroogd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2824367
Witvis is heel geschikt om te drogen, zonder dat je vieze handen krijgt, net als long, hart gewoon  spiervlees. kalkoenmaagjes zijn ook fijn als ze gedroogd zijn,
nadeel van witvis is wel de geur aan je vingers, maar de honden vinden  dat wel zalig  :D
Door Lil
#2825555
stephanier1988 schreef:
bedankt voor je reactie!

maar is rodi wel echt vlees dan of is dat ook afvalvlees met heel veel water gemend en andere zooi?
rookworst lijkt me ook wel wat maar is dat rundvlees of varkens vlees?
Helaas zit er wel ook rijst in. Je hebt die standaard rode en gouden worsten bij de dierenwinkel en daar zit meer zooi in dan in de rodi excellent. Inderdaad alle worst is vies voor in je zakken. Ik gebruik daarvoor een buiktasje speciaal ontwikkeld voor hondentraining. Blijft handig open staan. En toen had ik een hond die even hoog is als mijn middel. :P :biggrin2: :biggrin2:
Door Roef & Hidde
#2825617
als het gehakt in de aanbieding is(runder) dan koop ik daar een aantal kilo van en maak met wat ei en knoflook hele kleine balletjes die ik plet als een burgertje en dan droog.
deze gebruik ik als trainertjes voor Hidde.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door