Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2821678
Noppie krijgt nu nog hoofdzakelijk KVV. Soms geef ik hem wat spiervlees van Pixie en hij heeft al een keer stukje kipkarkas gehad.

Orgaan is echter een probleem. Eendenhartjes eet ie wel maar lever en nier laat ie gewoon liggen. Maakt niet uit van welke diersoort. Gemalen pens eet ie weer wel.

Hoe krijg je hem aan de lever en nier? Hij zou volgens mijn berekening ongeveer 80 gram lever en 80 gram nier per week moeten hebben en 120 gram hart
#2821848
Je zou het natuurlijk ook even kunnen voordoen.
Ik had daar geen zin in bij Sien toen die in eerste instantie geen nier bleek te blieven. na 2 of 3x weigeren, at ze het de 4e week ineens wel. Ze was er helemaal zelf achtergekomen dat de donderdagportie anders wel heel klein zou blijven.
#2821868
In fijne stukjes snijden en onder zijn kvv mengen?
Kijken of hij het geheel dan wil eten.  Anders moet je met een beetje beginnen en dan steeds een beetje meer.  Ze moeten aan de smaak wennen.
Kleintje heb ik het begin ook echt moeten dwingen om lever te proeven, maar nu eet ze het gewoon.  Nier krijgen ze enkel konijnnier van, omdat ze enkel dat lusten. 
Het gaat hem ook om het gevoel van zo'n glibberig orgaan.  Das even wennen. En dan zo'n zuivere smaken....

Even aanbakken kan ook helpen, maar daar ben ik zelf niet zo voor.
Als je het kan mengen, gaat dat beter.
#2821993
Maar als je nu een klein stukje lever fijnsnijdt en dat extra door zijn kvv doet, kan hij zo aan de smaak wennen.  Dan kan je steeds ietsje meer lever toevoegen. Het mengen onder de kvv zorgt ervoor dat hij het wel eet en zo dus zachtjesaan de smaak van de lever gewend wordt.  Als katten iets niet kennen, gaan ze er niet van eten, ookal kunnen ze het wel lusten.  Das anders dan honden die meestal eerst happen en dan kijken of het lekker is.  :P

Het kan natuurlijk zijn, dat hij het werkelijk niet lust, maar je kan echt wel eens proberen wat hij zegt als hij de smaak wat meer gewend is.  De meeste katten eten het toch gewoon zo.
Wel eten ze hier enkel lever van kleine dieren. Rund, geit, lam daar moet ik allemaal niet mee aankomen, das gewoon vergif.  ;)
#2822366
Vanavond had Pixie konijnen lever bij het eten. Ik 2 kleine stukjes afgeknipt en Noppie gegeven. Ging ervan uit dat ie het liet liggen. Was dan ook verbaasd dat meneer het zonder problemen snel naar binnen werkte.

Morgen krijgt Pixie lamsnier..eens kijken wat Noppie daar nu van vind
#2823463
Vandaag krijgt ie bij z'n KVV wat zalm. Pixie krijgt woensdags een zalmkop en dan knip ik er gewoon een 60-70 gram af voor Noppie..makkelijker kan bijna niet.

Edit: Meneer weigert nu ineens zalm te eten..z'n KVV wildie ie ook niet want die had samen met de zalm op bord gelegen.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op wo 04 dec 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2823745
[quote="pearlsofpassion"]
Dan geef je't morgenvroeg toch gewoon terug. Veel kans dat hij het dan wel eet.
Als dat niet het geval is, vind hij zalm blijkbaar toch niet eetbaar, maar hij heeft het al gegeten, begrijp ik dat goed?
[/quote]

Hij heeft het al 2 keer eerder gehad. Vanavond at ie het restje KVV wat ie eerder niet wou wel gewoon op.
Volgende week woensdag nieuwe kans voor de zalm
#2824305
Volgens mij heeft Noppie gewoon al helemaal door dat hij iedere dag weer lekkere dingen krijgt en dat hij best wel even een keer kan zeggen, nee Theo, vandaag wil ik wat anders eten.

Ik heb geen tips en adviezen, alle poezen en katers die ik gehad heb aten direct alles, stelen als de raven en zijn ook nog dol op gekookte groente, brood, pepernoten, brood, pindakaas, macaroni etc. Of te wel, ik heb een soort kliko's.

Eet Noppies ook hele prooitjes als muisjes?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door