Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Limar
#2821531
Weet iemand van jullie of de enkelvoudige mixen van degomeat compleet genoeg zijn of dat ik er nog vlees of organen aan toe moet voegen

Alvast bedankt
Door spikkel
#2821555
Ik zie bij Degomeat staan, bij de omschrijving dat niet in alle rollen orgaan zit. Dus dit moet je dan erbij geven.
Je kunt ook even mailen of dat inderdaad zo is. Of even wachten op een reactie van iemand die dit ook voert.
Door tammie
#2821909
De verhoudingen staan bij de enkelvoudige mixen erbij.

Bijvoorbeeld de KipNRV zit 20% bot, 80% vlees in, maar de kalkoen NRV bevat weer 70% vlees, 20% bot,, 10% orgaan en de vleesmix rund grof bestaat weer uit 80% spiervlees, lipvlees, stoofvlees en 20% orgaan.

Ik had anders de enkelvoudige aan de katten gegeven als ik ze hier niet over had kunnen krijgen op BARF. Wat ik heb gedaan is alles onder elkaar gezet van de percentages bot/spiervlees/orgaan van de verschillende mixen die ik dan zou gaan geven, de juiste percentages had ik dan op uit willen komen die ik ook nu geef met BARF.
Gaat er immers om dat je bv. per week compleet geeft, hoeft niet per dag te zijn.
Het is dus wel eventjes rekenen, ze hadden er dan ook wat orgaan bij gemoeten.
Ook orgaanmix hebben ze bij de enkelvoudige staan dus dat zou je dan zelf kunnen omrekenen hoeveel je nodig hebt en er dit als extra bij geven. Als dit ook bij jou zo zou gaan uitkomen.
Hebben ze extra spiervlees nodig hebben ze hier ook bepaalde mixen van die alleen spiervlees bevatten, je kan dan denken aan bv. de hert en de kalfs/lamsgehakt.
Door Larshann
#2821919
Een van onze honden krijgt enkel de enkelvoudige degomeat mixen, ik neem gewoon van alles wat en zie dat ik zeker alle organen heb over de verschillende mixen. Sinds ons oudje van 14 degomeat krijgt is hij helemaal opgeknapt en zijn vachtje is terug supermooi, dus ik ga er vanuit dat hij zo wel alles binnenkrijgt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door