Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door JoepenLola
#2821425
De 1 zegt 4 diersoorten in 2 weken,de ander zeg nee moet minimaal 6 diersoorten in 2 weken.
Hoeveel diersoorten in 2 weken is nou verstandig?

Ik voer nu in 2 weken Kip/Lam/Rund (in 1 mix),Kalkoen(enkelvoudig),Puur Zalm(enkelvoudig),Wildmix (wat bestaat uit: konijn,eend,fazant,lam,kalkoen),en 1 x in de week Vuile pens.
En wil er ook nog geit bij gaan voeren.
Zit ik dan oke?
Door M@rina
#2821455
Volgens mij doe je het prima. Her advies op het forum is altijd 4 á 5 diersoorten in 3 weken.

Ik weet niet of je alles van 1 merk voert? Zo ja dan zou je nog kunnen overwegen1 of 2 andere merken toe te voegen. Iedere kvv is net weer anders samengesteld en hoe hoger de variatie hoe beter.

Ik wissel 3 of 4 merken af en neem ook niet altijd dezelfde merken en varieer met 10 diersoorten. Die liggen in de vriezer in de schuur. Meestal haal ik daar voor 2 weken voer uit en leg dat in de vriezer in huis.  Ik zorg dan gewoon dat ik 6 diersoorten meeneem en daarna kijk ik niet meer.
Door JoepenLola
#2821486
[quote="M@rina"]
Volgens mij doe je het prima. Her advies op het forum is altijd 4 á 5 diersoorten in 3 weken.

Ik weet niet of je alles van 1 merk voert? Zo ja dan zou je nog kunnen overwegen1 of 2 andere merken toe te voegen. Iedere kvv is net weer anders samengesteld en hoe hoger de variatie hoe beter.

Ik wissel 3 of 4 merken af en neem ook niet altijd dezelfde merken en varieer met 10 diersoorten. Die liggen in de vriezer in de schuur. Meestal haal ik daar voor 2 weken voer uit en leg dat in de vriezer in huis.  Ik zorg dan gewoon dat ik 6 diersoorten meeneem en daarna kijk ik niet meer.
[/quote]
Ik voer Degomeat,FreshDog (eigen lijn van me Verkooppunt),De wild van Lotgering en soms Smuldier  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2821500
[quote="yootje"]
Wat als je maar 3 soorten kan geven? komen ze dan vitamine tekort?
[/quote]

Als dat structureel is vind ik dat op den duur wat karig worden. Dat zou b.v. neerkomen op kip,rund, eend...en dan mis je dus de vis, zit de vis erbij (max10%) dan is het grootste deel weer kip en rund en houdt het niet voer zeg maar.

Kun je om watvoor redenen ook niet meer dan 3 vleessoorten voeren, dan zou ik wat extra dingen gaan supplementeren in de vorm van nootjes/zaden/groente enz. Om toch tot een hogere voedingswaarde te komen.

Maar we zitten hier wel in de kvvhoek, dus stel dat je 2soorten carnibest geeft met in totaal 3 soorten vlees, dan hoef je je niet 123 zorgen te maken aangezien deze kvv is opgeleukt met een vitaminepremix.
Door Hondje_
#2822304
[quote="yootje"]
Wat als je maar 3 soorten kan geven? komen ze dan vitamine tekort?
[/quote]
Dat probleem heb ik dus ook. Ben aan het elimineren maar de 4e diersoort wil maar niet lukken. Nu dus maar weer de komende 6 weken 3 diersoorten geven tot het weer tot rust komt. :-[ en dan weer wat anders proberen. Die complete soorten kan ik niet geven ivm de rijst die erin zit en het feit dat ze geen kip, rund, kalkoen, vis en lam o.a. verdraagt. Toevoegen van andere dingen wil ook niet. Zuivel en ei verdraagt ze ook niet. Groentemix die ik zelf maak gelukkig wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door