Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door digijaro
#2819517
Wegens terugvallende financien wil ik de honden van de BARF afhalen en zetten op 4 dagen kvv (van Best4dogs) en 3 dagen Best Choice (Sorry, brokken).

De smaken kvv van Best4dogs die ik wil gaan geven zijn:
- Eend; 70% eendenvlees, 20% eendenbot, 10% eendenhartjes
- Konijn; 70% konijnenvlees, 20% konijnbot, 10% konijnorgaan
- Kip; 70% kipvlees, 20% kipkarkas, 10% kiporgaan
- Zalm; 100% gemalen zalmkarkas zonder kop

Moet ik bijv. bij de Eend nog niertjes en lever bij doen? De Konijn en Kip versie heb ik gevraagd waar de orgaanmix uit bestaat.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2819521
Best4dogs is toch van Degomeat? Dat is een prima kvv, hoeft niks meer bij en zeker geen extra orgaan. ALS je al iets toe wilt voegen doe er dan groentemix bij of, als de ontlasting erg hard word, beetje extra spier.
Door haba
#2819538
ik voer dit ook,maar op 400gr. moet ik 100 gr. spiervlees en 50 gr. runderhart toevoegen anders krijgt hij er krijtpoep van
Door Too
#2819597
Er zit geen pre-mix/vitamine preparaat in toch?
In dat geval zou ik wel iets aan lever en nier toevoegen, 10% kip orgaan en 10% konijn orgaan  ik vind t wat schraal
Door Bosliefje
#2819675
[quote="haba"]
ik voer dit ook,maar op 400gr. moet ik 100 gr. spiervlees en 50 gr. runderhart toevoegen anders krijgt hij er krijtpoep van
[/quote]

Daarom lijkt het goedkoop, maar is het niet. Maar op de kwaliteit (ik bedoel het ruikt goed, ziet er goed uit) heb ik verder niks aan te merken.
Door haba
#2820419
[quote="Bosliefje"]
Daarom lijkt het goedkoop, maar is het niet. Maar op de kwaliteit (ik bedoel het ruikt goed, ziet er goed uit) heb ik verder niks aan te merken.
[/quote]

is niet helemaal waar :ik ken ook honden die het er perfect op doen , waarbij dus niets toegevoegd hoeft te worden
Gebruikersavatar
Door kiara
#2820744
mijn sintje zit er nu een aantal weken op en heb absoluut geen krijtpoep het zal per hond verschillen,ik heb nu paard/kalkoen/haas/konijn/rund liggen nergens last van en doe er ook niks bij,ja half pakje smuldier pens voor de lekkerheid (is een pruimdoos soms)
Door Kim en Casper
#2821184
Ik zou idd wl orgasn bij geven. Wat lever en wat nier en wat pens... Dus misschien een dagje smuldier pens erbij doen ? Kan niet duurder zijn dan brok
Gebruikersavatar
Door Thea
#2821431
Als je bijna dagelijks kvv voert is die 10% denk wel goed denk ik
En dan zou ik bv 1x pw een pensdag geven.
Want de 15 a20% in rekenhulp is incl pens ;)
Door malimaniac
#2821700
Ik mis ook de pens, verder zou ik de smaken lekker afwisselen, zelf hou ik 4 diersoorten aan + vis. Even goed in de gaten houden of ze er goede ontlasting van hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door