Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2820841
Ik ben even nieuwsgierig naar jullie ervaringen met -gedroogde- konijnenoren als snack. Mijn hondjes zijn stapel op gedroogde varkensoren, maar gezien de prijs kijk ik toch wel rond naar alternatieven. Die zijn er uiteraard legio, maar b.v. runderoren talen ze niet naar. Stinkt waarschijnlijk niet erg genoeg :biggrin2:

Ik zou graag willen weten hoe andere honden de konijnenoren vinden, gedroogd. Is het een lekkernij, of is het maar zo-zo... Voor ik een bestelling plaats en met 10 kg zit...  :(

B.v. luchtpijp gedroogd blijkt niet echt favoriet te zijn, kippenlooppootjes weer wel. Pens doen ze een moord voor, maar alleen maar pens favoriet laten zijn is ook zo saai.
Door madonna
#2820846
Mijn honden zijn stapel gek op de konijnenoren  :biggrin2: 
Ik heb ze ook zelf gedroogd maar ook niet gedroogde oren waren ze gek op
Kan je het niet beter eerst proberen voor je meteen zoveel besteld  :)

Sorry ik heb ook hazen oren 
Ik heb 1 kg konijnenoren gehad waren ze ook gek op alleen ik vond ze wat te groot
Laatst gewijzigd door madonna op za 30 nov 2013, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2820940
Hier ook dol op gedroogde oren. Ik droog de oortjes (konijn- en lamsoortjes) ook zelf, volgens mij vinden ze ze dan nog extra lekkerder.
Enige nadeel, dat er veel haar op de konijnoortjes zit. Ik geef die oren altijd afwisselend met andere snacks.

Gekochte varkensoren voer ik nooit, wel gekochte runderoren.

Voordat ik zelf ging drogen heb ook wel eens gedroogde hertenoren gekocht, die waren ook erg in trek.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2821161
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! :-* Voor mij genoeg positieve reacties om het erop te wagen. Tja, ik ben nu eenmaal eentje van grote stappen snel thuis :biggrin2:, dus waag het er gewoon op. Lukt het niet (van de vier hopelijk altijd wel één viervoeter die het lust ???) dan maak ik er wel iemand anders blij mee ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2821180
Konijne oren zijn hier ook populair, maar dat stuk kophuid wat eraan zit, dat  lijdt hier tot overgeven. WRS te veel haar  :-\
Nu knip ik dat eraf, maar hiermee gooi ik wel bijna de helft van het gewicht weg  :(
Gebruikersavatar
Door pike
#2821187
Ze zijn hier alle drie gek van zelfgedroogde konijnenoren. Ook die met de huid en haar eraan en dat geeft hier geen problemen.
Laatst gewijzigd door pike op za 30 nov 2013, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2821366
Hylos schreef: Zijn hier erg in trek!
Ik droog ook snacks voor mensen die ik ken.. en de meesten willen sowieso altijd de konijnenoortjes :biggrin2:
Ik heb ze hier al toegefluisterd dat er weer heel veel oortjes aankomen. Ze staan te trappelen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2821544
Diza vindt ze lekker.
Toen ik de oren geleverd kreeg (10 kilo witte bontjes), moest ik wel even slikken: de huid van het koppetje zit er ook nog aan, vaak compleet met ogen en neusje.
Ik weet niet of Diza dat lekker vind (waarschijnlijk wel), maar ik heb alleen de oren gedroogd. De rest heb ik weggegooid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door