Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miekjevdv
#2820645
Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat.

ik zou graag satin balls maken en heb er een paar vraagjes over.

in het recept word gesproken over rundgehakt. Maar hier in belgie hebben we enkel mager rundgehakt, gemaakt van mager rundvlees. Zonder vet. Kan ik dit dan ook gebruiken?

en kan ik manuka honing gebruiken in plaats van stroop?
Door chiva
#2820655
Als ik ze maak , maak ik ze van  Kiezebrink Lamsmix, en gaat goed.
En de stroop is vooral voor de suikers , dus denk dat manuka honing ook gewoon kan, zelf heb ik de laatste keer appelstroop gebruikt.
Door miekjevdv
#2820758
Het probleem is dat mijn hond tegenwoordig voor elke soort kvv zijn neus ophaalt en het niet wil eten. Maar gewoon rundgehakt eet hij wel met plezier. Daarom dat ik dan het rund gehakt wil gebruiken.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2820895
ik denk dat ze de rundergehakt wil gebruiken voor de satinballs  ;)

Mijn hond at ook niets meer (zelfs geen rundergehakt) maar omgetovert tot satinball ging het er wel in. Gewoon proberen  :)
Door miekjevdv
#2820907
Het is om hem even wat extra te geven, zodat hij terug wat reserve krijgt. Het is zeker niet bedoeld om als hoofdmaaltijd te geven en ook niet voor lange tijd.
Zodat hij terug een beetje extra energie op doet.

Mijn moeder kwam juist met het idee om eens bij een islamitische slager te gaan kijken. Die hebben iets vetter rundsgehakt en ook lamsgehakt.
Door miekjevdv
#2821022
Ja ik wil het rundgehakt gebruiken om de satin balls van te maken.
Ik heb juist de satin balls gemaakt. Van gewoon rundgehakt uit de supermarkt, havermout en manuka honing

En amaai, ik liet hem even proeven en het kon niet vlug genoeg op zijn. Hij stond zelfs mijn handen af te likken toen ik gedaan had. Ik was even bang dat hij het misschien niet moest hebben omdat de manuka honing nogal sterk van smaak is en onder zijn voeding wil hij de honing niet.
Ik ga hem nu 2 balletjes (iets kleiner dan een ping-pong bal) per dag geven en kijken of hij er tegen kan en er niet van gaat spugen of aan de diarree gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door