Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#282023
Als ik naast de kvv nog groente en yoghurt wil geven, hoeveel kan ik hier dan van geven?

gr, Angelique
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 15 mar 2005, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#282026
[quote="bernergek"]
Als ik naast de kvv nog groente en yoghurt wil geven, hoeveel kan ik hier dan van geven?

gr, Angelique
[/quote]

Ik zal er over denken wanneer de naam van topic veranderd word...ik weet niks van prut voeren af...sorry
Laatst gewijzigd door mahuni op di 15 mar 2005, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#282029
[quote="202spots"]
Ik zal er over denken wanneer de naam van topic veranderd word...ik weet niks van prut voeren af...sorry
[/quote]

Zo beter?? ;)
Door 202spots
#282032
;D ;D ;D ;D
Hey!!!
DAT herken ik!!!
Was je van plan om de MIX door de kvv te mengen of aparte maaltijd te maken?
Sommige honden vinden groente heerlijk...en andere eten het alleen wanneer er allerlei lekkers door heen word gedaan.

begin met 1 of 2 eetlepels gepureerde groente en kijk wat ze er bij jou van vinden.
Yoghurt kan je ook 1-2 eetlepels door de eten roeren,of iets meer als toetje of tussendoortje geven.
Heb je hier meer aan? ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#282033
[quote="202spots"]
;D ;D ;D ;D
Hey!!!
DAT herken ik!!!
Was je van plan om de MIX door de kvv te mengen of aparte maaltijd te maken?
Sommige honden vinden groente heerlijk...en andere eten het alleen wanneer er allerlei lekkers door heen word gedaan.

begin met 1 of 2 eetlepels gepureerde groente en kijk wat ze er bij jou van vinden.
Yoghurt kan je ook 1-2 eetlepels door de eten roeren,of iets meer als toetje of tussendoortje geven.
Heb je hier meer aan? ;)

Ja zeker, hartstikke bedankt!
Maar geef ik dan elke dag een beetje groentemix of bijv. 2x p.w. wat meer (en hoeveel ongeveer) als ze er aan gewend zijn.

gr, Angelique


[/quote]
Door Lizzy
#282035
Mijn honden zijn dol op hun groentemix. Maar, er zijn inderdaad zat honden die er niet zo dol op zijn.... de meeste willen het toch wel gemengd hebben met iets dat ze lekker vinden. En voor de ene hond is dat pens, voor de andere hond vlees en nog een ander eet het op als er een zachtgekookt eitje of yoghurt doorheen zit. Even uitproberen dus.

Ik zou langzaam aan beginnen met wat makkelijke groentes, die de meeste honden lekker vinden. Ik denk dan aan een mix van bijv. courgette met worteltjes met wat komkommer, half teentje knoflook en wat witlof of andijvie. Dat is dus een zeer makkelijke mix, meestal maak ik mixen van 10 of meer verschillende groentes. Maar, langzaam beginnen kan geen kwaad. De groentes moeten wel helemaal goed gepureerd worden.

Ook meer over groentemixen op : http://www.barfclub.nl/groentenz.htm
Door 202spots
#282036
Ja hoor,je kan elke dag 'n beetje groentes en yoghurt geven,geef je 't dan door de kvv?

Wanneer ze 't lekker vinden dan kan je b.v 1 of twee keer per week meer groentes geven en er dan 'n blikje sardientjes,of wat gehakt,of kippen hartjes en maagjes doorheen doen, met 'n rauwe eitje erbij en je hebt zelf 'n maaltijd samengesteld!!! ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#282039
Als ik het goed begrijp kan je dus bijna niet teveel groente geven?
Als ik dan een dag vis in de week geef maakt het dus niet uit welke ik geef als het maar rauw is? En hoeven ze dan die dag geen bot of iets dergelijks (want hier ben ik nog niet echt aan toe :-[)? Ze zouden dan de rest van de week kvv krijgen.
Hoop dat jullie al mijn vragen niet lastig vinden.

gr, Angelique
Door 202spots
#282049
[quote="bernergek"]
Als ik het goed begrijp kan je dus bijna niet teveel groente geven?
Als ik dan een dag vis in de week geef maakt het dus niet uit welke ik geef als het maar rauw is? En hoeven ze dan die dag geen bot of iets dergelijks (want hier ben ik nog niet echt aan toe :-[)? Ze zouden dan de rest van de week kvv krijgen.
Hoop dat jullie al mijn vragen niet lastig vinden.
gr, Angelique
[/quote]

Als je 1 dag in de week vis wil geven met de groentemix bedoel je?
Waneer je verse rauwe vis wil geven dan kan dat hoor.
Je kan dan de hele vis geven,of de rauwe vis in stukken geknipt door de groente mengen.
Wanneer je geen verse rauwe vis hebt,dan kan je ook 'n vis uit 't blikje geven,sardientjes in blik hebben de graatjes er ook meestal in,of makreel in blik kan ook.

Wanneer je verse vis in 1 stuk geeft en evengoed groentes wil geven,dan zou ik eerst de groentemix geven en dan de hele vis.
Wanneer de groentemix niet word gegeten,dan zou ik 'n klein beetje van de vis afknippen en dat er doorheen doen,en de dan rest van de vis geven wanneer de groente op is.
Wanneer de hele vis niet word gegeten,dan kan je 'm in stukken knippen zodat 't makkelijk weg hapt.

Je hoeft deze dag niet over bot in te zitten,de vis graat is net als bot..
Te veel groente geven?
tja...wat noem je TEveel?
Hier zijn ze er gek op en eten meer groentes dan andere rassen,elke dag krijgen ze ongeveer 'n pollepel
(waar je soep mee opschept,uit de pan vandaan) andere honden hebben genoeg aan 1 of 2 eetlepels.
Zolang je de verhouding met 't vlees in de gaten houd vind ik 't prima.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 15 mar 2005, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#282083
Hoop niet dat ik nu iets doms vraag, maar ik ben per slot van rekening blond.
Kan ik die graten ook wat fijner maken in de keukenmachine, al is het alleen voor mijn eigen gemoedsrust?? :-\

gr, Angelique
Door 202spots
#282112
[quote="bernergek"]
Hoop niet dat ik nu iets doms vraag, maar ik ben per slot van rekening blond.
Kan ik die graten ook wat fijner maken in de keukenmachine, al is het alleen voor mijn eigen gemoedsrust?? :-\
gr, Angelique
[/quote]

Was je van plan om alle graten eruit te halen en apart fijnhakken???of wil je de hele vis fijn hakken of malen?
Ik zou niet de graten apart malen maar gewoon MET de rest van de vis geven,en NOOIT hele vis in de keukenmachien doen want dan hou je vieze snot over :o
Wanneer je 'n grote vis hebt dan kan je wel in stukken knippen en de graten inknippen,wanneer je kleine sardientjes hebt of zo,dan zou ik eerst kijken wat ie er mee doet voordat ik ga knippen.
Als je het helemaal niet vertrouwd dan dan knip je gewoon alles klein. ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#282353
Zijn die graten dan niet scherp Als je de vis alleen kleiner knipt? De puntjes blijven er dan toch aanzitten? ::)
Door 202spots
#282373
Ja wel,maar dat geeft niet hoor!
Wanneer er aan 'n bot word gekluifd dan zijn de randjes OOK scherp...de hond vind dat niet erg. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door