Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door macchia
#2820256
Luca eet nu een tijdje Barf, Mika al wat langer.

's Ochtends krijgen ze spiervlees en dat eet Luca heel goed, vaak vraagt hij zelfs om meer.
Hij is vooral dol op bloederige dingen als rund, paard, lama, etc. Maar ook kip en kalkoen eet hij goed.

's Avonds krijgen ze eerst botvlees en dan orgaan. Dat laatste, vaak lekker bloederig, gaat erin als koek.
Maar het botvlees... ik moet hameren als een dolle wil hij het eten. Hij schijnt niet te snappen dat hij kiezen heeft en waarvoor die dienen.

Ondanks dat Mika apart eet, neemt hij het de laatste tijd over. Waar hij de eerste week als een volleerd knager een heel stuk naar binnen werkte, weigert hij nu grote stukken. Mika en eten weigeren is heel bijzonder, hij is namelijk een wandelende afvalbak.

Wie heeft er tips? Ik geef konijnbot, kippennek, kippenvleugels en eendennek. Meer heb ik momenteel niet en ik wil niets bij kopen omdat ik over 5 weken ga emigreren.
Door Annemarie Rijnveld
#2820275
Ik zou de vleesbotjes malen...deze vleesbotten zijn zacht, en kunnen zonder veel moeite en krachtinspanning gemalen worden.

Of wat je ook kan doen: het knippen van het bot met een wildschaar.
Door macchia
#2820360
Ik moet nog een wildschaar hebben (wou in Frankrijk gaan kijken als we daar wonen), maar daar gaat het goed mee? Hak het nu met een groot keukenmes of hamer, maar nog laten ze soms botjes liggen.

Iets om te malen heb ik niet.
Door Annemarie Rijnveld
#2820366
Heb je een tuinschaar? Daar gaat het ook heel goed mee....anders desnoods een goede scherpe schaar.
Of anders proberen met eierschaalpoeder in plaats van bot?
Door macchia
#2820398
Ik heb een nieuwe schaar sinds ik vers geef (paar maanden), maar een probleem met mijn polsen waardoor ik niet de kracht kan uitoefenen die ik wil  ::) Dus knippen lukt niet.

Een snoeischaar is in de eerste week in 2en gebroken op een bot, en mijn andere snoeischaren zijn niet scherp.

Eierschaalpoeder? Kan je dat kopen?
Door spikkel
#2820639
Ik heb een luie kat, muis of hamster verslind ie, maar een kippennekje wegknagen is te veel werk :-\ Dus mep ik de botten met een grote hamer, en knip ze in stukken.
Door macchia
#2820926
Ik heb het idee dat het om de structuur gaat. Als ik er natvoer door doe eet Luca er omheen. Ook moet hij flinke honger hebben en zelfs dan laat hij wel eens de helft staan.
Door Annemarie Rijnveld
#2820954
Eierschaalpoeder maak je zelf...eischaal (zonder inhoud) afspoelen onder koud stromend water, laten drogen aan de lucht en daarna tot pulver malen met een koffieboonmachientje.

Ongeveer 1 klein theelepeltje op 500 gram voer...ik meet af 1 ml op 100 gr voer voor mijn kat.
Het poeder moet heel goed door het vlees worden gemixed, voor een goede opname in de darm.

Als je met de zoekfunctie ''eierschaalpoeder'' intikt, zal je veel topics erover kunnen vinden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door