Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nanny
#2820060
Ik zie zojuist dat ik me even moet voorstellen, ik zag het nadat ik dit had gepost dus verander het even.
Ik ben Nanny en ben woonachtig in Zoetermeer.
Sinds kort ben ik de blije eigenaar van een Harlekijnpoedel, Jonesy, hij is nu inmiddels 14 weken oud.
Het is voor mij een compleet nieuwe ervaring met Barf een hond groot brengen.
Ik wil hem graag volledig op Barf krijgen maar hij is het niet eens met mij.
In het begin gaf ik hem alleen de kipvariant maar voor de goede afwisseling wilde ik toch graag andere soorten vlees gaan doen.
Ik gaf hem 150gram per dag ( 3x maal daags, 50 gram per keer ) aan kip Barf.
Langzaamaan ben ik door gegaan met rollen vlees van Degomeat compleet, kip/pens compleet en pens compleet.
Sindsdien eet hij slecht en nu ben ik hem aan het bijvoeren met gewone puppybrok van Hill's die hij redelijk eet.
Het is een kleine jongen maar hij mag gerust wat zwaarder worden.
Hebben jullie misschien tips voor mij om te zorgen dat hij Barf goed en volledig gaat eten ?
Laatst gewijzigd door Nanny op vr 29 nov 2013, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door spikkel
#2820088
Welkom,

je bedoelt denk ik Kvv rollen. Barf is zelf samenstellen met orgaan, bot en spiervlees en groente. Heb je de handleiding gelezen overzetten op Barf of Kvv.
Hij is waarschijnlijk op brok afgespeend. Het valt af en toe niet mee om over te gaan op rauw. Je zult moeten proberen en afwisselen van verschillende merken en diersoorten.
Van Kvv zijn er veel merken, om een goed menu te krijgen moet je 4 diersoorten per 3 wkn voeren, met een visje en rauw eitje 1x per week, als extraatje.
Hoe is het met zijn tandjes? Je kunt in het begin wat kokend water over de Kvv doen, veel honden accepteren het dan wat beter. En volhouden.
Brok en rauw tegelijkertijd is niet goed.
Door Nanny
#2820100
Als eerste excuses dat ik het in de verkeerde topic had geplaatst.
Bedankt voor je antwoord en uitleg.
Hij is afgespeend zowel op brok als op o.a pens met rijst.
Hij was altijd al wel de slechtste eter van het nest.
Wisselen doet hij nog niet maar dat zal niet lang meer op zich laten wachten.
Betreft de brokken die ik hem geef probeer ik minimaal 8 uur te wachten na zijn vers vlees.
Smorgens en smiddags krijgt hij KVVrol en dan savonds later brokken.
Ik ga zo direct proberen met kokend water over zijn vlees te doen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2820759
Inplaats van water kan je bv een kippenpoot koken dan het vlees heel fijn snijden en weer in de bouillon doen. Daar steeds een heel klein beetje van over zijn KVV gieten. Evt steeds minder als hij goed eet. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door