Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#281982
Kai die had een tijdje geleden heel erg last van zijn luchtpijp. Hij moest heel de tijd hoesten en kokhalzen. Ik begon steeds meer te denken dat het kwam door de slipketting en ik was naar de dierenarts geweest en die zei dat het inderdaad door de slipketting kwam. Toen heb ik een tuigje gekocht en daar loopt hij nu al een tijdje mee, maar sinds een paar dagen hoest hij weer vaak en hij zit ook heel de tijd te kokhalzen en eerst dacht ik dat het kwam omdat hij gal zat op te kotsen (dat doet hij als hij een lege maag heeft), maar ik heb hem iedere keer 's ochtends een banaantje of een nekje gegeven (hij eet alleen maar 's avonds) en hij blijft nog steeds hoesten en kokhalzen. Wat zou dit kunnen zijn? En kan ik hem misschien honing ofzo geven? Of zou ik naar de da moeten gaan met hem? Hij voelt zich verder prima, maar het ziet er gewoon heel naar uit als hij zo moet kokhalzen (heel zijn nek verkrampt dan).
Door Peet
#282054
Vreemd...Tunja doet dat ook wel eens...ze kokt dan een doorzichtig slijmpje op...meestal kan ze het inslikken maar soms ligt er een kleddertje op de vloer....

Ik merk trouwens wel dat, sinds ik haar geen Multi-Vit pil meer geef, het minder is....misschien dat er iets in de voeding de maag of keel irriteert???
Door Laura2004
#282482
kennelhoest is het niet dat heeft hij al eerder gehad en dat was echt anders. Vandaag heeft hij ook weer helemaal niet gehoest en gekokhalsd, maar gisteren stopte hij maar niet met kokhalsen.
Door Lizzy
#282485
Heeft hij zich misschien verslikt? Brutus heeft zich laatst in water verslikt en heeft 2 dagen lopen kuchen en kokhalzen.... Alsof ie dood ging! Er kwam zelfs af en toe wat slijm naar buiten (wit). Hij heeft dit ook 1 keer eerder gehad en toen zat er een schubbetje van een vis vast in zijn keel...
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 16 mar 2005, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#282488
Mika heeft dat ook een keer gehad, hoesten en kotsen.
Bleek dat hij keelontsteking had.
Door Lizzy
#282496
Sunshine schreef: Mika heeft dat ook een keer gehad, hoesten en kotsen.
Bleek dat hij keelontsteking had.
Oh ja, dat kan inderdaad ook nog!
Door Francisca
#282499
Lizzy schreef: Oh ja, dat kan inderdaad ook nog!
Nooit geweten dat een hond dat ook kon krijgen :-[ ;D
Door Laura2004
#282871
Hij heeft er nu al 2 dagen geen last van.
Misschien is dit een hele domme opmerking hoor, maar kan het niet dat zijn keel geiriteerd raakt door het eten van botten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door