Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Grace
#281892
Mijn bulletje Bambi heeft in het verleden nekpijn gehad en met injecties en medicijnen is dit over gegaan.
Nu wilde ze vanmorgen niet uit bed komen en toen ik haar eruit tilde kon ze haar achterpootjes niet goed bewegen en haar heupen leken pijnlijk. Met stijve poten is ze naar haar voerbak getrippeld en na het eten leek het over. Bij haar merk je alleen nooit wanneer ze pijn heeft. Dat is een groot nadeel van bullen die hebben zo'n hoge pijngrens.
Ik vroeg me af of iemand me iets kan aanraden voor alternatieve geneeswijze.
Ik wil wel naar de DA gaan voor een diagnose, zeker als het erger word, maar ik wil me niet meteen allerlei zware medicijnen aangesmeert krijgen. En als het een hernia is kunnen ze daar ook weinig tot niets aan doen.

Wie weet raad.
Door Lizzy
#281936
Neem anders eens contact op met een holistisch dierenarts. Acupunctuur en homeopathie kan erg goed helpen bij gewrichtpijn. Er zijn ook goede voedingssupplementen ter ondersteuning van gewrichtsproblemen.
Door macho
#281979
ik zou eerst naar een da gaan om te kijken wat ze echt mankeert en daarna kijken of je alternatieve middelen kan inzetten
Door Lizzy
#282008
macho schreef: ik zou eerst naar een da gaan om te kijken wat ze echt mankeert en daarna kijken of je alternatieve middelen kan inzetten
Je kunt toch ook naar een alternatief-werkend dierenarts? Die geven je heus niet een homeopathisch pilletje zonder te achterhalen wat het probleem is! Zij kunnen ook kijken wat er 'echt aan de hand is'.
Door Grace
#282024
Joke ik had al geschreven dat ik wel naar een DA ga. (op de franse bulldog forum).
Had je dit bericht daarvoor geschreven of geloof je me gewoon niet?
Ik wil daar een diagnose laten stellen, maar ik wil ook weten hoe andere mensen denken die ervaring hebben met alternatieve geneeswijze.
Holistische arts heb ik bv nog nooit van gehoord.
Door Lizzy
#282037
Joke/Grace: jullie Franse Bulldog discussie gaarne op het Franse Bulldogforum houden en niet mee hier naar toe nemen, OK ;)?

Maar Grace, om terug te komen op gewrichtsproblemen, heb je het vermoeden dat ze aan een hernia lijdt? Dit keer lager in haar rug?

Over holistische dierenartsen kun je meer vinden op bijv. deze site: http://www.holistischedierenartsen.nl. En er zijn ook dierenartsenpraktijken die in eerste instantie dierenarts zijn, maar daarnaast verdomd goed zijn in homeopathie. Bijv. Atjo Westerhuis, op deze site: http://www.uwdierenkliniek.nl
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 15 mar 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Grace
#282047
Lizzy schreef: Joke/Grace: jullie Franse Bulldog discussie gaarne op het Franse Bulldogforum houden en niet mee hier naar toe nemen, OK ;)?

Maar Grace, om terug te komen op gewrichtsproblemen, heb je het vermoeden dat ze aan een hernia lijdt? Dit keer lager in haar rug?

Over holistische dierenartsen kun je meer vinden op bijv. deze site: http://www.holistischedierenartsen.nl. En er zijn ook dierenartsenpraktijken die in eerste instantie dierenarts zijn, maar daarnaast verdomd goed zijn in homeopathie. Bijv. Atjo Westerhuis, op deze site: http://www.uwdierenkliniek.nl

ik heb weinig verstand van hernia of gewrichtspijnen, maar omdat ze eerst pijn aan haar nek had en ik heb gelezen over nekhernia en nu pijn leek te hebben aan haar onderrug omdat ze haar pootjes niet goed kon bewegen en haar onderrug stijf een beetje naar rechts stond leek het in mijn ogen op rugpijn dus dacht ik aan hernia.
Ik ga gelijk even kijken op die linken, bedankt.
Door macho
#282071
Lizzy schreef: Je kunt toch ook naar een alternatief-werkend dierenarts? Die geven je heus niet een homeopathisch pilletje zonder te achterhalen wat het probleem is! Zij kunnen ook kijken wat er 'echt aan de hand is'.
het maakt niet uit welke da je gaat, maar er zal eerst een diagnose gesteld moeten worden voordat je een middel in kan zetten dat bedoel ik.
Door Grace
#282242
macho schreef: het maakt niet uit welke da je gaat, maar er zal eerst een diagnose gesteld moeten worden voordat je een middel in kan zetten dat bedoel ik.
ja dat ga ik ook doen Joke, maar dat weerhoud me er niet van om me er al in te gaan verdiepen. Dat ik al van te voren weet wat mijn opties zijn en nu zie ik dus dat er ook meer opties voor verschillende DAen zijn.
Vragen kan naar mijn weten geen kwaad.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door