Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door haidi
#2818680
ik heb veel gevonden op het internet wat betreft vloeibaar schapenvet en schapenvet in de vorm van snoepjes en dergelijke.

Echter niets over ruw schapenvet, dus recht van het schaap zelf... Eigenlijk wordt alles van het schaap door de kopers verbruikt voor menselijke consumptie, behalve enkele botten zoals schouderbladen EN het schapenvet (soms repen gesneden, soms ook hele klompen met vliezen of wat vlees aan).

Hier krijgen ze dus rauw en vermits het schapenvet als afval wordt beschouwd EN omdat de honden het graag eten, wil ik het graag in hun menu verwerken.

Iemand een idee of je dit elke week mag geven (een klomp vb) of beter elke dag een reepje of beter 1 x maand of .....
Door spikkel
#2818776
Ik vind het erg vet, die van mij krijgen het niet, ook het lamsvlees snij ik toch het meeste eraf, maar goed ik heb maar kleine hondjes.
Als je werkhonden hebt, of uren per dag kan wandelen kan ik me voorstellen dat ze meer vet nodig hebben.
Er zal ook vast veel goeds erin zitten. Puur op mijn gevoel zou ik niet teveel geven, volgens mij laxeerd het ook wel.
Door Martine.
#2818872
Het is je eerste berichtje. Vandaar dat ik mij afvraag of je misschien brokken voert. In dat geval zou een paar procent aan rauw schapenvet wat kan betekenen waarschijnlijk best wat voor de vacht kunnen betekenen. In mijn ogen meer als het verwerkte schapenvet in de bonbons.

In geval van barf zie ik geen toegevoegde waarde aangezien ze dan al voldoende goed opneembaar vet krijgen. Hooguit zoals spikkel al zei als je door heel veel werken of type hond anders een extreem hoog percentage barf moet voeren.
Door miik
#2818890
Het ligt er ook aan wat de rest is wat je voert. Ik heb periodes gehad dat er aan de rest van het vlees vrij veel vet zat, bv kip, parelhoen, lam etc. Dan zou ik daar zeker geen extra vet bij gaan voeren. Nu heb ik vooral heel erg mager vlees liggen gans, haas en konijn.. en krijgen ze dus nauwelijks vet. Voor 2 van mijn honden is dat prima, die worden snel te dik. Maar mijn windhond heeft echt wel een beetje vet nodig, anders wordt ze te mager, dus haar voer ik wat extra vet erbij. Elke dag een klein beetje is beter dan 1x heel veel, want het laxeert nogal en 1x veel- dan krijgt ze hele dunnen ontlasting.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2819118
ik geef het over de groentemix. Als dosering houd ik 3 gram per 10 kilo lichaamsgewicht aan. Meestal kom ik hier lang niet aan omdat ik het verhit met water.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door