Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2817843
Vrijdag moet dame onder het mes, haar hoektand moet eruit. Ze heeft al eens een hoektand behoud operatie gehad, maar nu is De wortel helemaal ontstoken en om een kaakontsteking te vermijden gaat vrijdag de hoektand eruit. Mogelijk moeten er hechtingen in, het is een enorme hoektand die al vanaf doorkomen aan "niet goed" was.
Ik wilde even KVV geven ipv barf, iemand enige ervaring hoe lang het tandvlees kwetsbaar blijft? Ze gaat pijnmedicatie meekrijgen en ab, de ok duurt drie kwartier.
Door Lizzy
#2817860
Ik heb werkelijk geen idee. Maar ik zou zeker Traumeeltjes geven. En vergeet de probiotica niet, voor tijdens en na de AB. Gemalen voer lijkt me wel een goed idee. In ieder geval voor 1 of 2 daagjes. Vermoedelijk is het wondje dan wel weer dicht en zal ze die kant uit zichzelf niet gebruiken, vermoed ik. Pittige operatie trouwens! Sterkte en succes!
Door Lil
#2817961
Twee maanden geleden is bij Boris de grote scheurkies boven verwijderd (vrijdag wordt de grote scheurkies aan de andere kant boven verwijderd). De kies was helemaal versplinterd, ze hebben zitten hakken met bijtels in de kaak, 4 hechtingen etc.

Hij kwam thuis en stal een haaskarkas uit de etensbak van Jones en at die met de 'gewonde' kant op en had daar geen last van, geen bloeding niets... stond ik daar met mijn kvv.  ::) Dus gewoon normale kvv en er is niets aan de hand.

Inderdaad pro biotica geven met de antibiotica. Traumeel kun je ook geven, maar was hier totaal niet nodig.

Volgens de da moest hij trouwens wel gemalen eten. De hechtingen mochten na 5 dagen eruit gehaald worden. DAt doen ze normaal niet, maar Boris is zo'n scheet. Je doet de bek open, pakt een mes en haalt zo de hechtingen uit zijn bekje. Maar dat zal een da normaal gesproken dus niet gaan doen. Dan zitten de hechtingen er zo'n week of 3 a 4 in en zullen ze op een gegeven moment erop kauwen etc (ze gaan los zitten), maar dat maakt niets uit. Heb ik als mens ook last van na een extractie (gelukkig mag ik als mens wel naar de tandarts om de hechtingen te laten verwijderen).
Gebruikersavatar
Door kira
#2818018
Hoektand is door de lange wortel idd nog al een behoorlijke ingreep. Ze gaat wel met laser geopereerd worden waardoor het dan in verhouding weer zou meevallen. Traumeel e.d. staat al gereed, as dinsdag ook nog direct een afspraak om eventuele andere ongemakken door het tillen op/van de ok tafel en de narcose te laten verhelpen bij de hol. da.
De hechtingen worden er wel uitgehaald, dat werd nu al aangekondigd. Hmm ze is wel het type doe mij maar karkas, maar daar ze rustig alles heel doorslikt ga ik in ieder geval gewoon een tijdje kvv geven tot dat de wond goed dicht is.
Zo de da nog even een mail zenden dat ik er vanuit ga dat als hij andere tandproblemen ziet (ik meen van niet) hij dat direct ook moet meepakken. Zit ook al te denken had ze nog ergens een vage bult oid, maar volgens mij is dat niet het geval.

@Lil succes vrijdag met Boris, hij kan vrijdag Dame dan de hand schudden.
Door Lil
#2818031
kira schreef: Hoektand is door de lange wortel idd nog al een behoorlijke ingreep. Ze gaat wel met laser geopereerd worden waardoor het dan in verhouding weer zou meevallen. Traumeel e.d. staat al gereed, as dinsdag ook nog direct een afspraak om eventuele andere ongemakken door het tillen op/van de ok tafel en de narcose te laten verhelpen bij de hol. da.
De hechtingen worden er wel uitgehaald, dat werd nu al aangekondigd. Hmm ze is wel het type doe mij maar karkas, maar daar ze rustig alles heel doorslikt ga ik in ieder geval gewoon een tijdje kvv geven tot dat de wond goed dicht is.
Zo de da nog even een mail zenden dat ik er vanuit ga dat als hij andere tandproblemen ziet (ik meen van niet) hij dat direct ook moet meepakken. Zit ook al te denken had ze nog ergens een vage bult oid, maar volgens mij is dat niet het geval.

@Lil succes vrijdag met Boris, hij kan vrijdag Dame dan de hand schudden.
Dank je!

Fijn dat de hechtingen eruit worden gehaald.

En ook super dat het met laser kan. Hier is de kaak dus mega ontstoken, dus dat is geen optie. indien het bot erg is aangetast wordt daar ook een deel van verwijderd. Ik zal vrijdag tevens in gedachten bij jullie zijn, zal het niet vergeten die datum ;)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2818353
Ik heb hier na zo'n operatie waarbij er nog open wonden in de bek waren zeker 2 dagen gekookt water over de KVV gedaan.

Daarna nog 3 dagen gewoon  KVV gegeven zonder gekookt water.
Na 5 dagen zijn die wonden meestal wel aardig dicht.

Daantje heeft toen 3 maanden KVV moeten eten wegens o.a. een enorme kaakbreuk door een ongeluk.

Heel veel succes met de operatie ,voor dame  en ook voor Boris !
Gebruikersavatar
Door kira
#2818461
Vijf dagen KVV zal ze wel,overleven, een dag niet geknaagd is een dag niet gegeten zegt Dame altijd. Had nog een mail terug gekregen. Hele kaak en tanden en kiezen krijgen controle en evt behandeling ( volgens mij is alles oké maar je weet maar nooit). Ze ligt tijdens de ok op een apart orthopedisch kussen en wordt apart getild etc ivm haar achterpoot. Nou komt vast goed met Dame. Nu hopen dat ik in 2014 minder vaak Dierenartsen mag bezoeken.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2818463
Hier bij een chihuahua 3 hoektanden en 8 kiezen (geloof ik) laten trekken omdat alles rot begon te worden (weggehaald bij mensen die er heel slecht voor zorgde). Hij at al sinds hij bij mij was (een week toen) kvv en ben dat blijven geven. Na eens een vrat meneer zonder moeite weer bullepezen... Tja hij doet er wel lang mee  ;D
Gebruikersavatar
Door kira
#2819417
Lil schreef: Met kokend water overgiegten gaat tegen de bacterien niet helpen. Dan zul je de kvv echt moeten koken.
Maar ga jij het koken? Brokken kunnen toch ook bacteriën hebben en die kan ik toch ook niet koken?
Door Lil
#2819427
kira schreef: Maar ga jij het koken? Brokken kunnen toch ook bacteriën hebben en die kan ik toch ook niet koken?
Ik heb de vorige keer niets gedaan, nu ook niet.
Door Lil
#2819529
kira schreef: Ik doe dat ook niet, ik vertrouw maar op haar eigen weerstand en de ondersteunende middelen. Als mens mag je volgens mij ook gewoon eten/drinken.
Ik weet heel zeker dat je als mens alles mag!!!  :-[ :-[ :-[

Da had alleen gezegd dat ik voer moest malen. Hij herstelde zijn brokken weken.  :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Hij heeft niets gezegd over het niet mogen geven van rauw vlees, terwijl hij aanhaalde dat ik barf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door