Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marita Souren
#281189
Hallo,

Ik ben Marita maar daar gaat het niet om.
Het gaat om Noa mijn Weimaraner van 3 1/2 jaar oud.

Hij heeft vanaf 1 1/2 last van een allergie (aldus mij da) Ik ben rond deze leeftijd van Eukanuba overgestapt op Royal Canin (nu zullen jullie wel schrikken) Toen is dus begonnen, wij denken dus dat het met het voer te maken heeft.

Op dit moment zijn wij bezig met een allergeendieet (moeten nog 4 wkn)
De klachten (veel afscheiding uit de oren/rode plekken in liezen/rode tenen) zijn iets afgenomen (zijn nu 2 wkn bezig)
Omdat ik nu steeds meer denk dat het met voer te maken heeft ben ik gaan internetten en kwam toen op deze pagina terecht.
Ik weet niet wat ik allemaal lees (begrijp ook nog niet alles/termen enzo)..........wat raden jullie mij aan?

Alle adviezen zijn welkom.

groetjes
Door 202spots
#281195
Hi Marita,en welkom op BP.
Wat voor allergeendieet geef je ??
En hoe lang geef je dit al? (zag net 2 week)
Ligt eraan...maar ik weet niet of ik daar nog 'n maand mee door zou gaan...(niet dus)
Je kan 't beste in de bieb beginnen met zoveel mogelijk te lezen,hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1

gebruik ook de "zoek" bovenaan om met b.v "allergies" 'n hoop berichte te vinden.
En vraag maar zoveel als je wilt hier op de forum. ;D

Er zijn veel honden met allergies die er helemaal van af zijn wanneer ze op rauw voer worden gezet.
Rauw heeft geen kleur/smaak stof,of goedhoud middeltjes,en niet te vergeten geen GRAAN!!
Tenzij je hond allergies zou zijn voor verse kip of rauw vlees met bot...dan zit je goed!
Het zal best wel gaan lukken voor jou Noa!!
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 14 mar 2005, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#281280
Het zou zeer goed door de brokken kunnen komen. Wat voer je hem nu?

Ik zou zelf direct die brokken weggeven en beginnen aan versvlees. Je zou een 'gewoon' versvlees kunnen geven (dat is vaak al genoeg), je kunt ook aan Carnibest Eend & Rijst beginnen (dat is hypoallergeen voer). Meer over dit voer op: http://www.carnibest.nl/eend-rijst.htm

Dikke kans overigens (en dat heeft Dory al geschreven) dat jouw hond een allergie heeft voor graan. En er zit in een brok ongeveer 60% graan. Dus dan weet je het wel....

Ik zou dus zelf versvlees gaan geven en daar visolie-capsules bij gaan geven. Deze bevatten omega 3 vetzuren en die werken vaak zeer goed bij dit type huidproblemen.
Door Marita Souren
#281313
Het allergeendieet heet Prescription diet (Hill's) Canine Z/D.

Ik moet wel zeggen dat het dus wel al loont. Normaal moet ik z'n oren 2 keer per week schoonmaken en je wilt niet weten hoeveel eruit komt. Ook de rode tenen nemen af. Ik ben pas 2 1/2 week bezig. Maar het is wel heel moeilijk want hij mag nergens een kruimeltje van hebben en wandelen alleen aan de lange lijn (konijnenkeutels/boterhammen van schoolgaande kinderen enz.) Wel natuurlijk af en toe even rennen onder streng toezicht.

Ik vind het ook heel moeilijk om hierin een beslissing :) te nemen. Want ik vind het nogal wat om voer voor je hond samen te stellen en de gedachte aan kippennekken/karkassen enz enz vind ik ook niet zo prettig (voor mezelf dan/ben nogal een dierenliefhebber)

Wat dat betreft lijkt me kant en klaar voer wel wat....kun je dit dan afwisselen met brokken en welk kant en klaar voer is het beste. En welke brokken zijn dan wel enigzins goed. Want ik las in de bibliotheek van deze pagina dat er ook brokken zijn waar geen smaak/geur stoffen/bindmiddelen en de rest van de slechte toevoegingen inzitten. Welke brokken bedoelen ze hiermee (cavom???)

Is het al goed als bv 3 dagen kkv geeft en 4 dagen brokken of andersom.
Hoeveel heb ik nodig voor Noa (35 kg) en wat kost het nu echt want hier heb ik nog geen duidelijke berichten over gelezen ( of ik heb ze gemist)
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

groetjes en een natte neus van Noa
Door 202spots
#281338
Ik weet niet welke van de 2 z/d je hebt....
er is 'n Low Allergen en ULTRA Allergen-Free
Maar ik vind dat ze alle 2 TEveel rotzooi hebben :-\
Zo te zien krijgt Noa meer namaakvoedsel naar binnen dan echt eten.
Wanneer je zelf liever (nog) niet samensteld...dan zijn er meer dan genoeg merken kant en klaar kompleet vers rauw vlees voeding te koop.
Ik denk dat ie niet alleen veel lekkerder zal vinden,maar dat ie daarmee ook vlugger van z'n uitslag,vieze oren en zere tenen af zal zijn...


Canine z/d® Low Allergen :Ingredients
Dried potato products, hydrolyzed chicken liver, potato starch, vegetable oil (preserved with BHA, propyl gallate and citric acid), hydrolyzed chicken, powdered cellulose, glyceryl monostearate, DL-methionine, taurine, ethoxyquin (a preservative), minerals (calcium sulfate, dicalcium phosphate, salt, calcium carbonate, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement)
http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... 0825996970

Canine z/d® ULTRA Allergen-Free : Ingredients
Starch, hydrolyzed chicken liver, vegetable oil (preserved with BHA, propyl gallate and citric acid), powdered cellulose, hydrolyzed chicken, glyceryl monostearate, DL-methionine, taurine, ethoxyquin (a preservative), minerals (dicalcium phosphate, calcium carbonate, potassium chloride, salt, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).

http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... 0826094767

HOLLANDS Talig:
In de Low allergen word gedroogde aardappel,en aardappelzetmeel gebruikt..
http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... mLocale=nl

In de AllergenFree word Maiszetmeel als 1ste ingredient genoemd.. :-\
http://www.hillspet.com/zSkin_2/product ... mLocale=nl
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 14 mar 2005, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#281342
[quote="Marita Souren"]
Het allergeendieet heet Prescription diet (Hill's) Canine Z/D.

Ik moet wel zeggen dat het dus wel al loont. Normaal moet ik z'n oren 2 keer per week schoonmaken en je wilt niet weten hoeveel eruit komt. Ook de rode tenen nemen af. Ik ben pas 2 1/2 week bezig. Maar het is wel heel moeilijk want hij mag nergens een kruimeltje van hebben en wandelen alleen aan de lange lijn (konijnenkeutels/boterhammen van schoolgaande kinderen enz.) Wel natuurlijk af en toe even rennen onder streng toezicht.

Ik vind het ook heel moeilijk om hierin een beslissing :) te nemen. Want ik vind het nogal wat om voer voor je hond samen te stellen en de gedachte aan kippennekken/karkassen enz enz vind ik ook niet zo prettig (voor mezelf dan/ben nogal een dierenliefhebber)

Wat dat betreft lijkt me kant en klaar voer wel wat....kun je dit dan afwisselen met brokken en welk kant en klaar voer is het beste. En welke brokken zijn dan wel enigzins goed. Want ik las in de bibliotheek van deze pagina dat er ook brokken zijn waar geen smaak/geur stoffen/bindmiddelen en de rest van de slechte toevoegingen inzitten. Welke brokken bedoelen ze hiermee (cavom???)

Is het al goed als bv 3 dagen kkv geeft en 4 dagen brokken of andersom.
Hoeveel heb ik nodig voor Noa (35 kg) en wat kost het nu echt want hier heb ik nog geen duidelijke berichten over gelezen ( of ik heb ze gemist)
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

groetjes en een natte neus van Noa
[/quote]

Als je hond allergisch is voor granen dan moet je die brokken zeker helemaal niet meer geven.
Door 202spots
#281354
[quote="sylvia"]
Als je hond allergisch is voor granen dan moet je die brokken zeker helemaal niet meer geven.
[/quote]

Heb net aangepast in vorig bericht,maar ik begrijp niet hoe ze de Allergen Free met MAISzetmeel kunnen maken!!!
HEEEEEEL veel honden zijn allergies voor mais...en dan allergen free MET mais als hoofdbestandeel maken ???
Door fester
#281384
[quote="Marita Souren"]
Het allergeendieet heet Prescription diet (Hill's) Canine Z/D.

Ik moet wel zeggen dat het dus wel al loont. Normaal moet ik z'n oren 2 keer per week schoonmaken en je wilt niet weten hoeveel eruit komt. Ook de rode tenen nemen af. Ik ben pas 2 1/2 week bezig. Maar het is wel heel moeilijk want hij mag nergens een kruimeltje van hebben en wandelen alleen aan de lange lijn (konijnenkeutels/boterhammen van schoolgaande kinderen enz.) Wel natuurlijk af en toe even rennen onder streng toezicht.

Ik vind het ook heel moeilijk om hierin een beslissing :) te nemen. Want ik vind het nogal wat om voer voor je hond samen te stellen en de gedachte aan kippennekken/karkassen enz enz vind ik ook niet zo prettig (voor mezelf dan/ben nogal een dierenliefhebber)

Wat dat betreft lijkt me kant en klaar voer wel wat....kun je dit dan afwisselen met brokken en welk kant en klaar voer is het beste. En welke brokken zijn dan wel enigzins goed. Want ik las in de bibliotheek van deze pagina dat er ook brokken zijn waar geen smaak/geur stoffen/bindmiddelen en de rest van de slechte toevoegingen inzitten. Welke brokken bedoelen ze hiermee (cavom???)

Is het al goed als bv 3 dagen kkv geeft en 4 dagen brokken of andersom.
Hoeveel heb ik nodig voor Noa (35 kg) en wat kost het nu echt want hier heb ik nog geen duidelijke berichten over gelezen ( of ik heb ze gemist)
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

groetjes en een natte neus van Noa
[/quote]
HOI,
Moeilijk allemaal he. Ik heb ook zo gezeten. Ik gaf mijn hondjes ook brokjes. Supper gezond stond er in de folder en zak. Tot dat een van mijn honden een tumor kreeg, en ik me ging verdiepen in voeding. Ik vroeg een folder van Duck aan. ( duck is vers vlees) en ik wist niet wat ik las. Ik dacht mijn hond krijgt nooit geen brokjes meer! Ik ben meer gaan lezen tot dat ik een artikel las in het Flatcaoted blad. Het ging over voeding en gezondheid. Ik ging me eigen nog meer verdiepen. En ben via dat artikel op dit forum gekomen. Ik heb gelezen, uitgeprint, vragen gesteld. Ik ben nu zelfs zo ver dat er bij mij geen hondenbrok meer in huis komt. Zelf geen hondensnoep, het is allemaal rotzooi. Ik geef mijn honden nu alleen nog maar kvv ( compleet versvlees) Bij mij eten ze bibi en Duck maar je hebt ook carnibest- -ahv- smuldier en wat meer merken. Zoek een beetje op dit forum of kijk een op de site van bibi of van de andere soorten vlees. Of je echt goedkoper bent als brokken weet ik niet maar mij intreseert mij ook niet zo veel. Het gaat er mij om wat het allerbeste voor mijn hondjes is. En ik vind het best nogal mee vallen. Mijn flatcaot weegt 42 kg en krijgt 700/750 gram bibi 1 kg bibi kost €2,20 in de bibi winkel en bij een verkooppunt €2,35. Dus dat valt best mee. Mijn hondjes glanzen, hebben nu een prachtige vacht hebben veel minder honger, en zijn veel voldaner. Als ik nu naar ze kijk ben ik zo blij dat ik over ben gestapt. Geloof me versvlees is echt veel beter voor je hond, maar je moet er wel achter staan. En die dierenartsen kletsen maar wat over voeding ze hebben er echt geen ene bal verstand van!!! In het bos lopen ook geen allergeen of light of senior konijnen. Met deze brok zal het misschien wel beter gaan. Maar heel vaak is dat toch tijdelijk en dan moeten ze weer een andere brok.
Ik hoop dat je er uit komt

Fester
Door amber2
#281819
Als ik jou was zou ik ook helemaal geen brokken meer geven. Versvlees hoeft helemaal niet veel duurder en lastiger te zijn. Eerder gaven we onze honden op vakantie altijd nog brok (dit keer cavom), maar direct kwamen alle problemen die jij ook noemt (rode liezen, vieze oren) weer terug. Ook merkte ik nu duidelijk een heel groot verschil in gedrag toen ze weer terug op vlees stonden. Door de grote hoeveelheid graan in brok (ook in cavom) krijgen ze ongeveer een uur na de maaltijden ineens heel veel energie, echt hyperactief. Nu zijn ze weer veel rustiger en handelbaarder. En het schijnt dat in elke brok (ook degene waar opstaat dat er niets aan toegevoegd is) toch altijd nog conserveermiddelen/antioxydanten zitten, omdat het anders gewoon niet goed blijft. Dit zit dan al in de aangeleverde grondstoffen dus daarom mogen ze op de verpakking zetten dat ze er zelf niets aan toegevoegd hebben. Ik ben er ook zeker van dat dit de jeuk en rode buik/liezen bij 1 van onze honden veroorzaakte; op cavom was het al een stuk minder dan op royal canin (wat ze eerder weleens gehad hebben), maar nog zeker niet helemaal over. Nu ze na de vakantie weer terug op versvlees staan (ik wissel verschillende soorten af: carnibest, energique, duck, ahv) zijn alle problemen binnen een week weer over! Zoek dus zo snel mogelijk een adres bij jou in de buurt waar je versvlees kunt krijgen en kijk op welk merk jou hond het 't beste doet (verschilt nog wel eens per dier); je zult zien dat je nooit meer iets anders wilt!! ;)
Door Anneke V
#281883
Hallo Marita,

Ik ken het gevoel....Toen ik pas alles op dit forum las & de foto's zag van runderharten enz dacht ik ook dat ik dit nooit ging kunnen!!!! Ikke die zo gek ben van ALLE dieren!!!! In het begin praatte ik dan ook op mezelf in & dacht bv" dit lammetje is toch sowieso geslacht omdat er veel vraag achter is, al wat ik doe is hetgene dat anders weggesmeten wordt gebruiken om mijn hond & katten gezond eten te kunnen voorschotelen"... & hoe gek het ook klinkt, het werkt... ::) ;D
Ook het vele werk enz valt mee... het heeft me alleen veel tijd gekost om alle ingrediënten te vinden ( en ik ben nog op zoek!), maar ik heb een compleet barfmenu kunnen samenstellen voor mijn beestjes & nu donderdag ga ik voor een maand pakjes maken-> 1 avond lang pureren, snijden & afwegen...maar dan kan ik mijn hond & katten een maand lang elke dag gewoon hun eten uit de vriezer halen. ;D
Af & toe geef ik ze ook wel eens Duck ( is tot nu toe het enige merk van kvv dat ik hier in België gevonden heb) ???
Maar sowieso zie ik een opmerkelijk verschil bij mijn dieren op nog geen maand tijd: vermagerd, gespierder ipv vetrolletjes(ik zou misschien zelf wel willen gaan barfen ::) ), glanzender, vastere & minder uitwerpselen & minder honger dan vroeger...
Veel succes! Het is écht de moeite waard hoor
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 15 mar 2005, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marita Souren
#282196
Hallo
Als eerste wil ik jullie zeggen dat ik het geweldig vind dat zoveel mensen reageren.

Het dieet dat Noa nu volgt is maar voor zes weken en dit alleen om uit te vinden of Noa een voedingsallergie heeft meer niet.
Maar mijn "probleem" is als het dit ook blijkt te zijn.

Dan zou ik dus speciaal voer moeten gaan geven (Hill's gebaseerd op eend of zalm, aldus mij da)
En omdat ik Noa hier nog een beetje jong voor vind (3 1/2) wil ik hier zelf wat onderzoek voor doen.

Ik weet nu al wat merken van kkv (want barfen is misschien niets voor mij/of nu nog niet) Ik ben ook zeer geinterreseerd maar wat voor mij nog steed niet duidelijk is:

Hoeveel moet Noa per dag van dit kkv eten en hoe vaak en wat gaat dat dan ongeveer kosten.
Ik vind het zo moeilijk want ik ben bang dat ik Noa hiermee misschien niet mee help?!?!?!?

Ik ben in ieder geval niet van plan om het voorgeschreven speciaal voer van mijn dierenarts NIET te gaan geven (omdat ik het gevoel krijg dat ik daarmee zijn beurs vul/ voor de rest is het een super da)

En wat me ook opviel was toen ik aangaf dat ik zelf op onderzoek uit was gegaan. Hierop werd gezegd dat ik dat maar beter niet kon doen/ want er wordt zoveel onzin verteld.
Dit wekte bij mij alleen maar nog meer wantrouwen en interesse.

Ik hoop dat ik weer reacties van jullie krijg want hier leer ik een hele hoop van.

groetjes en knuffels voor al jullie diertjes
Marita
Door Lind@
#282396
Hoi,

Mijn (second opinion)DA dacht dat Lothar ook een allergie had en de eerste dacht dat hij dood ging.
Ook Lothar heeft die dure-Royal canin-zooi gehad en hij moest ook zo'n dieet om te kijken of hij een allergie had, maar op die brokken ging het 2 weken goed en toen begon de ellende weer en heb ik ze niet meer gekocht en ben tegen het advies van DA in kompleet vers vlees gaan geven. Mijn vriend heeft de wind van voren gekregen van die DA maar we zagen al meteen dat de diarree ophield etc.
We hebben verschillende brokken geprobeerd en verschillende soorten vlees en tot nu toe doet hij het het beste op AHV.
Een poos geleden heeft hij een keer noodgedwongen brokken gegeten en meteen krepeerde hij van de buikpijn!
Kijk even voor het verschil voor en na vers vlees op mijn site onder het kopje Lothar: http://josephine.mijnhomepage.nl
Nou, ik hoop dat we je hebben kunnen overtuigen!
Succes!

Groetjes, Linda.
Door Lizzy
#282479
Marita Souren schreef: Hallo
Als eerste wil ik jullie zeggen dat ik het geweldig vind dat zoveel mensen reageren.

Het dieet dat Noa nu volgt is maar voor zes weken en dit alleen om uit te vinden of Noa een voedingsallergie heeft meer niet.
Maar mijn "probleem" is als het dit ook blijkt te zijn.

Dan zou ik dus speciaal voer moeten gaan geven (Hill's gebaseerd op eend of zalm, aldus mij da)
En omdat ik Noa hier nog een beetje jong voor vind (3 1/2) wil ik hier zelf wat onderzoek voor doen.
In plaats van deze brokken zou je dus gewoon versvlees kunnen gaan geven.
Ik weet nu al wat merken van kkv (want barfen is misschien niets voor mij/of nu nog niet) Ik ben ook zeer geinterreseerd maar wat voor mij nog steed niet duidelijk is:

Hoeveel moet Noa per dag van dit kkv eten en hoe vaak en wat gaat dat dan ongeveer kosten.
Ik vind het zo moeilijk want ik ben bang dat ik Noa hiermee misschien niet mee help?!?!?!?
Noa is een Weimie he? Eehhhh, ik denk dat ze zo'n 700 gram per dag zal eten? Wat weegt ze precies? Wat dat gaat kosten is moeilijk te zeggen. Hangt af van het merk dat je kiest en hoeveel ze eet. Om een idee te krijgen, kijk eens hier:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=7459
Ik ben in ieder geval niet van plan om het voorgeschreven speciaal voer van mijn dierenarts NIET te gaan geven (omdat ik het gevoel krijg dat ik daarmee zijn beurs vul/ voor de rest is het een super da)
Ik denk dat de meeste dierenartsen die brokken gewoon voorschrijven omdat ze niks anders gewend zijn en nooit over voeding nadenken....
En wat me ook opviel was toen ik aangaf dat ik zelf op onderzoek uit was gegaan. Hierop werd gezegd dat ik dat maar beter niet kon doen/ want er wordt zoveel onzin verteld.
Dit wekte bij mij alleen maar nog meer wantrouwen en interesse.

Ik hoop dat ik weer reacties van jullie krijg want hier leer ik een hele hoop van.

groetjes en knuffels voor al jullie diertjes
Marita
Herstel, deze DA wil je die brokken verkopen.... Ik zou zeggen, schakel over op een goed merk versvlees. Dikke kans dat je hond er erg van op zal knappen. Mocht zij ergens specifiek allergisch voor zijn (want met zo'n hypo-dieet ben je er niet omdat je dan nog steeds niet weet WAAR je hond allergisch voor is): dan is er dus Carnibest Eend & Rijst.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door