Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2818394
Iemand enig idee? vaak is het binnen 10 minuten. Maar Rainbow spuugt zijn eten er weer uit al 3 dagen. 1 keer ok 2 keer is al vreemd, maar nu al 3 dagen achter elkaar. Houd in dat zijn lichaam ook niks te verteren heeft. Verder doet hij normaal. Ben niet veranderd. Ja qua voedsel wel en dacht eerst dat het daardoor komt, maar hij doet het ook met voedsel die hij al kreeg dus dat is het niet. Ik wilde hem eigenlijk wat dikker krijgen (hij staat mij te mager) maar dat lukt dus zo niet. Iemand idee wat het kan zijn? Ik twijfel om morgen de da te bellen meer omdat hij wel normaal doet verder dus maak me nog geen grote zorgen nog. Opnieuw opeten doet hij weer niet.
Door sella
#2818562
Voer je hem meer als voorheen per portie? Zo ja, dan zou ik dat verdelen over 2 porties, zou best kunnen dat de maag het niet fijn vindt een grotere portie.
Door inni
#2818572
1of 2 keer..... maar idd meerdere keren??, hij moet toch eten....ik zou ook kleiner porties proberen of misschien is 't voer te koud. Schrokt hij of eet hij rustig?
Door lightning
#2818579
Ze krijgen al zeker een jaar of 6 1 keer per dag precies dezelfde hoeveelheid. Sochtends vroeg rond 6 en soms rond 7 uur word hun eten eruit gehaald en staat op het aanrecht zelfs te ontdooien en word aan het einde van de middag gegeven. Hij schrokt nooit zijn eten eigenlijk. Hij doet er een paar minuten over zo rustig. Daarom begrijp ik het niet. Verder is hij totaal niet ziek of toont zich niet ziek.
Door lalabebe
#2818595
Hoi,
Ik heb net hier mijn jongste in de lappemand gehad, begon met spugen en daarna diaree, volgens mij waart er iets naar rond in hondenland.
Ik heb op aanraden van hier( bieb) okugest gegeven en even kvv kleine porties, hij dronk gelukkig wel goed. Ik ben niet naar de da geweest en het is weer vanzelf overgegaan. Maar Bamse had geen koorts, misschien nog even aankijken, maar als je gevoel iets anders zegt gewoon naar de da gaan.
Sterkte met je maatje
Gebruikersavatar
Door Thea
#2818617
Weet niet welke temperatuur in jou keuken is.
Maar als ik hier s morgens vlees uit de vriezer haal is het s avonds nog gedeeltelijk bevroren :-\
En dan woon ik in een flat, maar heb nooit de verwarming in de keuken aan.
Ik haal het dus in deze maanden de avond ervoor maar uit ;)
Door lightning
#2818627
Het is bij mij huiskamer temperatuur ;) mede omdat mijn keuken ook niet apart zit alles is open. Heb wel de DA gebeld het is dat ik me ook nog helemaal geen zorgen maak. Mag het ook nog gewoon aankijken mede omdat hij verder normaal doet. Als hij het morgen nog doet mag ik wel weer bellen. Vandaag krijgt hij de helft van wat hij normaal krijgt. Ze mogen van mij ook nooit druk doen na het eten en zo....
Door nanne
#2818631
Xara gaf ook 's ochtends steeds over na het eten en ik dacht dat het door het schrokken kwam maar sinds ik er heet water over doe is het goed. En idd niet teveel ineens geven. Succes en hopelijk is het snel opgelost.
Door lightning
#2818632
Ze krijgen altijd zo eten. Die rollen zijn gewoon zo wat warm dus 20 graden of zo als ik ze vastpak :-[. Wil er best water overheen gooien, maar dan heeft hij meer last van zijn andere probleem denk ik. Ooit ook vermeld bij de da maar hij moet altijd binnen het uur (niet altijd) ontiegelijk plassen na eten van vlees. Hij drinkt bijna niks na het eten. Maar kan gerust 3 minuten lang plassen. Als ik dat niet op tijd zie doet hij het binnen. Dat is 1 van de redenen dat wij savonds/einde van de middag eten geven, dan zijn we erbij. en soms heeft hij het niet kan hij prima 5 uurtjes wachten... Heb gewoon een rare hond :P
Door inni
#2818683
lightning schreef: Ze krijgen altijd zo eten. Die rollen zijn gewoon zo wat warm dus 20 graden of zo als ik ze vastpak :-[. Wil er best water overheen gooien, maar dan heeft hij meer last van zijn andere probleem denk ik. Ooit ook vermeld bij de da maar hij moet altijd binnen het uur (niet altijd) ontiegelijk plassen na eten van vlees. Hij drinkt bijna niks na het eten. Maar kan gerust 3 minuten lang plassen. Als ik dat niet op tijd zie doet hij het binnen. Dat is 1 van de redenen dat wij savonds/einde van de middag eten geven, dan zijn we erbij. en soms heeft hij het niet kan hij prima 5 uurtjes wachten... Heb gewoon een rare hond :P

en vergeten de handleiding mee te nemen toen je hem in huis haalde..... ;) :)
Gebruikersavatar
Door Haasje
#2818719
Als ik het goed begrepen heb geef je meer eten? Nou als hier eentje 50gr teveel krijgt staat hij al te kotsen terwijl het bij de lab nog een kg teveel mag zijn  ;).
Door lightning
#2818726
Ik geef altijd meer dan dat hij vanavond gaat krijgen ja. hij krijgt altijd 500 gram vlees. maar nu vandaag minder om te kijken of dat binnen blijft. hij krijgt al jaren zelfde hoeveelheid dus denk niet dat het ligt aan meer of minder ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door