Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2817756
Flow heeft een nieuwe hobby, te weten poep vreten. :puke: En dan alle soorten, geuren, kleuren en smaken. Ze doet dit niet iedere wandeling, er zijn periodes dat ze er totaal niet naar omkijkt, maar er zijn ook periodes dat ze als een soort stofzuiger door de duinen gaat. En aangezien er ook nogal eens wat mensen te lui zijn om naar een hotel of restaurant te lopen voor het toilet, nou ja je snapt me wel. :puke: Ik vind het een ontzettend smerige gewoonte.

We hebben al gehoord over het eierkoek dieet, ananasdieet, sanofor, maar ik geloof er allemaal niet zo erg in. We proberen al zoveel mogelijk de drukke uitlaatgebieden te vermijden, maar overal ligt tegenwoordig ellende. We doen ons uiterste best het af te leren, maar momenteel is het weer flink raak. >:(

Ze eet 250 gram Darf eko, aangevuld met spezieboontjes omdat ze een paar kilo kwijt moet, krijgt 2 daags eten. Doet ze dit omdat ze honger heeft??

Edit: gram aangepast.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op ma 25 nov 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2817769
Blond he? :-[

2x daags 250 gram, aangevuld met sperzieboontjes.  En dan regelmatig rauw eitje, kokosvet, zeewier en probiotica.

Ze weegt rond de 30 kilo nu
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2817786
Ze kreeg voorheen 350. Daarom vullen we nog aan met sperzieboontjes, om honger te voorkomen. Maar zou dat poep eten er dan mee in verband kunnen staan? Zou ze zo'n honger hebben of toch een tekort ergens aan hebben dat ze poep vreet?
Gebruikersavatar
Door Haasje
#2817793
Oh gadsie.. ik denk dat ze honger heeft. Kismo deed het ook in januari en toen nog op brokken. Met barf ging het geleidelijk aan over en hij heeft het een half jaar lang niet gedaan. Hij is nu 1 kg te zwaar (ribben moeten net iets duidelijker voelbaar zijn) dus hij moet iets afvallen maar 600 gram bleek te weinig te zijn.. Ik geef nu 700 en dat gaat wel. Voorheen kreeg hij 800 - 900 gr. Misschien dat het ook even wennen is? En van jou weet ik ook dat KVV sneller verteert dus misschien terug naar barf zodat ze langer vol zit en toch minder binnenkrijgt? Of langzamer afbouwen?
Door Larshann
#2817879
Mijn borderteefje doet dit ook, ik vind het ook echt walgelijk, vooral als ik daarna nog een snoepje moet geven aan dat lekker ruikende snuitje van haar  :puke:
Ze is ook wel wat mager, maar nu niet extreem en ze krijgt al lang dezelfde hoeveelheid, dus ik denk niet dat het van de honger is, ze lust het gewoon graag volgens mij..
Door nienk
#2818051
als ze het echt in vlagen wel of niet doet, dan zou ik eens bij gaan houden wanneer ze het wel of niet doet, en dan daarbij op schrijven wat ze gegeten heeft, wat ze aan tussendoortjes heeft gekregen en of er verder bijzonderheden zijn. wellicht zie je dan ineens een link met iets anders.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2818109
ik zou ipv alleen specieboontjes liever een groentemix doen. Dan ben je er een stuk zekerder van dat ze alles binnenkrijgt.

En zou het een idee kunnen zijn 1 keer per dag te voeren? Zodat ze meer verzadigd is? Normaal voer ik liefste savonds, maar in jou geval zou ik dan juist smorgen voeren, zodat ze voor de wandeling (wel een uurtje of 2 ertussen) juist lekker vol zit. Of, als je liever 2 keer per dag blijft voeren, smorgen een groter deel dan smorgens en ook smorgens de groenten erbij. Denk dat je ook best ruim mag gaan met die groenten, daar worden ze niet dik van en het vult wel.
Door Hanny
#2818112
Waarschijnlijk eet ze de poep, omdat het lekker is voor haar.
Honger, of trek, zal ze toch wel houden.
Jammer voor je, maar ik verwacht niet, dat het met honger te maken heeft.
Dan zou je het via die kant op kunnen lossen.
Boontjes vind ik ook niets, maar het wordt al jaren en jaren geadviseerd tegen de honger, volgens mij geeft het alleen meer poep, maar dat is mijn mening.
Als het nog kouder wordt en gaat vriezen, wordt de poep nog heerlijker,
Bereid je er maar op voor, vervelend.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2818219
Oke, groentemix gemaakt, we gaan een dagboekje bijhouden met haar eetpatroon. Op kvv 1x daags voeren vind ik echt te weinig.

Verder vermoed ik dat ze bepaalde dingen gewoon lekker vind, dat ik het nou smerig vind, voor haar lijkt het wel een delicatesse. :-X Ransaap.
Door Lizzy
#2818226
Labrador he :)

Het kan zeker ook met de honger te maken hebben. En sperzieboontjes is waardeloos, je kunt beter of iedere dag een andere gekookte groenten nemen of een groentenmix maken. En verder kun je probiotica geven. Want misschien heeft het iets met de darmflora te maken. En verder helpt gewoon niks. Het is een hond (en sommige eten stront) + ze is een Labrador (en veel Labradors eten stront) en misschien moet ze loops worden? Loopse honden hebben de neiging om stront te eten. En sommige doen het door stress.

Maar in de regel is het gewoon hond + lab = stront eten :biggrin2:
Door bosnimf1976
#2818501
Onze Golden (nu 9,5) is er ongeveer een jaar geleden zelf mee gestopt. ;D (dat om hoop te houden).
Golden van vriendin vrat alleen nog maar poep, met Saniflor voor 85% verminderd. Dus wellicht toch proberen?

Onze dierenarts zegt ook dat ze het vaak gewoon lekker vinden maar kan je zeggen dat het een zaligheid is als ze ermee kappen. Tis gewoon te smerig voor woorden en bevroren schijnt idd een delicatesse te zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door