Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door davidoffke
#2817570
Beste

ik ben davy en samen met mijn vriendin hebben een prachtige staffordpup van nu 10maand een reu genaamd faith. wij zijn afkomstig van Antwerpen Belgie. ik had eens een vraag ontrent de beste hoeveelheid en hoe te starten met barf of kvv. faith zit nu op 21.5kg. Kunnen jullie ons tips geven.

groetjes

Van Leuven Davy en Lockefeer Kim
Dikke poot van Faith
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2817867
Welkom op barfplaats !

Ik adviseer je om te beginnen met een goede kvv en je dan goed in te lezen over barf voordat je hierop overstapt.
Je kunt de barfrekenhulp gebruiken om te kijken hoeveel je om te beginnen moet geven aan je hond. Dit is een richtlijn dus het kan goed zijn dat je meer of minder moet geven want voeren doe je op het oog.

Veel plezier hier op het forum.
Door Shanti en co
#2817952
Welkom!

Vanaf 10 maanden voer je meestal zo'n 2-3% van het lichaamsgewicht, ik zou met een jonge hond bij 3% beginnen. Dat is voor Faith dus 645g per dag.
Ik zou ook met kvv beginnen en je dan goed inlezen zodat je (gedeeltelijk) over kan op barf. Aangezien kvv rollen vaak per 1kg gaan is het het makkelijkst om 666g per dag te voeren, ? rol.
Kvv kun je 2 dagen in de koelkast bewaren dus dan hoef je niet eens te portioneren.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door