Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miesmas
#2816568
Ik heb vrijdag op de markt sardientjes voor Chico gekocht.
Ten eerste omdat ze kleiner waren en ten  tweede weer een andere smaak.

Chico vond het visje van vorige week een panharing lekkerder.
Ik heb nu alleen nog ongeveer 5 sardientjes in de vriezer.

Wat kan ik doen om deze toch op gevoerd te krijgen.
In de keuken machine samen met groente en en ei of zo.

Ik had al suggesties gehad samen met pens maar dat heeft hij ook nog niet gehad.
En dat ga ik later met kvv geven.

Ik ga over op kvv als de brokken op zijn en dan wil ik ook pens gaan geven.
Wordt pens altijd lekker gevonden??

Groetjes Mascha en Chico
Door spikkel
#2816672
Nee, pens word niet altijd lekker gevonden, 1 hondje vertikt het, gedroogd of rauw. Helaas.
Je kan de sardientjes ook mengen door de groenten en pens, als ie ze echt niet lust, dan zal ie het laten staan.
Je kan ook eerst een stukje proberen te mixen, dus niet in 1x een hele sardien.
Door El budha
#2816699
Mijn honden eten de sardientjes niet tenzij ik ze eerst 5 minuten in lauw water laat weken. Daarna moet ik wel een beetje openbreken zodat ze de binnenkant kunnen ruiken. Verder doen mijn hondjes niet moeilijk ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2816862
Oh, dit is wel de eerste keer dat ik hoor van een hond die geen pens lust.  :)

Hier ook maar 1 kat die het vers lust en de andere twee enkel gedroogd, maar pens is dan ook niet echt voor katten.  :biggrin2:
Door spikkel
#2816901
Die miep van mij lust echt geen pens, dus boekmaag gemalen gekocht, nou vergeet het maar. De andere 2 zijn er gek op.
Trouwens ze lust ook geen pensstaafjes, pens van rund of lam bio of niet, forget it.
Gebruikersavatar
Door Miesmas
#2816935
Hij heeft wel een gedroogde pens staafjes uit een dierenwinkel of van de markt gekregen en dat vond hij geweldig.
Maar ik kan mij voorstellen dat vers in de vorm van kvv anders is.

En als ik het sardientje in de keuken machine maal zonder andere toevoegingen , heeft iemand daar ervaring mee of dat wel gegeten wordt??
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2816962
Miesmas schreef: Hij heeft wel een gedroogde pens staafjes uit een dierenwinkel of van de markt gekregen en dat vond hij geweldig.
Maar ik kan mij voorstellen dat vers in de vorm van kvv anders is.

En als ik het sardientje in de keuken machine maal zonder andere toevoegingen , heeft iemand daar ervaring mee of dat wel gegeten wordt??
Dat soort zaken is echt een kwestie van uitproberen. Er zijn honden waar iets er gemalen wel ingaat, wat ze heel niet lusten. Maar er zijn net zo goed honden die daar niet in trappen.

In jouw geval zou ik de sardienen gewoon malen en kijken of hij het dan lust. Als dat niet zo is, dan meng je het maar onder de kvv. 
Tenzij je vrij snel zou beginnen met pens te voeren. Dan kan je de sardien ook in zijn geheel tussen de pens laten ontdooien en kijken of dat al voloende is om het te laten eten.

En als hij haring lekkerder vind, koop je gewoon geen sardienen meer.  Probeer eens een stukje rauwe zalm. Daar is vaak het eenvoudigst aan te geraken.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#2821607
Miesmas schreef: Ik heb nu alleen nog ongeveer 5 sardientjes in de vriezer.

Wat kan ik doen om deze toch op gevoerd te krijgen.

Wordt pens altijd lekker gevonden??

Groetjes Mascha en Chico
Moeilijk voor te stellen dat sardientjes niet gewaardeerd worden :o  Er lopen hier vier kleintjes rond, die beginnen zowat te jodelen (Maxi doet dat ook echt trouwens ;D) als ze de sardientjes ruiken! Twee keer per week gaat het als extraatje erdoor. En pens? Hoe viezer, hoe liever! Ik droog de pens zelf, maar ook soms uit de winkel: ze doen er roedelmoord voor... Zo goed als altijd vrede in huis, maar áls er gegrauwd wordt, is het altijd voedselnijd :biggrin2:
Zelf denk ik dat als Chico het echt niet lust, het ook niet zal lukken ergens doorheen te malen. Die lucht is zó sterk...
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2822064
Bruut deed er ook vrij lang over om het te waarderen, maar u zonder morren eten hoor.
Ik heb de sardientjes in het begin in stukken geknipt en door de rest gemend.

Storm krijgt door zijn kvv nu ook een halve sardien en ook in stukken, maar dat is niet om er aan te laten wennen want die vind tot nu toe alles geweldig (als het maar eetbaar is)  ;D
Gebruikersavatar
Door Miesmas
#2823500
Ik heb afgelopen vrijdag het sardientje kapot geknipt en in eenkeuken machine kleiner gemaakt en toen was het slobber slobber en op was het sardien prakje.
Een heel visje blieft meneer niet maar als prakje wel.

Ik ga als de sardientjes op zijn nog een keer panharing proberen want dat vond hij volgens mij lekkerder.

Is een zalmkop een smaak die de meeste honden lekker vinden of moet die in het geval van Chico ook in de keukenmachine?????
Door monster
#2823555
Dribbel eet de sardientjes zo, maar voor Lodi moet ik de kop eraf knippen (vind Dribbel niet zo erg!). De rest eet ie zo.
Door malimaniac
#2823567
Dan moet je een behoorlijke keukenmachine hebben om zalmkop in te doen. Hier lusten ze graag zalm. Iza vind de kop teveel werk dus die moet ik in 2en doen. Maar meestal geef ik gewoon Kimbra de kop en Iza de graat/staart. Probleem opgelost en scheelt me een hoop hakken en zagen op de zalmkop  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door