Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lillebill
#2815239
Beste Allemaal,

Ik ben 100% voorstander van het voeren van Kvv of barf.
Ik zelf voerde altijd kvv van verschillende merken zowel aan de katten als aan de honden.
De katten krijgen het nog steeds. Maar helaas bleven mijn honden(Podenco Ibicencos spaanse jachthonden, half windhond) mager..
Mijn hond van 13 kilo kreeg op een gegeven moment 1,5 kilo vlees per dag.. Het enige wat ze deed was meer poepen dan voorheen.
Ook heb ik vetter vlees geprobeerd en schapenvet erbij enz. Maar niets hielp.
Van de dunste heb ik ook een bloedonderzoek enzo laten doen om te kijken of er niets is mis was met een van haar organen. Maar alles was 100% gezond.

Ik werd gek van al die mensen die zeurde over mijn dunnen honden.(nou horen ze wel slank maar ze was echt wel aan de dunne kant)
Ik ben toen na lang wikken en wegen overgestapt op Cavom een sportbrok met 16% vet.. Binnen 2 maanden zag je mijn honden aankomen. Hoe kan dit toch? Het gaat zo tegen mijn gevoel in die brokken. Ze poepen 3x per dag terwijl dat met vlees 1 en soms 2x was. De drollen zijn 4 keer zo groot. De tanden zijn minder mooi..

Ik heb ook nog een tijdje smorgens cavom gegeven en savonds vlees. Maar mijn boefjes waren zo slim om dan smorgens niet meer te eten en te wachten tot in de avond..

Ook ben ik weer een keer terug overgestapt naar vlees en binnen een week zag je de ribbetjes al weer meer.
Ik wil zo graag gewoon vlees voeren. Wat kan ik nou doen?? Heeft iemand tips of de zelfde ervaring of??

Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2815259
dan kreeg ze 7,5 % van ideaal gewicht 20 kg, dat is best veel.
Welke merken heb je gevoerd, was dat met een premix of met gemalen bot ?
Hoe actief zijn ze ?
Je weet ook zeker dat ze geen wormen hebben ?

Tja ook ik heb cavom gevoerd, maar heb een hond die zowel op barf als op cavom mager blijft.
Door Lillebill
#2815400
Ik weet zeker dat ze geen wormen hebben.. Ze zijn 100% gezond..
Het is inderdaad heel veel wat ze kreeg. Ik heb Van Darf, Carnibest, Carnivoer, Lotgering, Smulldier en kivo en nog wel meer geprobeerd..

Actief zijn ze zeker!  We zijn veel buiten. Maar dat zijn ze ook nu ze Cavom krijgen.. Dus daar zou het niet aankunnen liggen.
Het Ras hoort ook slank... Maar niet zo slank als dat ze worden als ze vlees krijgen...


Bestaat er niet iets dat ik aan het vlees kan toevoegen wat het vetter maakt of?(schapenvet heb ik al geprobeerd en vis lusten ze niet)
Of is er een merk dat speciaal voor dunne honden is??
Door fransbulletje
#2815411
Weet van Carnibest dat ze een Aktief in het assortiment hebben, die al geprobeerd?

Hier juist andersom, de bullen hebben tijd Darf gegeten en zijn 0,5-1 kg aangekomen ::)
Dat moet er af dus terug naar de Carnibest bio als basis en af en toe dagje Darf.
#2816484
Hier ook eentje die moeilijk aan komt op vers. Tyke is 13 kilo en pas met 1,5 kilo voer per dag kan ik hem een piets aan laten komen.
Zijn normale dagportie ligt tussen de 600 en 1000 gram, hij eet dus tussen de 5 en 8% per dag.

Zo af en toe heeft hij dus een geluksweekje en krijgt hij 500 gram in de ochtend en een kilo in de avond te eten. Daarmee houd ik hem redelijk op gewicht  :)
#2816501
Hier ook een hond die niet aankomt. Van mij mocht ze wat dikker, dus ben ik 1,5 tot 2 kilo gaan voeren. Kwam echt niks bij, alleen meer poepen. Op 500/750 gram is ze precies hetzelfde gewicht. Maar goed, zij komt met brok ook niet aan. Rond haar loopsheid krijgt ze wel 1,5 kilo, dan blijft ze op gewicht, maar dikker wordt ze niet.
Door Lillebill
#2816606
[quote="Lil"]
Het is inderdaad de graan/rijst/aardappel in brok waarvan ze aankomen.

Als je nu naast kvv eens pompoen en bataat gaat geven?
[/quote]

bataat is een zoete aardappel toch? Dat lijkt mij dan ook niet gezond?
Kom je van pompoen aan dan? Hoe zou ik dit dan moeten geven??
Door Lillebill
#2816607
[quote="TessaThomas"]
Hier ook een hond die niet aankomt. Van mij mocht ze wat dikker, dus ben ik 1,5 tot 2 kilo gaan voeren. Kwam echt niks bij, alleen meer poepen. Op 500/750 gram is ze precies hetzelfde gewicht. Maar goed, zij komt met brok ook niet aan. Rond haar loopsheid krijgt ze wel 1,5 kilo, dan blijft ze op gewicht, maar dikker wordt ze niet.
[/quote]

Lastig is dat he? Maar bij jou hond weet je dan gewoon dat ze zo hoort.
omdat ze ook niet aankomt op brokken.

Ik hoop zo dat ik iets kan vinden wat mijn hondjes steviger maakt en gewoon gezond is.
Door Lillebill
#2816608
[quote="ChantalKrijn"]
Hier ook eentje die moeilijk aan komt op vers. Tyke is 13 kilo en pas met 1,5 kilo voer per dag kan ik hem een piets aan laten komen.
Zijn normale dagportie ligt tussen de 600 en 1000 gram, hij eet dus tussen de 5 en 8% per dag.

Zo af en toe heeft hij dus een geluksweekje en krijgt hij 500 gram in de ochtend en een kilo in de avond te eten. Daarmee houd ik hem redelijk op gewicht  :)
[/quote]

Gaat hij niet overdreven veel poepen dan? Alsof ze het extra vlees niet opnemen..
welke kvv soort geef jij?
Dat is wat hier gebeurd als ik meer ga voeren.
Door tohakodi
#2816632
Maart van dit jaar 'ontdekte' ik Noeke(basenji,wel iets te hoog als ik naar de raskenmerken kijk) op het asiel in Tilburg. Liefde op het eerste gezicht ;
geadopteerd dd 13 april.  Gewicht toen ; 0ng. 15,5kg...en last van iets dat op roos leek.  Ik ben begonnen met het voeren van Jarco Adult brokken.
In no-time woog Noeke ong. 18 kg...ondanks 3 uur wandelen per dag.  Sinds een maand of vier ben ik overgestapt op (diepvries-)versvoer,Farmfood,Carnibest,
Alaska e.d.  Afgewisseld met af en toe een schenkel,sardientjes of een mergpijpje(ong 10 minuutjes gekookt).  Snel ging zijn gewicht naar ong.16,5 kg.
Hij ziet er super gezond uit,geen last meer van roos en is zeer vitaal en alert.  Maar toch,ondanks vier-tot vijfhondert gr. vlees per dag en een bakje yoghurt etc,
dat dalend gewicht.  Het stabiliseert wel.  Het topic van Lillebil vind ik dus zeer herkenbaar. Ben ook zeer benieuwd naar ervaringen van anderen.
Noeke staat smachtend naast me voor de boswandeling -we zijn vanmorgen al even geweest hoor!- dus dit berichtje is vlug geschreven.  Excuus voor foutjes

Groet  ton
Gebruikersavatar
Door Thea
#2816636
[quote="tohakodi"]
Maart van dit jaar 'ontdekte' ik Noeke(basenji,wel iets te hoog als ik naar de raskenmerken kijk) op het asiel in Tilburg. Liefde op het eerste gezicht ;
geadopteerd dd 13 april.  Gewicht toen ; 0ng. 15,5kg...en last van iets dat op roos leek.  Ik ben begonnen met het voeren van Jarco Adult brokken.
In no-time woog Noeke ong. 18 kg...ondanks 3 uur wandelen per dag.  Sinds een maand of vier ben ik overgestapt op (diepvries-)versvoer,Farmfood,Carnibest,
Alaska e.d.  Afgewisseld met af en toe een schenkel,sardientjes of een mergpijpje(ong 10 minuutjes gekookt).  Snel ging zijn gewicht naar ong.16,5 kg.
Hij ziet er super gezond uit,geen last meer van roos en is zeer vitaal en alert.  Maar toch,ondanks vier-tot vijfhondert gr. vlees per dag en een bakje yoghurt etc,
dat dalend gewicht.  Het stabiliseert wel.  Het topic van Lillebil vind ik dus zeer herkenbaar. Ben ook zeer benieuwd naar ervaringen van anderen.
Noeke staat smachtend naast me voor de boswandeling -we zijn vanmorgen al even geweest hoor!- dus dit berichtje is vlug geschreven.  Excuus voor foutjes

Groet  ton
[/quote]

Welkom op BP
Als tip wil ik je geven om geen mergpijpen te geven en zeker niet gekookt.
Het bot van rund is veels te hard daar  kunnen ze tanden op breken en de gevallen van een mergpijpje wat om de onderkaak komt vast te zitten zijn er ook al genoeg :-\
Als je echt iets lekkers om te kluiven wil geven zou je bv een halve schapenkop kunnen geven.
Maar een zalmlijf of konijnkarkas ect zal die zeker ook erg lekker vinden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door