Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bellabeest
#2816029
foto's ff via linkje https://www.facebook.com/renate.meijer.16/media_set?set=a.622345634495035.1073741832.100001588114196&type=3

ff het verhaal erbij, niña is een teefje van 3 jaar uit spanje.
na vele " oorontstekingen" verder onderzoek laten doen bleken geen oorontstekingen te zijn maar iets anders.
om leish of andere mediteraanse ziekte uit te sluiten bloed onderzoek laten doen kwam niks uit
om voedselallergie uit te sluiten eliminatiedieet gevolgd ook dit haalde niks uit dus voeding is het niet.
toen verder onderzoek gedaan daaruit bleek een graspollen en copramijt allergie, qua bloedbeeld hele lage score mocht max 150 zijn en was 180 omdat ze wel veel last had in overleg met dierenarts gaan desensibiliseren, dit heeft het alleen maar verergerd in onze ogen. accupunctuur geprobeerd, homeopathie geprobeerd niks werkte tot nu toe nu staat ze noodgedwongen toch op prednison iets wat wij eigenlijk niet willen ivm risico van leishmania en ook hier zien we helaas bijna geen verbetering mee. daarom vraag ik aan jullie hebben jullie een idee wat we nog kunnen proberen voor haar.
want dit is geen leven voor haar!!
Door bellabeest
#2816162
[quote="keetje"]
Ellende een hond met huidproblemen.

Welk eliminatiedieet heb je gevolgd? En hoelang?
Is Demodex uitgesloten?
[/quote]

ze heeft 6 weken alleen geit gehad ( had ze nog nooit eerder gehad) daarna zijn we om de 6 weken een diersoort gaan toevoegen.
daar hebben we geen verschil mee gezien.

ja demodex is uitgesloten hebben meerdere afkrabsels gemaakt, en voor de zekerheid ook met ectodex gewassen.
Door keetje
#2816290
Wij zijn met Luna al bijna 2 jaar aan het emmeren, en zijn er nog steeds niet. We hebben ons te pletter geëlimineerd.
Waren ook begonnen met allerlei testen en ook demodex afkrabsels die toen schoon waren. Na zowat 2 jaar ellende stonden we op het punt om haar rust te geven. Toch nog maar een afkrabseltje gemaakt en toen bleek ze dus wel demodex mijten in de afkrabsels te hebben. Na een hele tijd wassen met Ectodex leek het beter te gaan maar nu toch weer een achteruitgang dus weer 6 keer gewassen met extodex. Sluit demodex dus niet uit als je in de eerste afkrabsels niets gevonden hebt. Laat nieuwe maken, gewoon veel en van overal op het lichaam.
Voor zover ik het nu bekijk zijn jullie ten einde raad dus wat maakt die extra keer afkrabsels maken dan nog uit? Prednison/Prednoral ed. verergerd trouwens de klachten van demodex, zijn wij ook achter gekomen.

Luna's topic, misschien had je het al gelezen, of een gedeelte ervan? ;)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 484.0.html


En als je bij het elimineren, wat je goed gedaan hebt voor zover ik het kan lezen, geen verbetering/verandering gemerkt hebt kan je eigenlijk voedselallergie uitsluiten.
Heb je wel eens aan Puur Pollen gedacht? Zit ook verdunning van div. mijten in. Wie weet?
Door Lil
#2816421
Helaas kan ik je niet helpen. Wel vreemd dat niets helpt tot nu toe.

Sterkte!!! Ik weet hoe erg het is als een hond gek wordt van de jeuk.  :-\
Gebruikersavatar
Door Radja
#2816525
Heeeeeeeel veel sterkte Radja (r.i.p) had ook vreselijke jeuk,gelukkig is zij de laatste maanden jeukvrij gebleven,door kvv en geen granen/rijst meer! Maar daar heb jij niets aan,sorry! Dus dan alleen nog maar een keer,heel en heel veel sterkte en beterschap :-*
Door Lizzy
#2817280
Om Demodex uit te sluiten moet er een diep huidafkrabsel worden gemaakt.

Ben je naar een goede dermatoloog geweest?

Het is vreemd dat jullie met prednison geen verbetering merken.... Ik weet het niet 100% zeker maar misschien dat je daarmee een contact allergie en atopie zo goed als uit kunt sluiten. Dat reageert namelijk als een speer op prednison. In de regel.

Dus dan zou je denken dat het nog een voedselallergie kan zijn. Maar jullie hebben 6 weken geit gegeten. Ik neem aan dat de hond nog nooit eerder geit had gegeten? Als ze nooit eerder geit heeft gegeten en dat heeft het probleem ook niet beter gemaakt, dan zou je ook haast denken dat het geen voedsel allergie is :g:

Gek allemaal, want die oren en poten en bek zou heel goed passen in het plaatje van een atopische dermatitis.... :-\

Ik ging naar een goede dermatoloog. En ik hoor al jarenlang goede berichten over Dr. Vroom in Oisterwijk.
Door Lil
#2817290
[quote="Lizzy"]
Om Demodex uit te sluiten moet er een diep huidafkrabsel worden gemaakt.

Ben je naar een goede dermatoloog geweest?

Het is vreemd dat jullie met prednison geen verbetering merken.... Ik weet het niet 100% zeker maar misschien dat je daarmee een contact allergie en atopie zo goed als uit kunt sluiten. Dat reageert namelijk als een speer op prednison. In de regel.

Dus dan zou je denken dat het nog een voedselallergie kan zijn. Maar jullie hebben 6 weken geit gegeten. Ik neem aan dat de hond nog nooit eerder geit had gegeten? Als ze nooit eerder geit heeft gegeten en dat heeft het probleem ook niet beter gemaakt, dan zou je ook haast denken dat het geen voedsel allergie is :g:

Gek allemaal, want die oren en poten en bek zou heel goed passen in het plaatje van een atopische dermatitis.... :-\

Ik ging naar een goede dermatoloog. En ik hoor al jarenlang goede berichten over Dr. Vroom in Oisterwijk.
[/quote]

Ik weet inderdaad niet beter dan dat men atopie en contactallergie test door prednison te geven. Reageert de hond daarop dan is het een van de twee en ga je verder kijken naar de oorzaak.

Ik heb wel eens gehoord dat bij een voedselallergie een hond niet tegen de nieuwe diersoort kon. 6 weken is voldoende om ergens een allergie tegen op te bouwen, dus dan zou je nog eens 6 weken met weer een helemaal onbekende diersoort kunnen proberen. Heb ik gehad met hert bij Cay. Ze had nog nooit hert gegeten dus ging ik op hert, werd ze me toch een potje ziek van. Konijn wat ze veel vaker gehad had, bleek hét geen te zijn om op te elimineren. Daar deed ze het super op en steeds als we een andere therapie voor de atopie gingen inzetten ging ze dus terug op alleen maar konijn om alle andere oorzaken uit te sluiten.

En ja, ook ik ving wel eens op dat de meeste da's niet diep genoeg afkrabben. Er komt "behoorlijk wat" bloed te pas aan een diep afkrabsel.
Door Fido
#2817319
[quote="bellabeest"]
foto's ff via linkje https://www.facebook.com/renate.meijer.16/media_set?set=a.622345634495035.1073741832.100001588114196&type=3

ff het verhaal erbij, niña is een teefje van 3 jaar uit spanje.
na vele " oorontstekingen" verder onderzoek laten doen bleken geen oorontstekingen te zijn maar iets anders.
om leish of andere mediteraanse ziekte uit te sluiten bloed onderzoek laten doen kwam niks uit
om voedselallergie uit te sluiten eliminatiedieet gevolgd ook dit haalde niks uit dus voeding is het niet.
toen verder onderzoek gedaan daaruit bleek een graspollen en copramijt allergie, qua bloedbeeld hele lage score mocht max 150 zijn en was 180 omdat ze wel veel last had in overleg met dierenarts gaan desensibiliseren, dit heeft het alleen maar verergerd in onze ogen. accupunctuur geprobeerd, homeopathie geprobeerd niks werkte tot nu toe nu staat ze noodgedwongen toch op prednison iets wat wij eigenlijk niet willen ivm risico van leishmania en ook hier zien we helaas bijna geen verbetering mee. daarom vraag ik aan jullie hebben jullie een idee wat we nog kunnen proberen voor haar.
want dit is geen leven voor haar!!
[/quote]

Wanneer zijn deze problemen ontstaan? Had deze hond ook (zoveel) klachten in Spanje?
Door nanne
#2817581
Pffff daar wordt je toch moedeloos van, ik zou nog eens naar een goed aangeschreven dermatoloog gaan, zoals Lizzy voorstelt. Er moet toch iets te doen zijn aan die vreselijke jeuk.

Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Niña!
Door bellabeest
#2817911
[quote="Fido"]
Wanneer zijn deze problemen ontstaan? Had deze hond ook (zoveel) klachten in Spanje?
[/quote]

nee in spanje had ze geen of bijna geen klachten. bij ons zijn de problemen echt ontstaan tijdens de eerste herfst. toen was ze een maand of 8 en zo'n 4 maanden bij ons
Door bellabeest
#2817912
Lizzy schreef: Om Demodex uit te sluiten moet er een diep huidafkrabsel worden gemaakt.

Ben je naar een goede dermatoloog geweest?

Het is vreemd dat jullie met prednison geen verbetering merken.... Ik weet het niet 100% zeker maar misschien dat je daarmee een contact allergie en atopie zo goed als uit kunt sluiten. Dat reageert namelijk als een speer op prednison. In de regel.

Dus dan zou je denken dat het nog een voedselallergie kan zijn. Maar jullie hebben 6 weken geit gegeten. Ik neem aan dat de hond nog nooit eerder geit had gegeten? Als ze nooit eerder geit heeft gegeten en dat heeft het probleem ook niet beter gemaakt, dan zou je ook haast denken dat het geen voedsel allergie is :g:

Gek allemaal, want die oren en poten en bek zou heel goed passen in het plaatje van een atopische dermatitis.... :-\

Ik ging naar een goede dermatoloog. En ik hoor al jarenlang goede berichten over Dr. Vroom in Oisterwijk.
klopt geit had ze nog niet eerder gehad.  contact allergie is door middel van bloedonderzoek en daarna ook huidonderzoek vast gesteld.
Door bellabeest
#2817914
Lil schreef: Ik weet inderdaad niet beter dan dat men atopie en contactallergie test door prednison te geven. Reageert de hond daarop dan is het een van de twee en ga je verder kijken naar de oorzaak.

Ik heb wel eens gehoord dat bij een voedselallergie een hond niet tegen de nieuwe diersoort kon. 6 weken is voldoende om ergens een allergie tegen op te bouwen, dus dan zou je nog eens 6 weken met weer een helemaal onbekende diersoort kunnen proberen. Heb ik gehad met hert bij Cay. Ze had nog nooit hert gegeten dus ging ik op hert, werd ze me toch een potje ziek van. Konijn wat ze veel vaker gehad had, bleek hét geen te zijn om op te elimineren. Daar deed ze het super op en steeds als we een andere therapie voor de atopie gingen inzetten ging ze dus terug op alleen maar konijn om alle andere oorzaken uit te sluiten.

En ja, ook ik ving wel eens op dat de meeste da's niet diep genoeg afkrabben. Er komt "behoorlijk wat" bloed te pas aan een diep afkrabsel.
klopt maar omdat dit een buitenlands hondje is waarbij in de fam leish voorkomt heeft onze dierenarts ervoor gekozen om eerst bloedtesten te doen alvorens de pred te geven.

afkrabsel is echt goed gedaan dat weet ik omdat we het meerdere keren hebben gedaan waaronder 2 keer op school tijdens een les afkrabsels maken
Door Fido
#2818363
bellabeest schreef: nee in spanje had ze geen of bijna geen klachten. bij ons zijn de problemen echt ontstaan tijdens de eerste herfst. toen was ze een maand of 8 en zo'n 4 maanden bij ons
Deze vraag heb ik niet voor niets gesteld. Het antwoord verbaasd mij niet. Ik heb een zeer groot vermoeden dat epigenetica de grondslag is van de problemen van je hond. Dit is wat we (ik en mijn man) bedoelen dat het uit een ander land halen van een hond meer gevolgen kan hebben dan waar de gemiddelde mens/arts aan denkt.

Heel kort door de bocht gezegd/vertaald: je hond is gebouwd om te leven in Spanje, op die breedte graad, en niet op onze breedte graad Nederland. Dit uit zich in de klachten die je nu ziet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door