Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Noël
#2816157
Hallo,

Vraagje, ik ga barfen, geef je dan smorgens vleesbot en spiervlees, of geef je smorgen bijv. vleesbot en savonds spiervlees?? anders moet ik alles delen per maaltijd..

Groetjes
Door Anne in Zweden
#2816158
Net hoe je wilt, dat mag je zelf weten. Hier krijgen ze een keer per dag 's avonds te eten, met iedere dag als basis vleesbot + spiervlees, en dat per dag aangevuld met pens (2 x per week), groente (2 x per week), hart (1 x per week), lever (1 keer per week) en nier of tong (1 x per week).

Als je twee keer per dag wilt voeren, zou je 's ochtends het spiervlees kunnen voeren, en 's avonds het vleesbot + wat er die dag nog bij komt. (Ik zou vleesbot 's avonds geven, dan kan de hond lekker rustig verteren 's nachts, maar dat is geen harde barfregel hoor.) Je kunt ook 's ochtends het vleesbot + spiervlees doen, en 's avonds iets van orgaan, eitje, groente, dat soort dingen. Of omgekeerd. Of helemaal anders. Nogmaals, net hoe je het zelf wilt. :biggrin2:
Door Noël
#2816159
Oke dank je  :) Ik gaf hem net zijn eerste barfvlees en toen dacht ik er ineens aan. Dan ga ik hem gewoon savonds zijn vleesbot geven en smorgens spiervlees :biggrin2:
Door TMG1961
#2816246
Ik geef op 2 dagen na altijd ´s ochtends een kwart van het spiervlees..is ong 100 gram
Alleen als ze zalmkop krijgt dan geef ik spiervlees ´s avonds met eitje en groentenmix en op de pensdag krijgt ze ´s ochtends vleesbot en ´s avonds alleen pens
Door Simone V
#2816374
Toen Sita nog 2x per dag te eten kreeg, kreeg zij 's ochtends het spiervlees of het orgaan/pens en altijd 's avonds het vleesbot. Had ze lekker de tijd 's nachts om dat te verteren.
Nu krijgt ze 1x per dag; alles 's avonds, na de laatste grote wandeling of na de training. Net wat er op het programma staat.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2816376
Hier krijgen ze maar een soort dus of vleesbot of spiervlees anders worden de porties zo klein.
Ze krijgen maar 1 x per dag eten..
gaat al jaren zo ....
Door Noël
#2816474
Bedankt voor de reacties! ik twijfel of ik 1 x per dag moet voeren, ten eerste ben ik als de dood voor maagtorsie en ik denk dat mijn hond honger gaat krijgen als ik maar 1x per dag voer..
Door Nugget
#2816541
Ik zelf heb een maagtorsie gevoelige hond (een Dobermann) en ik voer dus 2 x per dag.
Zowieso is meneer (zoals de meeste honden) erg op regelmaat en zou moeite hebben met 1 x per dag voeren.
Ik geef zelf 's ochtends het vleesbot en 's avonds spiervlees/orgaan/pens en groentemix.

De reden?
Mocht er ooit iets verkeerd gaan met vleesbot dan is de dierenarts open en verder kan ik ook nog eens zijn ontlasting etc de rest van de dag in de gaten houden.
Niet om je bang te maken hoor, dit is mijn 2e hond met wie ik barf en ik kan me geen betere voeding voorstellen en er is nog NOOIT iets niet goed gegaan.
Maar stel, ik geef een nieuw soort, qua vleesbot (bv lamskop) dan wil ik zien hoe hij het de rest van de dag doet. Hoe hij reageert qua verteren etc.
Dus alles bij elkaar opgeteld geef ik 's ochtends vleesbot en 's avonds de rest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door