Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Veronique83
#2801614
Deze periode toch maar geit erbij besteld. En raad eens ze smullen er alle drie van.
Zo een 2 maanden geleden moesten ze er niks van weten en nu likken ze hun bak helemaal uit. En kijken ze nog of er  nog meer onder de bak ligt hahaha.

Chico mijn oude Jack Russel is sinds deze maand over gegaan op gemalen Barf. Want op zijn 14 jarige leeftijd gaat het kauwen niet meer zo goed.
Een klein stukje kippen nek of een stukje karkas lukt nog wel maar de rest moet toch echt door de molen heen.
Dat wordt voor mij dus spierballen kweken.

Konijn kunnen ze nog steeds niet tegen al vinden ze het wel hartstikke lekker. Heeft iemand een tip waardoor ze konijn toch gaan verdragen. Misschien in combinatie met meer bot of een ander diersoort???? 

Groetjes Veronique en een pootje van Chico,Beau en Joop.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2801719
Fijn is dat he als ze iets niet lusten en ze gaan het op een duur toch eten. Toch weer lekker een diersoort erbij  ;)

Wat gebeurt er als je ze konijn geeft, gaan ze spugen, krijgen ze diarree of krijgen ze er jeuk van ?
Gebruikersavatar
Door Veronique83
#2804018
Hoi Lucie,

Ja het is inderdaad altijd heerlijk als ze weer wat nieuws eten. Ze gaan direct aan de diarree.
Zodra ze het gegeten hebben staan ze alle drie (heel raar) aan de diarree. Dit terwijl Joop en Chico het echt onwijs lekker vinden. Beau is wat kieskeuriger er in. Maar dat is altijd al een moeilijke eter geweest.

Groetjes Veronique
Door smulpaap
#2804116
Bedoel je dat ze na het eten van geit aan de diaree gaan ?
Geit is natuurlijk wat vet(ter) , wat voer je erbij op de dag dat je geit geeft ?
Even een voorbeeld , geit en vet vleesbot of geit en ei , of geit en lever dat kan gewoon teveel van het goede zijn
Het kan dus ook in de combinaties liggen

Als ik ze bv geit voer dan krijgen ze daar mager vleesbot bij zoals kipkarkas en geen laxerend orgaan bv ,maar ook geen ei erbij

Voor oude(re) honden kan geit te vet zijn /te vet worden
Verder hangt het er ook vanaf waar je het koopt . Maar dat geld voor bv lamsvlees ook
Je zou het teveel aan vet eraf kunnen snijden bv
Of het half om half proberen , dus de helft geit en de helft mager spiervlees
Of op de dag ervoor en erna wat magerder voeren
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2808537
Wat vreemd Veronique. Als nou 1 van de 3 er niet tegen kon maar alle 3 je honden aan de dunne na het eten van konijn  :o

Heb je konijn steeds van dezelfde leverancier gegeven of ook wel eens ergens anders gehaald om te proberen of het dan ook fout gaat ? Ik zou haast denken dat er iets mis is met het konijn dat je geeft want het is wel heel toevallig 3 honden die er niet tegen kunnen.
Gebruikersavatar
Door Veronique83
#2812171
JA dat dacht ik eerst ook dat het aan de leverancier lag. Maar heb ook bij andere leveranciers besteld en precies het zelfde. Het lijkt wel of ze het met elkaar afspreken ofzo. Ik heb alleen wild konijn geprobeerd. Misschien dat het daar aan ligt. Ik zal het eens met tam konijn proberen.
Wie weet kunnen ze daar wel tegen. :)

Zou het fijn vinden als ze het konden verdragen. Want dan kan ik wat meer afwisselen in hun voeding.
Tot nu toe eten ze kip,eend,rund,paard,geit, kalkoen,zalm,makreel,haring,sprot,sardientjes.
Dus op zich wel voldoende variatie maar hoe meer variatie hoe beter zeg ik altijd.
Wij eten ook niet iedere dag het zelfde. ;)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2815934
[quote="Veronique83"]
JA dat dacht ik eerst ook dat het aan de leverancier lag. Maar heb ook bij andere leveranciers besteld en precies het zelfde. Het lijkt wel of ze het met elkaar afspreken ofzo. Ik heb alleen wild konijn geprobeerd. Misschien dat het daar aan ligt. Ik zal het eens met tam konijn proberen.
Wie weet kunnen ze daar wel tegen. :)

Zou het fijn vinden als ze het konden verdragen. Want dan kan ik wat meer afwisselen in hun voeding.
Tot nu toe eten ze kip,eend,rund,paard,geit, kalkoen,zalm,makreel,haring,sprot,sardientjes.
Dus op zich wel voldoende variatie maar hoe meer variatie hoe beter zeg ik altijd.
Wij eten ook niet iedere dag het zelfde. ;)
[/quote]

Ben heel benieuwd of ze tam konijn wel kunnen verdragen.
Gebruikersavatar
Door Veronique83
#2818023
Ik houd je op de hoogte over 2 weken ga ik weer bestellen. Ik bestel dan tam konijn mee. Eens kijken of ze dat wel kunnen verdragen.
Of misschien heb ik gewoon weer aparte honden hahaha :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door