Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mr bojangles
#2815387
Hoii,

Wij hebben 2 honden een wolfspitz en een alaskan malamute, die eten nu samen zo een 1,6 kg vlees per dag.
We voeren hoofdzakelijk carnibest diabetes (mijn wolfspitz kan niet tegen rijst) de natuurvoer, lam en soms eend. Daarnaast krijgen ze tinlo barfmenu makreel, hert, paard en groentemix.
Hebben jullie tips wat im er nog meer bij kan geven om het volledig te maken? Mag ook van andere merken.
Ze krijgen ook regel matig, kippen/eenden nekken, hart of vieze pens.

En mijn volgende vraag
Laatst had ik nog zo een 100 gr barfmenu makreel over en voor de rest carnibest natuurvoer (ontdooid) dus mijn malamute pup eet nu 400 gram per maaltijd heeft 100 gram makreel gehad en 300 gram carnibest. Is dit erg om verschillende smaken van verschillende merken soms te mixen?
En kan je beter elke dag wisselen?
Of kan je beter bijv beide honden een aantal dagen op bijv lam en dan weer een aantal dagen op hert zetten?
Aangezien t lang duurt voordat t vlees ontdooid is is het allemaal moeilijk in te schatten.
Door M@rina
#2815409
Dit dus:
[quote="Martine-Tom"]
Nee hoor je kan mixen wat je wil  :)
[/quote]

En qua afwisseling zou nog aan de volgende merken kunnen denken:
Haaksbarf, Carnivoer, Alaska, All Animal, Bandit, Tammenga...

Ik heb altijd zo'n 3 á 4 merken en 9 diersoorten in de vriezer liggen en voer die gewoon door elkaar heen. soms ook een restje van de ene dag met een verse rol.
Door Mr bojangles
#2815481
[quote="M@rina"]
Dit dus:
En qua afwisseling zou nog aan de volgende merken kunnen denken:
Haaksbarf, Carnivoer, Alaska, All Animal, Bandit, Tammenga...

Ik heb altijd zo'n 3 á 4 merken en 9 diersoorten in de vriezer liggen en voer die gewoon door elkaar heen. soms ook een restje van de ene dag met een verse rol.
[/quote]

Oke en welke diersoorten geef je dan??
En wissel je af met verschillende merken vanwege de samen stelling of vanwege de diersoorten die ze verkopen?
Als het niet nodig is geven we liever geen konijn, klinkt zoetsappig maar ik heb er 2 los in huis lopen dus het idee van onze honden konijn voeren vinden we niet pretiig :D
Door M@rina
#2815508
Ik heb nu in de vriezer liggen:

Konijn (sorry), kalkoen, eend, kwartel, kip, Rund, lam, Paard, geit en hert. Het zijn er zelfs 10!

Merken zijn darf (nog een klein beetje van de vorige bestelling) Versvoer, Tammenga, Kiezenbrink en All Animal.

Ik wissell verschillende merken af omdat er in de één meer van dit en in de ander meer van dat. zowel qua samenstelling als qua diersoorten. Sommige hebben bijv wel groente andere niet (darf bijv. wel). All Animal heeft vooral gevogelte, Tammenga vooral "grotere" dieren zoals rund paard geit.
Kiezenbrink bevat alleen bot en orgaan, dat vul ik zelf aan met spiervlees van konijn, kalkoen en hert.
Door Belleke
#2815615
[quote="Mr bojangles"]
Oke en welke diersoorten geef je dan??
En wissel je af met verschillende merken vanwege de samen stelling of vanwege de diersoorten die ze verkopen?
Als het niet nodig is geven we liever geen konijn, klinkt zoetsappig maar ik heb er 2 los in huis lopen dus het idee van onze honden konijn voeren vinden we niet pretiig :D
[/quote]



Ik snap precies wat je bedoelt ik geef ook geen konijn. Ik heb er zelf 6 rondlopen.
Mijn hond krijgt als diersoorten Kalkoen-Kip-Rund-Eend-Geit-Paard-Parelhoen-Lam-Kalf Zalm-Haringen-vismix. Kippennekken
Merken van Degomeat eigen merk enkelvoudige want daar zit niets bij in-Alaska-Darf-Tinlo-All Animal soms Kiezenbrink of die kleine pakjes uit de supermarkt pens.
OOk wel eens gewoon een runderlap of kipfilet.
Ik bestel ook bij verschillende leveranciers om af te wisselen met merken.
Knuffels Belleke
Door Belleke
#2815616
Oh ja vergeet helemaal op je vraag te reageren ik mix dus ook door elkaar vaak is het een kilo Belle krijgt 400gram en dan houd je steeds 200 gram over.
Knuffels Belleke
Door Mr bojangles
#2816753
En ik heb 1 kg vieze lappen pens gehaald ingevroren  Hoe kan ik dit t beste geven? Geheel ontdooien en dan hoeveel per hond geven?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2818613
Ik voer 1x pw pens en dat is dan eigenlijk als complete maaltijd.
Maar een maaltijd weeg hier 500 gr en pens geef ik meestal 700a800 gr.
Doe ik meestal wel een paar kippennekken erbij anders is de ontlasting wat dun.
Jij zou het dus kunnen verdelen en dan er iets van vleesbot bijgeven. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door