Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2815365
kan iemand mij vertellen hoevaak die groters van mij een zalmkop mogen zonder lijf
Door Chunga
#2815388
De Dames hebben 1x per week een visdag  :)
Dan krijgen ze of ieders een zalmkop of staan grote haringen (20-30cm) op het menu.
De haringen worden, net als de koppen, vakkundig weggewerkt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2815394
ik had laats 2 zalmkoppen ieder gegeven maar waren geen grote,en ook nog 2 haring ieder,is teveel dan denk ik? Dan heb ik veel teveel zalmkoppen ingeslagen :P
Door Chunga
#2815419
Een zalmkop weegt ongeveer 500-700gr en dat is voor onze Newfy's voldoende.
We proberen 1 a 1,2 kg voor de beide honden samen te doen aan vis.

Denk dat het per hond verschilt. Luna is bijvoorbeeld een stuk jonger die wil wel wat meer.
Terwijl Indy al op leeftijd begint te komen, dus voor haar wat minder.

Zou persoonlijk het dagelijks gewicht aan vlees wat je normaal zou geven even aanhouden als richtlijn.
Bij ons past dat. Maar goed ieder hond is weer anders... Net als mensen overigens... ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2816070
Ik zou 10% van je week menu aanhouden.
Dus als je bv per week 7 kilo voert aan 1 hond dan max 700 gr vis (zalmkop) per week geven.
Door TMG1961
#2816243
Ik geef Pixie 1 zalmkop per week. Ze wegen ergens tussen de 550 en 850 gram. Pixie weegt 29,5 kg
Gebruikersavatar
Door kiara
#2816350
dan hebben ze nu denk teveel gehad ieder 2 kleine koppen en ieder 2 haringen,verdeelt over de dag,ze vonden het wel lekker :biggrin2: volgende keer maar 1 dan geven.
als er nog iemand zalm koppen wil dan ik heb teveel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door