Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door FLJTS
#2815301
Onze jongste heeft heel af en toe last van een bibberend koppie, meestal 's avonds, als hij bij mij op de bank ligt, vanmorgen opeens terwijl hij gewoon in de huiskamer op de grond naar buiten lag te kijken (het wordt weer koud en dan lopen er weer muisjes op ons terras, die de vetbolkruimels 'stofzuigen').

We zijn voor dat gebibber ook al bij de da geweest. Zij kon geen andere verklaring geven, dan dat het waarschijnlijk een epilepsieaanval is die niet doorzet. Omdat het zo weinig regelmatig is en je het ook niet ziet aankomen, kon er verder weinig aan gedaan worden. Dat snap ik, maar ALS hij het heeft, is het zo'n sneu gezicht. Hij kijkt dan zo zielig uit zijn oogjes, alsof hij wil zeggen: ,,Help me dan toch!" :-\

Herkent iemand dit of heeft iemand een remedie? Hij heeft dan dus opeens een hevig trillend koppie, maar blijft wel heel alert en toont geen enkel verschijnsel dat duidt op een vorm epilepsie. Hij kan er zelfs mee rondlopen ???. 
Door Lil
#2815308
Is dat niet iets neurologisch? Hier liep vroeger een kat die continu met de kop bibberde. Had er verder geen last van (nou ja, lijkt mij wel lastig) en het was iets neurologisch. Die meensen wonen hier niet meer, dus ik kan het helaas niet navragen.
Door FLJTS
#2815504
[quote="bosnimf1976"]
Fimpje?
[/quote]

Heb ik vanmorgen al tegen mijn man gezegd, maar de batterijen van de filmcamera moesten eerst worden opgeladen, zei hij  >:(. En met mijn - zeer eenvoudige - mobiel kan ik slechts bellen of gebeld worden  :-\.

Iets neurologisch denken wij ook al, maar wat? hoe?
En hij heeft het te weinig voor een groot onderzoek. Ik denk dat 'ie het voor vanmorgen 3 of vier maanden geleden had.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2815511
Ik moet gelijk denken aan het  shaking head syndrom, lijkt het daarop? Er staan best wel veel filmpjes van op youtube.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2816528
Heeft hij het benauwd,dan kunnen ze ook een bibberkopje krijgen,soms een paar tellen,maar ook langer! Een filmpje zou idd fijn zijn! Maar toch alvast maar heel veel sterkte,want het lijkt me en is vreselijk om te zien! :-*
Door FLJTS
#2817377
Het is inderdaad heel sneu om te zien, vooral omdat hij het zelf ook heel bewust zo ervaart. We houden zijn koppie maar vast, om hem ter ondersteunen.
En ik ga direct kijken naar filmpjes over het shaking head-symptoom. Had hier nooit eerder van gehoord .....
Door FLJTS
#2817420
Ik heb de filmpjes gezien en onmiddellijk herkend wat die honden hadden!!!!!
Ja hoor, dit is het wat hij heeft.
Alleen is hij geen dog-achtige, lijkt er zelfs niet op (hij is het blondje, links op de foto onder mijn bericht) :-\.
Ook krijgt hij vers, dus lijkt me een kalkgebrek niet echt aan de orde.
Wel hebben we voor hem een speciale (windhonden)halsband, omdat hij door elke andere halsband zijn koppie weet te wurmen.
Misschien dan toch iets met de doorbloeding?
Maar dan zou hij het juist moeten krijgen als hij de halsband omheeft, en hij heeft het alleen thuis, als hij er geen omheefr.
Allemaal vragen, maar in ieder geval weten we nu wat er (waarschijnlijk) speelt. Nu de oorzaak nog.
De filmcamera ligt inmiddels klaar, dus eerst maar een keer op die manier proberen vast te leggen.

Alvast hartelijk bedankt, we weten nu in ieder geval meer!!!!!!!!! :-*
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2817557
Graag gedaan vind ik niet echt passen  :(
Maar ik hoop dat je er mee verder kunt bij je DA.
Je kunt het ondersteunen met Vitamine B12 dacht ik maar dat weet je DA vast beter. Afleiden zou ook moeten helpen. Ik geloof niet dat het rasgebonden is. Ik heb ooit een filmpje gezien van een huskypup. Dat was echt heel heftig. Vond het dan ook heel zielig om te zien (maar ben daar sowizo wel een watje in  ;) )

Succes in ieder geval!
Door nanne
#2817566
Ik probeer ook even mee te denken want onze kat had dit een tijdje geleden ook, ik schrok me rot!

Maar ik kwam er achter dat hij vieze oortjes had, niet echt ontstoken maar heel veel oorsmeer. Toen ik zijn
oortjes behandeld had was het over. Misschien kwam het doordat het jeukte?

Nou ja, hoe dan ook...dit kun je natuurlijk heel gauw uitsluiten (of vaststellen).

Succes!!
Door ChantalKrijn
#2817752
Wat ik van andere bull-eigenaren heb gehoord is dat tijdens zo'n 'aanval' je ze het beste even af kunt leiden. Dat het dan stopt.
Helpt verder niets aan het vinden van de oorzaak, maar toch wilde ik het even laten weten  :)
Door FLJTS
#2817967
Het was me inderdaad al wel opgevallen, dat je zo'n aanval een beetje kunt manipuleren. De tweede keer dat hij het had (hij vertoont dit nog niet zo lang), had ik namelijk
een koude, natte doek op zijn koppie gelegd en het was vrijwel gelijk over :o. Ook een soort afleiden natuurlijk. Maar de keren daarna werkte die truc niet meer ....

We wachten nu maar de volgende aanval af en proberen die dan te filmen.

Vieze oren heeft hij beslist niet, dat valt met die royale exemplaren van hem goed te controleren ;).
Door Femke
#2824839
[quote="FLJTS"]
Het was me inderdaad al wel opgevallen, dat je zo'n aanval een beetje kunt manipuleren. De tweede keer dat hij het had (hij vertoont dit nog niet zo lang), had ik namelijk
een koude, natte doek op zijn koppie gelegd en het was vrijwel gelijk over :o. Ook een soort afleiden natuurlijk. Maar de keren daarna werkte die truc niet meer ....

We wachten nu maar de volgende aanval af en proberen die dan te filmen.

Vieze oren heeft hij beslist niet, dat valt met die royale exemplaren van hem goed te controleren ;).
[/quote]

Sunday heeft dit ook, sinds hij een jaar of 12 is. Soms 'schudt' ie een beetje onwillekeurig met zijn koppie, soms klapperen zijn oren zonder dat hij dat volgens mij bewust doet en soms dan knipoogt hij. Hij heeft in zijn leven 4 keer een epilepsie aanval gehad en gevoelsmatig zit hier wel een verband tussen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door