Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door karine777
#2814879
en hopelijk kunnen jullie me helpen :-[

Sinds een week of 3 Wil Bailey (Engelse stafford )geen kvv of zelfs ander eten niet meer, hij is altijd al een moeilijke eter geweest maar nu wil hij bijna niks meer :(
hij is 10 maand oud leeft samen met een Amstaf teefje van 5,5 maand dat volgende  maand gesteriliseerd word.
degomeat, alsaka,carnibest, topdog, zelfgemaakte menutjes van topdog, kiezenbrink ,gebakken kippe levertjes alles laat hij staan , hij ruikt er eens aan en dan is hij weg, aandacht krijgt hij niet, hij zit vol leven maar is vermagerd, hij weegd nu 17,500 kilo

alles is begonnen toen hij gardia had, 3 keuren panacur en 10 dagen  kuur met tribrissen 80 mg,
de DA heeft hem onderzocht en hij is zo gezond als een vis, ook zijn ontlasting is onderzocht en blijkbaar kan hij geen vetten verteren.
nu vandaag op advies van de DA met Jollypet hypoallergene voeding, fff ook niks hij laat het gewoon staan.

maar geef ik hem een boterham met smeerpaté erop , of een bullepeesje dat eet hij dan wel op .

ook stinkt hij erg ,geen gewone hondegeur, maar als hij wat geeten heeft ruikt hij naar dat eten ook de dag nadien, zijn scheten dat is echt niet te doen, ik weet dat een hondenscheet erg kan stinken maar dit is echt over!!

kan het zijn dat het door het puberen komt?
kan het ook zijn dat het door het teefje komt, hij wil steeds maar rijden?

verder weet ik het niet meer, doordat hij vermagerd is, kan hij echt niet meer tegen de kou, als hij 10 buiten zit dan rild hij al, ik weet het het is nu wel koud, maar hij moet toch zijn behoefte doen he.

drinken doet hij goed, poepen , 1 x om de 2 dagen en dat is donker en aan de slappe kant.

mensen ik zie door de bomen het bos niet meer, kweet niet meer wat ik nog kan doen, elke tip is heel welkom.
alvast bedankt
Door M@rina
#2814888
Wat een drama hé, ik herken het in mindere mate van Teun.... :( . Ik heb ook van alles geprobeerd rond de leeftijd die jouw hond nu heeft was het inderdaad het ergste. Voedsel weghalen, minder voer geven voeding opnieuw aanbieden. het hielp geen zak :-\  Je wordt er simpel van. Op gegeven moment is het gewoon niet meer belangrijk of  het voedsel wel gezond is, als er maar eten in gaat.

Wat bij Teun helpt is heel veel afwisselen, iedere dag een andere diersoort. tegenwoordig eet hij graag Kiezenbrink aangevuld met spiervlees (in Kiezenbrink zit alleen orgaan en gemalen vleesbot) en Tammenga dat is een vrij grof gemalen kvv en hij eet barfhappen zoals eendennekken kippenruggetjes of kwartelkarkasjes. ik bestel iedere keer ok wat nieuws, bijv een ander merk kvv of andere diersoorten.

Geen idee of je hier iets aan hebt, ik wens je in ieder geval veel succes met je miepert.
Door karine777
#2814899
Dank jewel voor je antwoord Marina.
wat je hier aanbied is ook jammer genoeg ook geen oplossing voor hem, elke dag krijgt hij wat anders voorgesschoteld, hoe fijner het is hoe liever hij het at, grofgemaken kvv daar haalde hij de brokjes uit en die bleven dan liggen naast zijn eetbak  :(

barf heb ik ook al geprobeerd, met kippe nekjes, die at hij gretig op maar daar kreeg hij vreselijke jeuk van, kip is van het menu geschrapt. en kwarteltjes ook geprobeerd, kon ik zelf naar binnen smikkelen :-\

een kalfbot met vlees eraan , even aan ruiken en gaat er dan mee spelen, maar van eten nee, no way fff erg hoor, kiezenbrink kan ik eens proberen, maar ik heb er echt geen hoop meer op  :(

ik heb al eens cavon korrels gegeven, maar ook hier een paar korrels en gedaan met eten .

nog eens bedankt Marina
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2814920
Misschien heeft hij een alvleesklier die niet optimaal functioneert, daar kunnen ze wat misselijk op zijn...
Als een hond langer niet goed eet krijgt hij op den duur ook ontlasting die niet goed van dikte is, maar omdat je schrijft dat hij geen vetten verteerd...
Ook de onrust voor een teefje kan slecht eten behoorlijk in de hand werken, hij is aan het puberen met 10 mnd, maar is hij daar de hele dag mee bezig?
Zitten ze langdurig bijelkaar, maar toch alleen, zodat dit een soort van tijdverdrijf geworden is?

Probeer eens zo vetvrij mogelijk te geven en even de kook erover ( niet met bot of pens), geeft hem gewoon een paar boterhammen of wat macaroni, gekookt aardappeltje als dat wel goed gaat, samen met gekookt gemalen vlees...4x per dag, dus kleinere portie`s...
Het is niet goed als een jonge hond afvalt...
Door karine777
#2814959
hannabelgje, nee bloedonderzoek is er nog niet gedaan, wel onderzoek van zijn ontlasting.

hij en het teefje zitten samen, ik ben er heel de dag bij, en nee hij is niet heel de dag bezig met haar te bespringen, ze spelen en slapen ook wel ,s'nachts zijn ze wel gescheiden hij boven zij beneden.

en als hij haar bespringt probeer ik dit zoveel mogenlijk te corigeren en af te leiden met wat anders.

ik wil het wel proberen met dat vetvrij eten, maar gaat hij daarna nog kvv willen?? ik vrees ervoor , laatstleden gemalen biefstuk voor hem gaan halen, wilde hij ook niet, zelfs niet gebakken!!
wel een paar gebakken levertjes,maar ook niet genoeg op verder te kunnen :-[
Door spikkel
#2815020
En een boterham met KVV en wat leverworst, misschien eet ie dit wel, zo ja, misschien kun je als ie eenmaal wel weer goed eet, dit weer afbouwen.
Wat ik eerder met de miep van mij deed, was geraspte kaas onder haar stukjes vlees, dit heeft bij haar wel geholpen.
Door Anne in Zweden
#2815158
Vreselijk, zo'n zeikerd. Weet er alles van...

Bij onze Scotch ging de knop om toen ik zijn eten in de voedseldroger stopte en het hem dan nog een beetje warm gaf (dus direct uit de droger). Hoewel ik vermoed dat bij jouw hond een combinatie van leeftijd met opspelende hormonen ook een rol speelt, kun je het allicht proberen met een beetje gedroogd vlees of vleesbot (vleesbot alleen drogen als de droger niet te heet wordt). Als Scotch iets niet wil eten, doe ik het vaak ook een uurtje of twee/drie in de droger, dan gaat het er wel in. Al ben ik tegenwoordig liever gewoon streng: niet eten = bak weg, morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar dat helpt bij jouw exemplaar dus niet.
Door hannabelgje
#2815201
Ik zou er niet vanuit gaan dat het een zeikerd is en eerst kijken of er medisch iets mis is. Als dat niet zo is dan zou ik kijken of het een hormonaal probleem is of stress. Is het dat ook niet dan zou ik pas de conclusie gaan trekken dat hij gewoon moeilijk doet.
Door Parelridder
#2815223
Eens dat je eerst met zekerheid een medische oorzaak moet uitsluiten voor de conclusie getrokken kan worden dat het 'slechts' gedrag is.

Wanneer was de behandeling tegen giardia? Is gecontroleerd of deze tenslotte succesvol was? Heb je na de 3 kuren panacur ook probiotica gegeven?
Waaruit is gebleken dat hij geen vetten kan verteren en waarom - in dat geval - boterhammen met smeerpaté?

Deze 'hypoallergene voeding' inzetten lijkt mij persoonlijk niet de beste als je de mogelijkheid van een voedselallergie wilt onderzoeken, dan lijkt elimineren me zinvoller dan paardenhart met rijst.. (http://www.jolipet.be/nl/products/Hypoa ... -Adult.asp). Van zo veel hart zou je aan de diarree gaan..? :-\ Nog los van het feit dat de kans vrij groot is dat jouw hond al eens paard at, gezien alle afwisseling die je op noemt qua voeding.
Door karine777
#2816340
de behandeling voor Gardia was 23-10 na de 3 kuren met panacur was zijn ontlasting goed tot het 3 dagen later opnieuw begon dan heeft de DA een week later die kuur met tribrissen gegeven, maandag gaat zijn ontlasting weer naar de DA voor een uitgebreid onderzoek.
die boterhammen met smeerpaté  geef ik enkel uit noodzaak, dit eet hij graag en dan heeft hij toch iets binnen.

als ik zijn kvv droog eet hij het wel maar dan zijn de meeste voedingstoffen eruit.

als ik wat anders onder zijn kvv meng , haald hij het eruit, slim kereltje dat wel maar wij zitten met onze handen in het haar :-\
bedankt voor jullie antwoord :)
Door Anne in Zweden
#2816358
[quote="karine777"]
de behandeling voor Gardia was 23-10 na de 3 kuren met panacur was zijn ontlasting goed tot het 3 dagen later opnieuw begon dan heeft de DA een week later die kuur met tribrissen gegeven, maandag gaat zijn ontlasting weer naar de DA voor een uitgebreid onderzoek.
die boterhammen met smeerpaté  geef ik enkel uit noodzaak, dit eet hij graag en dan heeft hij toch iets binnen.

als ik zijn kvv droog eet hij het wel maar dan zijn de meeste voedingstoffen eruit.

als ik wat anders onder zijn kvv meng , haald hij het eruit, slim kereltje dat wel maar wij zitten met onze handen in het haar :-\
bedankt voor jullie antwoord :)
[/quote]

Als je niet te heet droogt (max. 50 graden), dan valt dat wel mee hoor. En met een beetje geluk kun je het steeds korter drogen, tot hij het weer rauw eet. Hopelijk zijn dan ook de ontlastingsproblemen opgelost en is de medicatie uit het lichaam verdwenen; misschien eet hij alles dan wel met smaak op.

Sterkte met 'm!
Door karine777
#2818137
zondag  zijn we naar topdogs gegaan, daar hebben ze ons de gestoomde versie meegegeven en hier eet hij toch al wat van, gisteravond zelfs heel zijn bakje, deze voormiddag dan weer niet, frustrerend hoor.

morgen heb ik de uitslag van zijn bloed en ontlasting onderzoek, ik ben benieuwd wat daar gaat uitkomen.

gisteravond ook heel slecht nieuws gekregen hij heeft nu ook last van zijn linker achterpoot patella fluxatie :( :( waar hij toch al een keer of 2 is doorgegaan :(

ff het houd niet op dit jonge hondje van 10 maand oud heeft straks al meer bij de DA geweest dan wij bij de huisarts op heel ons leven :'(

bedankt voor julie antwoord .
Door karine777
#2818385
en ondertussen de uitslag van het bloedonderzoek, alles is in orde, lever, pancrea,s nieren korton alles is oke.
de uitslag van zijn ontlasting hebben we nog niet, nog even afwachten.
ben al blij dat derest in orde is :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door