Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2813135
Storm houd maar diaree. Gister bij de da geweest maar alles is verder in orde. Het kan nog liggen aan een middel dat hij bij de fokker heeft gekregen voor worm en vlo.
Nu eet hij kvv en is hap, slik, weg......

Ergens denk ik dat als ik hem barf zou geven (net als Bruut) dat zijn ontlasting al vaster zou worden. Ik merkte bij Bruut al snel, dat zijn ontlasting beter werd op barf.
Is dit zo?

Maar ergens vind ik het een beetje eng om nu al botwerk te geven aangezien er van de week (na 1 platgemepte kippennek) een stukje onverteerd bot vastzat.
Ik had (om te kijken of meneer het lekker vond) een halve kippennek gegeven.
Laatst gewijzigd door Gonnie op wo 27 nov 2013, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annemarie Rijnveld
#2813160
Hoi Gon, ik heb Yuma vanaf het moment dat zij bij ons was op Barf gezet, dus op de leefijd van 8 weken.
Het heeft geen enkel probleem gegeven.
De eerste 15 dagen heb ik de kippennekken ed platgeslagen, daarna van lieverlee steeds minder, en binnen no time kreeg zij heel botwerk. Zachte natuurlijk, volgens het schema dat je in de beginnersinfo over vleesbot kan vinden.
(Yuma was afgespeend op brok)

Wat de diarree aangaat, Yuma bleek Giardia te hebben, dus houd deze mogelijkheid in je achterhoofd.
Door Sultan
#2813825
Hoe oud is Storm? Is Storm afgespeend op vers? Wij hebben ons nest van 11 Cane Corso pups vanaf 4 weken oud afgespeend op biologische KVV in combinatie met zelfgemalen Barf. Vanaf een week of 6 aten ze langzaamaan volledig Barf. Omdat dit ons eerste nest was, vonden wij het allemaal best spannend :) Maar we hebben versteld gestaan van wat pups die zijn afgespeend op vers allemaal aankunnen!! Ons volgende nest zal dan ook volledig afgespeend worden op Barf, vanaf 4 weken ;)
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2813880
Storm is nu 7 weken en kreeg bij de fokker ook kvv.
Toch denk ik dat het aan het eten ligt. Na zijn eten is zijn ontlasting heel dun en slijmerig.
"s morgens is zijn ontlasting wat steviger en heeft hij zijn laatste maaltijd om 20.00 uur gehad.

Ik denk dat ik gewoon de overstap maar maak.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2813893
Hallo Gonnie,

Zou het niet de spanning van het verhuizen kunnen zijn?
Welke kvv kreeg hij bij de fokker? Uitsluitend kvv of ook brok?
Sterkte met de diarree, dat is niet prettig.

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2814429
Ik dacht ook dat het misschien van de verhuis-stres, grote "broer"-stres, vervelende-kat stres, andere voeding-stres....maar helaas we zijn nu bijna een week verder en nog altijd veranderd er weinig. Storm heeft wel een prik gehad met daarin iets tegen mijt, en dat heeft ook best wel een aanslag gegeven op zijn darmgestel denk ik. Die prik heeft hij gekregen de dag voordat we hem gingen halen.

Vanavond een barfmaaltijd gegeven, en dan ging er in als zoete koek. Nu maar hopen dat het gaat verbeteren anders toch nog maar eens terug naar de da.

Lief voor het meedenken allemaal  :-*
Gebruikersavatar
Door kiara
#2814441
is hij ook niet beetje te vroeg weggegaan bij de fokker,verder zou ik even laten testen op giardia
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2814461
kiara schreef: is hij ook niet beetje te vroeg weggegaan bij de fokker,verder zou ik even laten testen op giardia
Bruut kwam ook met ruim 7 weken bij ons en Storm is morgen 8 weken.
Hij is zo heerlijk levendig, speelt, wandelt, eet en drinkt goed.

Volgens mij heb ik meer "last" van zijn diaree dan hijzelf, en dan niet in de zin van aandelen nodig hebben bij de keukenrolfabriek ;), maar ik vind het gewoon zo zielig voor hem.
Door bordie
#2817182
Gonnie schreef: Bruut kwam ook met ruim 7 weken bij ons en Storm is morgen 8 weken.
Hij is zo heerlijk levendig, speelt, wandelt, eet en drinkt goed.

Volgens mij heb ik meer "last" van zijn diaree dan hijzelf, en dan niet in de zin van aandelen nodig hebben bij de keukenrolfabriek ;), maar ik vind het gewoon zo zielig voor hem.
hoe gaat t nu met Storm?
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2817288
Afgelopen vrijdag pillen gehaald bij de da en het zou vandaag toch echt beter moeten gaan, maar nog steeds is het gewoon "drap"  :-\

Verder gaat het echt hartstikke goed met Storm. Hij speelt heerlijk samen met Bruut, geeft goed aan dat hij moet plassen en/of poepen en is gewoon een scheetje  :smitten:
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2817596
Net terug van de da, met een antibiotica kuur en een verdikkingsmiddel voor door zijn eten.

Er is waarschijnlijk toch sprake van Giardia. Er zou nu binnen een paar dagen verbetering moeten optreden. We wachten af.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2817821
Nee er is niet getest. De antibiotica welke ik meekreeg is (volgens de da) een die direct op de darmen werkt en mocht er sprake zijn van Giardia , dat deze ook gelijk aangepakt wordt.
Mocht het eind van de week niet beter gaan dan wordt de ontlasting opgestuurd.

Ik heb totaal geen verstand hiervan en ga dus af op mijn da. Ik ben wel al jaren zeer tevreden over hem, het is gelukkig ook een pro-vers da.

Vanavond heeft storm voor het eerst een "normale" ontlasting gehad. Nu maar duimen dat het zo doorgaat.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2817848
Storm krijgt Metrobac en Finidiar.

We gaan (nog) niet uit van Giarda. Eerst kijken hoe het de komende dagen gaat. Mocht er echt totaal geen verbetering optreden, dan gaan ze verder onderzoeken.
Omdat storm verder helemaal nergens last van heeft, darmen rommelen niet, buik is rustig, hij eet en drinkt goed is zeer levendig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door