Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sultan
#2813573
Ik heb een vraag gekregen van iemand met een Cane Corso van net iets meer dan een jaar oud. De teef heeft diverse klachten, al sinds enige tijd. Het gaat om schilfers/bultjes op de huid, zónder jeuk. Weinig weerstand. Ze heeft ook inmiddels al 6 keer ontstoken oogjes gehad.
Ze eet Kivo compleet, met zalmolie eroverheen. Ze heeft 2x 6 weken alleen paard of alleen vis gegeten, maar dit maakte geen verschil. Ze krijgt wel af en toe "gewone" hondenkoekjes uit de dierenwinkel of een Dentastix :-\
Ik heb aangeraden die koekjes en Dentastix iig niet meer te geven en gedroogde snacks te gaan geven.
Van de DA uit wordt steeds antibiotica gegeven, maar verder wordt er niet gezocht naar een oorzaak.

Kan het zijn dat de Kivo klachten veroorzaakt? Of dat er een graanallergie in het spel is?

Is het slim om voor het opbouwen van de weerstand Probiotica  (Puur of Phytonics) en/of Echinacea Extra Forte van Bloem te gaan geven?
Door tt-tjes
#2814099
De hond van mijn schoonzus (bearded collie) kreeg eerst ook Kivo, had een hele droge vacht hiervan. Ze is toen overgestapt naar een ander merk en je zag hem opknappen. Ik zou eens wisselen van voeding, misschien dat dat iets uitmaakt.
Door ulla
#2814391
Sultan schreef: Ik heb een vraag gekregen van iemand met een Cane Corso van net iets meer dan een jaar oud. De teef heeft diverse klachten, al sinds enige tijd. Het gaat om schilfers/bultjes op de huid, zónder jeuk. Weinig weerstand. Ze heeft ook inmiddels al 6 keer ontstoken oogjes gehad.
Ze eet Kivo compleet, met zalmolie eroverheen. Ze heeft 2x 6 weken alleen paard of alleen vis gegeten, maar dit maakte geen verschil. Ze krijgt wel af en toe "gewone" hondenkoekjes uit de dierenwinkel of een Dentastix :-\
Ik heb aangeraden die koekjes en Dentastix iig niet meer te geven en gedroogde snacks te gaan geven.
Van de DA uit wordt steeds antibiotica gegeven, maar verder wordt er niet gezocht naar een oorzaak.

Kan het zijn dat de Kivo klachten veroorzaakt? Of dat er een graanallergie in het spel is?

Is het slim om voor het opbouwen van de weerstand Probiotica  (Puur of Phytonics) en/of Echinacea Extra Forte van Bloem te gaan geven?
Kivo afwisselen met meerdere andere merken en het liefst graanvrij en zonder toevoegingen .
Dus met gemalen bot van het desbetreffende dier.

Ze zal inderdaad een verminderde weerstand hebben en daar doet de ab ook geen goed aan dus probiotica is ook niet verkeerd.

Misschien chlorella als kuurtje geven om de weerstand een kik te geven en eventuele tekorten aan te vullen en een andere dierenarts  zoeken.

6 ab kuren in een jaar zonder oorzaak te zoeken zou bij mij te gek zijn.
Misschien een holistisch werkend da raadplegen.?
Door Sultan
#2814658
Dank je! De reden voor de vraag kwam ook voort uit alsmaar AB. Probiotica is inmiddels besteld! En ze krijgt ook Echinacea voor de weerstand.
Ga zeker ook de tip voor afwisseling met andere goede KVV doorgeven! En ook de tip voor een holistisch DA!
#2815476
Komt mij heel bekend voor. Onze hond van nu 2 heeft ook heel veel problemen gehad. Toen hij bij ons kwam met 2 maanden had hij vaak dairree, gevolgd door kennelhoest, steeds ontstoken ogen, ontstoken nagels, hotspot. Hij ging aan de vlees dairree was weg maar de ontstekingen en hotspot bleef.
Wij gaven ook dentasticks en voordat hij aan vlees zat kreeg hij pedegree van ze fokker uit.
Na heel veel dierenarts bezoeken en heeel veel antibiotica spuiten was ik er klaar mee hij bleef maar ziek.
Toen naar een dierenarts geweest die alles in een groter geheel ziet, wat bleek een granen intolerantie. De granen hebben zijn darmwand stuk gemaakt , we hebben hem 48 uur geen eten gegeven, al ze bacterien in ze darmen gedood. En toen ze darmwand hersteld met een poeder en alle bacterien opgebouwd. Want een goede weerstand begint bij gezonde darmen:)
Nu krijgt hij strikt geen granen meer en ik heb (even afkloppen) GEEN problemen meer met hem gehad,  :D :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#2817014
Sultan schreef: Het is niet mijn buuf ;) Maar ik heb het inderdaad doorgegeven, granenallergie! Ze is nu al mijn info aan het doorspitten :)
Sorry haal wat door elkaar,was iemand met een buuf die dezelfde uitslag had gekregen als mijn meissie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door