Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2813001
Heb lang getwijfeld of ik dit topic wel zou schrijven,maar doe het toch. Radja heeft blaasontsteking. Een paar weken geleden kreeg ze daarvoor Clavubactin. Na een paar dagen AB begon ze met hoesten,niet erg,maar wel behoorlijk,maar omdat ze en atopie heeft en stembandverlamming/verslapping,dachten wij dat daar het hoesten van kwam. ABkuur afgelopen,hoesten werd stuk minder. Maar blaasontsteking was niet over,resistente bacterie. Zware kuur gekregen en prompt ze begon nu heeel erg te hoesten,ook 'snachts. Leek op kennelhoest. Vrijdag DA gebeld en dacht ook aan kennelhoest en moest gewoon doorgaan met zowel de bisolvon,als tijmsiroop en dat verlicht idd een beetje! Zondag tijdens de wandeling zag ik slijmbloed op haar bal zitten door het hoesten,niet veel maar toch. Vanmorgen konden we bij de DA terecht en daar zijn röntgenfoto's gemaakt en daar was een grote grijze vlek te zien achter haar rechterlong. De DA kon niet zo gauw thuisbrengen wat het zou kunnen zijn! En heeft het door gestuurd naar Utrecht. Het zou een tumor kunnen zijn,maar ook evt een grasaar,want een stukje hout zou naar beneden zijn gegaan en zo'n K*T (sorry) boort zich vast! We moesten direct denken aan 16 juli toen Radja die oververhitting had,toen vroeg de DA wat heb je je in verslikt en keek ook direct achter in haar keel,maar zag toen niets zitten,ik heb het over een evt grasaar gehad.
Het zou natuurlijk ook een longontsteking kunnen zijn,maar een tumor of longontsteking zou een DA toch ook zelf kunnen zien?!? Ik zit ook te denken of het misschien haren zouden kunnen zijn,omdat is zichzelf toen ze nog jeuk had,zoveel beet dat ze veel haren uitpoepte,maar kunnen die achter haar longen terechtkomen?
Ik vind het zo triest,is ze eindelijk na jaren jeuk van die jeuk af,kan ze er niet eens van genieten,omdat ze van de ene ellende in de andere terecht komt :'(.
We verwachten de uitslag eind van de week,waarom het zo lang moet duren geen idee,eigenlijk wel,we zijn de enige niet!

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, 1 van de DA's op BP,of Edith (fido), of mij evt een beetje gerust kan stellen,of iemand die het herkent?  Wat ik zo vreemd vind, is dat het erge hoesten begon tijdens de AB,alsof het een sluimerende ontsteking aanwakkert ofzo. Maar voor Radja duimen,hebben we zeker nodig! 

Ik geef haar ook echinacea extra forte,ook voor haar weerstand,maar zeker ook om de catsclaw en weegbree,omdat helpt bij luchtweg problemen en merk dat het zeker tijdelijk verlicht. Ik meng het met cranberrysap en beetje tijmhoning, voor de vitamine C en honing verzuurd ook de urine!

Sorry dat het een lang topic is geworden en alvast bedankt voor het duimen!

Oja haar strottenhoofd wat groter dan normaal en zat een lymfeklier voor en ondanks dat ze AB heeft en novacam heeft ze koorts 39.1 niet schrikbarend hoog,maar de DA vond het erg verontrustend!

Morgen moet ik novacam laten staan en haar voorlopig prednoral 20 mg geven.
Laatst gewijzigd door Radja op di 19 nov 2013, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2813035
[quote="keetje"]
Waarom heb je getwijfeld om dit hier neer te zetten dan?

Omdat het zo ingewikkeld leek om te schrijven, maar dat ging toen ik aan het schrijven was toch wel makkelijk en ook een beetje bang was voor evt "verwijten" omdat we misschien wel te lang gewacht hebben om met het hoesten naar de DA te gaan,maar zoals ik al zei,als een hond iets mankeert zoals atopie als de stembanden gooi het eigenlijk te snel op dat het daar aanligt :'(

Maar dank je voor het duimen,luka en kira,hamanda en fenixjuh,jullie ook dank je voor het duimen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door