Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nathalie71
#2812203
Hierbij mijn eerste vraag;

Heeft iemand wel eens mee gemaakt dat een hond allergisch reageerd op banaan.

Mijn hondjes krijgen nu Rodi Duck en Rabbit sinds kort wegens allergie problemen.

Ze krijgen daar verder niks naast maar zijn gek op banaan.

Kan het kwaad om er banaan bij te geven of kunnen ze daar ook allergisch voor zijn?

Groetjes Nathalie
Door deja
#2812249
Nu ik dit lees gaat er bij mij een lampje aan, Fajah krijgt ook regelmatig een stuk banaan, ze heeft al een tijdje last van af en toe een pukkeltjes ze had er nu weer een onder haar oksel het zijn maar hele kleine korstjes maar wie weet is er verband tussen de banaan die ze krijgt. Ze heeft er ook een gehad op haar neus en bij haar oor grens met het gevolg dat haar witte vacht daar verkleurd is.
Gebruikersavatar
Door Nathalie71
#2812251
Oke....

Ja want bij de vorige baasjes kregen ze ook banaan en toen hadden ze ook al jeuk.Maar goed daar kregen ze ook van alles wat ze verder niet mochten hebben.

Ik vraag me dus af of er meer honden zijn die er op reageren want ik kan dat verder nergens vinden.
Door deja
#2812311
Nou ik stop wel even met banaan want Fajah heeft ook aldoor jeuk. Ik heb er zelf nooit bij stil gestaan.
Gebruikersavatar
Door Nathalie71
#2812325
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit ervaren.

Kan toeval zijn natuurlijk.

Of misschien door een combinatie ,reactie banaan op iets anders
Gebruikersavatar
Door Thea
#2812768
Hihi ik gaf net een stukje banaan aan Bency maar dat eet hij dus echt niet op  :-\
Door Blafje
#2812984
Zou zomaar eens waar kunnen zijn. Ik ken een hond die allergisch reageert op appel, voordat de eigenaar dat door had, die dachten aan kip, rundvlees enz. Bleek het appel te zijn!  ::)
Door deja
#2812985
Fajahj krijgt ook appel en ook manderijn, ik stop maar met fruit en kijk dan even of ze nog bultjes krijgt.
Door Tanna
#2813005
Onze hond is een echte fruitliefhebber, vooral banaan vindt ze zalig. Nog nooit gemerkt dat ze ergens last van had gelukkig.
Door Luus
#2813195
Ik denk dat het goed kan dat sommige honden daar allergisch voor zijn.
Dat kan om een bepaalde stof in de banaan gaan maar banaan zit natuurlijk ook vol met suikers en koohydraten, als je je hond alleen maar vlees geeft is zijn lichaam dat niet meer gewend.
Ik zou het uitproberen met kleine stukjes en kijken hoe je hond er op reageerd als hij het zo lekker vind.
Door nienk
#2813308
een hond kan, net als een mens, overal in meer of mindere mate een allergie voor hebben of opbouwen. dus ja, ook voor banaan. vandaar ook dat je in een eliminatie dieet begint met 1 diersoort en behalve die diersoort niets anders geeft.
Door deja
#2813480
Luus schreef: Ik denk dat het goed kan dat sommige honden daar allergisch voor zijn.
Dat kan om een bepaalde stof in de banaan gaan maar banaan zit natuurlijk ook vol met suikers en koohydraten, als je je hond alleen maar vlees geeft is zijn lichaam dat niet meer gewend.
Ik zou het uitproberen met kleine stukjes en kijken hoe je hond er op reageerd als hij het zo lekker vind.
Fajah krijgt alleen maar vlees KVV of gemalen botvlees met spier en orgaan. Snoepjes droog ik, ik koop wel af en toe die repen van Lidl want die kan je mooi in kleine stukjes knippen om te trainen daar zit natuurlijk graan in.
Gebruikersavatar
Door Nathalie71
#2813704
Bedankt voor de reacties.

Ik geef het voorlopig even niet nu.

Ze hebben sinds heel kort nu Rodi duck & rabbit hypoallergeen.

Ik moet nu eerst minimaal 6 weken wachten om te zien of dat helpt en verder niks anders er naast geven.

dan hebben ze vlees gekregen wat ze nog nooit eerder hebben gehad en er zit verder niks door heen.

Fijn te weten dat het mogelijk kan zijn .
Gebruikersavatar
Door Nathalie71
#2892832
Zo,inmiddels 4 mnd geen banaan en geen jeuk meer.Tussen door een keer banaan geprobeerd en ze hadden binnen een paar uur jeuk  :( 

Alleen hebben ze sinds kort geen trek meer in de Duck & Rabbit van Rodi  ???  Maar de treat worstjes er van lusten ze wel. Dit is het zelfde product maar dan verhit zodat het langer houdbaar is,deze zijn als beloning of op vakantie te gebruiken en mogen dan als gewone maaltijd dienen.

Ik vraag me af of ze deze worstjes ook permanent mogen hebben,dat kan ik nergens vinden.

Ik weet even niet wat ik ze anders moet geven,ik heb het nu een aantal keer geprobeerd en nu trekken zeer letterlijk de neus voor op  ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door