Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door JoepenLola
#2811427
Ik wil begin december starten met een Combi van Bach Rescue en een VuurwerkCD.
Joep ( Engelse Bulldog) is niet zo happig op vuurwerk en wil hem dus ondersteunen en hem erdoor heen slepen.
De Vuurwerk CD ga ik van de week halen bij ons Da en gelijk langs de Tuinen voor de Bach Rescue.
Nou is mijn vraag,hoeveel per dag moet ik geven aan Joep (hij weegt 23 kilo).
Geef ik dit op zijn eten/in zijn bek...in zijn waterbak is niet echt handig hier,omdat er nogal wat honden in en uit lopen.
Wie geeft me Raad??? :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2811890
4 x daags 4 druppels oid. Maar eerlijk......de naam rescue zegt het al...voor noodgevallen. Voor training zou je beter een goede combinatie kunnen laten maken, dat zet ongetwijfelt meer zoden aan de dijk dan een maand lang Rescue geven.
Door Mr bojangles
#2812844
Ik zou het op de tong geven. Ik weet niet of je iemand in de buurt heb die een bach opleiding gedaan heeft? Ik laat hier speciale potjes maken met een soort bach rescue. Daar zitten verschillende bloesems in die heel breed werken (maar net wat je nodig hebt). Mijn ervaring met de bach rescue en de zelf gemaakt bach bloesem is dat het pas na een tijdje optimaal werkt, meestal na 1 tot 2 weken. Dat merk ik zowel aan mezelf en aan de konijnen. Ik zou begin december ermee beginnen. Dan 2 keer per dag en wanneer hij het nodig heeft nog extra. Dus bijv voor een wandeling als je denkt dat er vuurwerk komt.
Door JoepenLola
#2813182
Hoeveel druppels per dag mogen ze van de Bach Rescue,max 4 per dag las ik ergens.
Ik begin half  December met een lage dosering en de dagen voor en na Oud en Nieuw verhoog ik tot Max mocht dat nodig zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2824901
JoepenLola schreef: Hoeveel druppels per dag mogen ze van de Bach Rescue,max 4 per dag las ik ergens.
Ik begin half December met een lage dosering en de dagen voor en na Oud en Nieuw verhoog ik tot Max mocht dat nodig zijn.
Rescue geef je vaak naar behoefte en die 4 drups per dag is voor een langduriger therapie wat weinig. Ik zou 4 x daags 4 druppels geven. Aangezien het hoofdzakelijk alcohol is (tenzij je de kindversie hebt) vinden ze het rechtstreeks in de bek vaak niet echt lekker. Je mag het dus ook door het eten doen, op een koekje enz. Het is niet homeopatisch, dus schone slijmvliezen zijn geen vereiste.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door