Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Noël
#2812750
Hallo,

Ik wilde een tijdje terug barfen, echter voelde ik me hier niet "safe" bij, vond het toch nog een beetje eng. Nu gaat het toch weer kriebelen, Noël krijgt wel eens barfhapjes tussendoor, en ik zie hem dan zo intens genieten, veel meer als bij kvv. Bovendien heb ik het idee dat kvv zo snel verteerd is, hij is na zijn maaltijd nog niet voldaan merk ik. Ik wilde eerst 2 a 3 dagen gaan barfen en de rest kvv en had navraag gedaan welke organen gebruikt werden in de kvv zodat ik dan wist of ik wat moest bijvoeren of niet, maar het is allemaal zo onduidelijk, dat ik nu gewoon de stap ga wagen :)

Ik heb voor 50% vleesbot gekozen omdat hij Tinlo Barfmenu kvv krijgt, het botpercentage daarvan 25% is en hij heeft daar mooie ontlasting van.

Dit wordt mijn menu:

7000 gram per week

Vleesbot       50 % = 3500
Spiervlees      25% = 1750
Organen        10% = 700 (hart  5%, nier 2,5%, lever 2,5%)
Pens        10% = 700
Groente       5% = 350 (andijvie, broccoli, wortel, waterkers, afalfa, witlof, bietjes,
                                                  courgette)

Organenmix  = Paardenhart, Eendenhart, Runderhart, Lamhart, Eendenlever, Konijnenlever, Lamlever,geitenlever, Konijnennier (2x ivm vet), Lamnier.

Extra's: Ei en Geitenyoghurt

Maandag:
350 gram Hertenvlees
580 gram Fazantennekken
125 gram Groentemix

Dinsdag:
350 gram Paardenstoofvlees
580 gram Konijnenkarkas
350 gram Organen

Woensdag:
350 gram Runderstoofvlees
580 gram Eendennekken

Donderdag:
350 gram Kalkoenfilet
580 gram Partrijskarkas
125 gram Groentemix

Vrijdag:
580 gram Kippenpoten
350 gram orgaanmix

Zaterdag:
350 gram Lamssnippers
580 gram Bosduifkarkas

Zondag:
1 kilo Lamspens

Eigenlijk zou hij dan 700 gram lamspens krijgen, maar ik maak er 1 kilo van, neem aan dat dat niet erg is toch?
Ik heb eerst 5% groente gedaan, omdat mijn hond niet veel lust naast zijn vlees, dus ik geef eerst 5%, dan kan ik het altijd opbouwen. Er zit geen vis in het menu, omdat mijn hond dat echt niet lust, enige wat ie "lust" is de Alaska Skin & Coat, daar zitten sardientjes in, maar ik heb hele sardientjes gehad als barfhapje, en dat eet ie weer niet. Heb ooit eens zo'n blikje sardientjes op water gehaald van de supermarkt, dit at ie wel, maar ik denk dat daar wel minder vitamienen in zitten of niet?

O,ja nog een vraagje, ik kan heel moeilijk aan bio vlees en organen komen, is het erg als hij lever en nieren krijgt die niet biologisch zijn?? heb runder en kippennier en lever er al uit gelaten, maar ik weet niet hoe het zit met geiten, eenden etc.

Hoe vinden jullie zijn menu eruit zien??

Ik hoor het graag :)

Groetjes
Laatst gewijzigd door Noël op ma 18 nov 2013, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
#2812818
Mooi menu.
En die kilo pens ipv 700 gr, daar zou ik me niet druk om maken.
Biologische lever en nier zou idd mooi zijn maar lang niet iedereen kan daar aan komen dus dan blijft er weinig keus over.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2812845
Ziet er goed uit!
Luxe menu  :)

Iets meer pens zou ik me ook niet druk over maken.
Vis zou je idd af en toe uit blik kunnen geven.
Of proberen met zalmfilet/snippers zonder bot en dan eerst gaar bakken en dan steeds rauwer om hem te laten wennen.

Biologische organen genieten hier ook de voorkeur, maar ook ik kan er ook niet altijd aankomen.
Op 2e plaats geef ik dan organen van wildgeschoten dieren.
3e plaats lever/nier van kleine dieren (konijn, haas enz.)
Door Noël
#2813090
Bedankt voor de reacties! Mag ik vragen waar jullie biologische organen halen?

Ik kan overigens wel aan wild spiervlees komen van degomeat, echter durf ik niet meer veel wild te voeren aangezien ik van de zomer in een fazant kvv een paar loodkogeltjes ben tegengekomen. Het was echt geen staal, maar lood.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door