Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tobi Kooiker
#2802538
Een korte vraag:

Mijn hond Daphne (kooiker) is gewend om naast kvv kipkarkas, eendennek en konijnendelen te eten. Is eendkarkas een soortgelijk bot en dus geschikt?
Door Tobi Kooiker
#2803077
Ik heb even gevraagd of het tam is of wild, daar krijg ik nog antwoord op...
De smaak zal verschillend zijn (is wilde eend een 'moeilijke' smaak), maar voor wat betreft de botten maakt het dus ook uit?
Door Ruisje
#2803082
het karkas van een tamme eend zal meer vlees bevatten en zachter bot zijn. Wild is vaak kaler en harder.
Door jara
#2803108
Wilde eend is ook sterker/anders van smaak, niet elke hond eet dit even makkelijk.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2811585
Wilde en tamme eend zijn totaal niet te vergelijken. Tamme eend is hier erg geliefd. Veel lichter van vlees. Wilde eend vreten ze niet, kijken ze me aan of ik ze vergif wil voeren. Heel donker vlees en veel sterker van smaak.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2811826
WillyP schreef: Wilde en tamme eend zijn totaal niet te vergelijken. Tamme eend is hier erg geliefd. Veel lichter van vlees. Wilde eend vreten ze niet, kijken ze me aan of ik ze vergif wil voeren. Heel donker vlees en veel sterker van smaak.
:biggrin2: +1
Door bordie
#2812553
tamme eend van vse is max 7 a 8 weken oud als ie geslacht word dus dat bot is veel zachter dan een wilde eend
een wilde eend kan zomaar 3 a 5 jaar oud zijn en dus heeft ie hard bot.
Door Tobi Kooiker
#2812637
Er is mij nu verteld dat het om tamme eend gaat, dus moet het vast lukken met Daphne.
Donderdag krijg ik weer vlees (kvv en barfhapjes) geleverd. Om te proberen heb ik eerst 1 eendkarkas besteld.

Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door