Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#2811667
Rekenen jullie gedroogde lever en/of hart bij het dagelijks menu of als extra?
Ik droog bijvoorbeeld een Bohman vol met lever (ongedroogd ongeveer een kilo), je houd daar natuurlijk minder van over. Hier doen ze ongeveer twee weken mee.
Dus dat zou ongeveer 250 gram ongedroogd zijn per hond per week.
Heb eigenlijk geen idee of het veel aan kwaliteit verliest door het drogen.
Zouden jullie daarnaast nog extra geven?
Door lianneke
#2811700
Thea schreef: Ik zou ze dan geen rauwe lever meer geven. :-\
Weet niet hoeveel je pw rauwe lever voer. Maar vind 250 gr vrij veel. ;)
Klopt, ik maak een vergissing. Het wordt verdeeld over twee honden, een van ruim zestig kilo en een van dertig kilo. De grootste krijgt het dubbele. Dus het zou zijn, 350 gram en 175 gram ongeveer.
Het is trouwens ook minder dan een kilo wat er in gaat, heb net een zakje gewogen, is z,on 800/900 gram.
(Rekenen is nooit mn sterkste kant geweest) sorry...
Laatst gewijzigd door lianneke op za 16 nov 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2811862
Ik reken het tot het menu! Met drogen gaat er klein beetje voedingsstoffen verloren, dus ik droog iets meer dan dat ik normaal zou geven maar niet heel erg veel meer. Ik ga dus uit van het gewicht voordat het gedroogd is.  ;)
Door lianneke
#2811892
Lil schreef: Ik reken het tot het menu! Met drogen gaat er klein beetje voedingsstoffen verloren, dus ik droog iets meer dan dat ik normaal zou geven maar niet heel erg veel meer. Ik ga dus uit van het gewicht voordat het gedroogd is.  ;)
Zo doe ik het nu ook, alleen hart krijgen ze nog wel eens extra.
Dat is biologisch van Schotse Hooglanders, denk niet dat het kwaad kan als ze daar iets meer van krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door