Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#278885
Dit is geen vraag en ook niet om een discussie uit te lokken maar gewoon even een mededeling (reageren mag, maar hoeft niet ;)) niet ter leerinck, misschien ter vermaek:

Annak - die nu ongeveer twee maanden bij mij is - doet het ontzettend goed op BARF. Hij heeft 6 jaar brokken gegeten, bij mij twee weken BIBI en daarna ging ie helemaal los ;D Hij eet rustig, beheerst, kauwt op een pensvelletje van 1x1 cm en verteerd waanzinnig goed! Het is een hond van pak-m-beet 35 kilo en hij poept 1x per keer (eerlijk waar, niet gelogen) een piepklein drolletje (vergelijken met wat de Amerikanen van Sylvia poepen). Dus dat gaat geweldig!
Rover - die ik als pup heb - daarentegen vreet een lap pens van 500 gram binnen 2 seconden naar binnen. Ik geeft het, draai me om, en weg :o Daarbij komt dat hij nogal wat snackt in het park (drollen, mc donald's, patat en andere shit). Hij poept dan ook soms 3x per dag (soms 2x per uitlaatbeurt) en het is eigenlijk altijd zacht en veel (baal ik enorm van).
Door Lizzy
#278892
Ik verbaas me natuurlijk net als jij over hoe Rover het doet. Nu kende ik hem nog niet toen hij op brokken stond, maar toen vrat hij geen poep. Of dat poep eten getriggerd is door de overgang naar vers of iets anders: dat zullen we (denk ik) nooit weten. Maar op brokken vrat hij laatst ook poep, dus hem weer brokken geven lijkt niet de oplossing.

Maar goed, ik wil eigenlijk nog verder terug. Ik wil terug naar toen Rover pup was en heel ziek is geweest. En antibiotica heeft gehad en dergelijke. Ik denk dat een pup in de eerste maanden van zijn leven zijn darmflora aan legt. En deze is door zijn ziekte/behandeling aangetast en eigenlijk nooit goed op gang gekomen.

Dat schrokken: dat is gewoon per hond verschillend. Pinkel eet ook netjes en Brutus slokt zo'n lap pens in 1 keer naar binnen. Hij verslikt zich zelfs gewoon regelmatig in zijn eten omdat hij zo snel vreet. Dat Rover dus sneller eet: vind ik niet opmerkelijk.

Ik vind het interessanter dat Rover poep eet en bergen poep poept. Maar deze twee staan zeker te weten met elkaar in verband. Hij eet afval op waar niks geen voedingsstoffen meer uit te halen zijn, dus de poep van de andere hond komt er met zijn poep tegelijktijdig weer uit. De vraag is dus waarom hij poep eet. Nou, wie weet ligt dat wel besloten in zijn genen, maar misschien ligt het wel besloten in het feit dat hij als pup ziek is geweest en zijn darmflora nooit geworden is wat het had moeten zijn.

Ben je hem eigenlijk al probiotica in capsule/poeder-vorm extra gaan geven? Ik zou dat (als ik jou was) gaan doen. Maar eigenlijk denk ik dat het nooit meer helemaal over zal gaan....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#278897
Mijn honden poepen ook niet veel, maar het zijn er drie dus leggen ze wel 3 keer iets neer ;) ;D
Door yalla
#279137
Lizzy schreef: .... dus hem weer brokken geven lijkt niet de oplossing.
Nee natuurlijk niet! Hoe durf je dat voor te stellen :o ;D
Lizzy schreef:Maar goed, ik wil eigenlijk nog verder terug. Ik wil terug naar toen Rover pup was en heel ziek is geweest. En antibiotica heeft gehad en dergelijke. Ik denk dat een pup in de eerste maanden van zijn leven zijn darmflora aan legt. En deze is door zijn ziekte/behandeling aangetast en eigenlijk nooit goed op gang gekomen.
Ja, Sylvia heeft mij getriggerd erop dat hij wellicht de Puppy Strangles heeft gehad (dit naar aanleiding van het ziektebeeld van de pup van Karin).
Lizzy schreef:Dat schrokken: dat is gewoon per hond verschillend. Pinkel eet ook netjes en Brutus slokt zo'n lap pens in 1 keer naar binnen. Hij verslikt zich zelfs gewoon regelmatig in zijn eten omdat hij zo snel vreet. Dat Rover dus sneller eet: vind ik niet opmerkelijk.
Ja ik snap het het hond-gebonden is.
Lizzy schreef:Ik vind het interessanter dat Rover poep eet en bergen poep poept. Maar deze twee staan zeker te weten met elkaar in verband. Hij eet afval op waar niks geen voedingsstoffen meer uit te halen zijn, dus de poep van de andere hond komt er met zijn poep tegelijktijdig weer uit. De vraag is dus waarom hij poep eet. Nou, wie weet ligt dat wel besloten in zijn genen, maar misschien ligt het wel besloten in het feit dat hij als pup ziek is geweest en zijn darmflora nooit geworden is wat het had moeten zijn.
Ja ik heb het aanvaard, niet geaccepteerd ;)
Lizzy schreef:Ben je hem eigenlijk al probiotica in capsule/poeder-vorm extra gaan geven? Ik zou dat (als ik jou was) gaan doen. Maar eigenlijk denk ik dat het nooit meer helemaal over zal gaan....
Hij krijgt sowieso eens per week Fytomix, maar zoals jij ook al eens gezegd hebt: ik merk niet erg veel verandering.
Door Lizzy
#279340
Nee, ik weet wel dat brokken geen oplossing is, maar ik bedoelde er maar mee aan te geven dat hij ook poep eet als hij wel een paar weekjes op brokken staat, dus dat dat ook niet helpt ;)!

Misschien dat je ipv Fytomix toch eens probiotica capsules moet proberen.
Door Lind@
#279523
Lothar had ook altijd zachte poep en heeft toen hij 8 maanden was veel te zware verkeerde antibiotica gekregen kwam een andere dierenarts achter.
Ik heb hem een poosje probiotica gegeven en het gaat stukken beter met zijn ontlasting. Echt nog wel af en toe zachte poep maar in ieder geval zeker niet meer altijd.......dus het is echt het proberen waard!
Door yalla
#279859
Bedankt voor jullie reacites. Toch maar eens een ander probiotica proberen dan.
Door Helen
#279873
yalla schreef: Bedankt voor jullie reacites. Toch maar eens een ander probiotica proberen dan.
Ik had nog probiotica die ik in Amerika gekocht had, maar ik geloof dat ik daar minder tevreden over ben dan de darmcomplex uit de Hema. Heb het gevoeld dat de laatste effectiever is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#279915
Rover had toch ook nog steeds last van zijn oren, of is dat nu over? Zou ook nog steeds een teken kunnen zijn dat hij niet helemaal"schoon" is.
Door yalla
#281029
Hitam schreef: Rover had toch ook nog steeds last van zijn oren, of is dat nu over? Zou ook nog steeds een teken kunnen zijn dat hij niet helemaal"schoon" is.
Goed dat je daar over begint! Zijn oren zijn helemaal schoon en dat dankzij spul wat ik van Sylvia heb gekocht (weet de naam niet, sorry :-[).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#281035
yalla schreef: Goed dat je daar over begint! Zijn oren zijn helemaal schoon en dat dankzij spul wat ik van Sylvia heb gekocht (weet de naam niet, sorry :-[).
specicare ;D
Door yalla
#281097
sylvia schreef: specicare ;D
Thx ;) Heb de afgelopen dagen met enige regelmaat gebruikt en zijn oren zijn prachtig schoon :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#281124
yalla schreef: Thx ;) Heb de afgelopen dagen met enige regelmaat gebruikt en zijn oren zijn prachtig schoon :D
goed zo en nu bijhouden :D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#281375
De kunst is om zijn oren zo te krijgen dat je ze niet meer schoon hoeft te maken,
Door Lind@
#281379
Helpt Specicare ook tegen oormijt? Ik dacht het gelezen te hebben toen ik bij de zoekfunctie oormijt intoetste.
Zo ja, hoe kom ik daar aan?
Ik heb nu van de DA Otoclean en Surolan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door