Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2807944
Mijn hond heeft een tijdje op kvv gestaan waar ze ineens niet goed meer op reageerde. Nu staat ze op BARF. Ze heeft 2 ontstoken ogen en 2 gevoelige oren (neigt naar ontsteken). Ik ben het aan het behandelen met zalfjes.
Ik weet dat oorontstekingen/vieze oren door ontgiften kan komen, maar kunnen ontstoken ogen ook een vorm van ontgiften zijn? Heeft iemand ervaring met 2 ontstoken ogen?

Er komt echt groene troep uit haar ogen. Op advies van de da assistente geef ik Caf oogdruppels die ik nog had liggen van mijn konijn.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Roosj op di 12 nov 2013, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#2808036
Ik weet wel dat VEEL honden die ik direct ken ontstoken ogen hebben.
Aysa heeft een paar dagen echt flinke pus ogen gehad. De honden van mijn moeder hebben er last van gehad. En 2 honden van de fokker van Aysa hebben ook ontstoken ogen gehad. Incl pus.
En nog een hondje welke in 'in de wandelgangen' ben tegen gekomen had flink ontstoken ogen.
Op barfplaats was er ook iemand met een hond met flink ontstoken ogen.
Door Roosj
#2808130
Nadia schreef: Ik weet wel dat VEEL honden die ik direct ken ontstoken ogen hebben.
Aysa heeft een paar dagen echt flinke pus ogen gehad. De honden van mijn moeder hebben er last van gehad. En 2 honden van de fokker van Aysa hebben ook ontstoken ogen gehad. Incl pus.
En nog een hondje welke in 'in de wandelgangen' ben tegen gekomen had flink ontstoken ogen.
Op barfplaats was er ook iemand met een hond met flink ontstoken ogen.
Dat is bijzonder.. Hadden ze ook nog andere symptomen? Heb je een vermoeden waar het aan ligt? Gewoon een virusje? Of iets met de voeding?
Door Nadia
#2808303
Nee geen andere symptomen. Voeding is onveranderd. Het is na bv een weekje of 2 over gegaan.
Sommige honden waren in contract met elkaar, andere niet.
Kain mijn andere hond heeft nergens last van gehad.
Door miik
#2810127
Ja... herkenbaar...
Ik weet niet of ik een oude tube Caf zalf zou hebben gebruikt... volgens mij zijn die maar beperkt houdbaar als ze 1x open geweest zijn...
Dus als het niet goed over gaat zou ik even een nieuw tube'tje halen !
Door Roosj
#2810227
miik schreef: Ja... herkenbaar...
Ik weet niet of ik een oude tube Caf zalf zou hebben gebruikt... volgens mij zijn die maar beperkt houdbaar als ze 1x open geweest zijn...
Dus als het niet goed over gaat zou ik even een nieuw tube'tje halen !
Het was op advies van mijn da assistente. Zij zei dat het niet uitmaakte dat hij al een tijdje open was. Hij moet alleen niet in contact zijn geweest met het oog en daar let ik altijd op. Bij mijn hond is hij wel in contact geweest met de haren rondom het oog, dus ik ga hem nu weggooien.

De ogen lijken nu genezen, dus even aankijken hoe het zonder zalven gaat :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door