Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Guidetti
#2809752
Mijn old englisch bulldog van 14 maanden zit nu op een eliminatiedieet.
De eerste vier weken stond hij op paard en dit ging heel goed ,na 4 weken mocht ik vervolgens een ander diersoort  toevoegen en dit werd geit. Nu merkte ik gelijk dat hij toch wel reageerde op geit.
Na twee weken zou ik weer een ander diersoort mogen toevoegen ,maar omdat hij toch reageert op geit heb ik hem weer terug gezet op paard in de hoop dat de jeuk en kale plekken rond zijn ogen weer verminderen.
Nu is mijn vraag ,doordat hij op enkelvoudig voer staat [Haaksbarf] en op het moment zeer eenzijdig is.
Is het verstandig om vitaminen ,supplementen te gaan geven om te zorgen dat Guidetti toch alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.  Zo ja ,welke heeft hij dan nodig?  Sorry voor misschien de domme vraag ,maar op dit gebied ben ik echt een leek.
Door Guidetti
#2809782
[quote="Rosalie"]
Ik zou niet gaan supplementeren. Hierin kunnen stofjes zitten die ook een reactie kunnen geven.
[/quote]

Oke ,dat snap ik ,maar wat /welke vallen onder supplementen en wat valt dan onder Vitaminen en kunnen in vitamines ook stofjes zitten die een eventule reactie kunnen geven?
Nogmaals sorry.
Door Greece
#2809794
De supplementen zijn meestal in pil / capsule uitvoering en hierbij worden o.a. vulmiddelen gebruikt. Daar zou iets bij kunnen zitten.
Als je elimineert dan ga je zo zuiver mogelijk voeren. Ik begrijp dat je je zorgen maakt over een mogelijk tekort maar dat gebeurt niet zo snel. Eerst maar zorgen dat de jeuk en kale plekken verdwijnen zodat een volgend diersoort erbij gegeven kan worden.
Door Guidetti
#2809822
[quote="Rosalie"]
De supplementen zijn meestal in pil / capsule uitvoering en hierbij worden o.a. vulmiddelen gebruikt. Daar zou iets bij kunnen zitten.
Als je elimineert dan ga je zo zuiver mogelijk voeren. Ik begrijp dat je je zorgen maakt over een mogelijk tekort maar dat gebeurt niet zo snel. Eerst maar zorgen dat de jeuk en kale plekken verdwijnen zodat een volgend diersoort erbij gegeven kan worden.
[/quote]


Dank je wel, ik ben nu geruster.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door