Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#258939
Eindelijk dan eens opgeschreven wat voor menu we aan Cujo willen geven. Graag horen we van jullie of dit goed is of dat we dingen moeten veranderen.

Week 1:

Maandag: 2 x 500 gram Bibi met rauw eitje en kippenvleugel
Dinsdag: 2 x 500 gram Bibi met slokdarm
Woensdag: 2 x 500 gram pens met groentemix en bot
Donderdag: 2 x 500 gram Bibi met yoghurt en fruitmix
Vrijdag: 2 x 500 gram Bibi met rauw eitje en kippenvleugel
Zaterdag: 2 x halve kip (ongeveer 500 gram per stuk) met groentemix
Zondag: 2 x 500 gram lamswang met bot met groentemix


Week 2

Maandag: 2 x 500 gram Bibi met rauw eitje en kippenvleugel
Dinsdag: 2 x 500 gram Bibi met slokdarm
Woensdag: 2 x 500 gram pens met groentemix en bot
Donderdag: 2 x 500 gram Bibi met yoghurt en fruitmix
Vrijdag: 2 x 500 gram Bibi met rauw eitje en kippenvleugel
Zaterdag: 2 x kipkarkas (ongeveer 500 gram per stuk) met groentemix
Zondag: 2 x 500 gram runderlappen met groentemix en bot

Groetjes,
Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op vr 11 feb 2005, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#258948
Zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit volgens mij. Hoeveel groentemix geef je? Ik neem verder aan dat je de smaken Bibi afwisselt? Dus zowel de natuurmix als de lam&rijst enzo? Het ei zou ik wel met schil geven trouwens. Voor de calcium. Wanneer je fruitmix geeft, geef je dit dan in combinatie met yoghurt EN Bibi of alleen met yoghurt? Fruit en vlees vind ik namelijk geen denderende combinatie (veroorzaakt gas in darmen doordat fruitsuiker gaat gisten).
Door the dude
#258949
is het niet beter om 1 maatlijd per dag hebben ?

Grote kipkarkassen trouwens ! (die van mij zijn maar 100 gr. per stuk)
Door Jacqueline74
#258987
Lizzy schreef: Hoeveel groentemix geef je?
ongeveer 100-150 gram per dag (als we groente geven)
Ik neem verder aan dat je de smaken Bibi afwisselt? Dus zowel de natuurmix als de lam&rijst enzo?
We geven de Bibi natuurmix, Bibi kip & rijst en Bibi lam & rijst door elkaar
Het ei zou ik wel met schil geven trouwens. Voor de calcium.
krijgt hij ook, vind hij nl geweldig eerst even spelen en als het ei kapot is lekker opeten ;D
Wanneer je fruitmix geeft, geef je dit dan in combinatie met yoghurt EN Bibi of alleen met yoghurt? Fruit en vlees vind ik namelijk geen denderende combinatie (veroorzaakt gas in darmen doordat fruitsuiker gaat gisten).
Ik wil dit 's middags gaan geven of 's morgens en dan later de Bibi, ik moet nog even kijken hoe we dit gaan doen maar in ieder geval niet gelijktijdig met het kvv
the dude schreef: is het niet beter om 1 maatlijd per dag hebben ?
Misschien wel maar we vinden eten geven zo leuk ;)
Grote kipkarkassen trouwens ! (die van mij zijn maar 100 gr. per stuk)
Zijn porties van 400=500 gram met meerdere karkassen :D
Door liess
#260900
ik vind het ook wel lekker klinken...hoewel ik natuurlijk wel beginner ben..vraagje..bibi, is dat vergelijkbaar met duck en ahv? of zit ik er dan naast.
Door Peet
#260908
Bibi bevat een beetje rijst, ipv de graantjes uit de Duck (graantjes of haver, zo iets dergelijks). Verder is het wel enigzins vergelijkbaar hoor, alleen zit het in een kilo-verpakking ipv 400 of 500 gram.
Door Elizaw
#275032
He ziet er goed uit, kan ik lekker overnemen ;D mijn hond krijgt ook Bibi. Hij mag ongveer 1000/1200 gram per dag eten.
Ik wil eigenlijk een beetje gaan barfen maar waar haal je in godsnaam alle spullen vandaan, dat vind ik het moeilijkste.
Jouw menu is denk ik voor mij ook goed te doen, de basis is toch kvv met daarnaast een barfdag ;D En de spullen die je gebruik, denk dat dat hier ook wel zal lukken.
Geef je geen vis? Zou je bv op mandag ipv de kippenvleugel ook vis kunnen geven? of mis ik dan het bot?

Groetjes,
Bep
Laatst gewijzigd door Elizaw op za 05 mar 2005, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#275447
[quote="the dude"]
is het niet beter om 1 maatlijd per dag hebben ?

[/quote]
Daar verschillen de meningen nogal over ;)
Onze Leo's blijven echt 2 maal per dag hun maaltijd houden hoor,vind de kans op maagtorsies toch echt te met een zeer grote hond.
Door fester
#280787
Dit is wel een mooi menu. Is misschien ook wat voor mijn honden. Hoeveel weegt Cujo?
Door Jacqueline74
#280951
We hebben Cujo zijn menu toch wat aangepast omdat we vonden dat hij iets te dik werd:

Week 1:

Maandag: 2 x 250 gram Bibi en 75 gram fyto en één kippenvleugel en een eitje
Dinsdag: 2 x 250 gram Bibi en 75 gram fyto met één kippenvleugel
Woensdag: 2 x 500 gram pens met groentemix gemend met yoghurt en hutekase en bot als toetje
Donderdag: 250 gram Bibi en 75 gram fyto en één kippenvleugel en een eitje
Vrijdag: 250 gram Bibi en 75 gram fyto en één kippenvleugel
Zaterdag: 2 x halve kip ongeveer 500 gram met groentemix gemend in yoghurt en hutekase en een slokdarm
Zondag: 2 x 400 gram lamswang met bot met groentemix gemend in yoghurt en hutekase en 's middags een fruitmixje


Week 2

Maandag: 2 x 250 gram Bibi en 75 gram fyto en één kippenvleugel en een eitje
Dinsdag: 2 x 250 gram Bibi en 75 gram fyto met één kippenvleugel
Woensdag: 2 x 500 gram pens met groentemix gemend met yoghurt en hutekase en bot als toetje
Donderdag: 250 gram Bibi en 75 gram fyto en één kippenvleugel en een eitje
Vrijdag: 250 gram Bibi en 75 gram fyto en één kippenvleugel
Zaterdag: 2 x kipkarkas (ongeveer 500 gram totaal) met groentemix en een slokdarm
Zondag: 2 x 500 gram runderlappen (of iets anders waar we aan kunnen komen) met groentemix gemend in yoghurt en hutekase en bot en 's middags een fruitmixje

De groentemix is ingevroren in porties van ongeveer 150 gram. Een eitje geven we met schil en rauw. We kunnen hier heel moeilijk aan goedkope barfingredienten komen. Vandaar dat we ook nog niet echt super veel afwisseling hebben. Alles ligt in porties in de vriezer, vandaag dat we de hoeveelheden op de Bibi dagen hebben aangepast dit is gewoon gemakkelijker. Het fruit krijgt Cujo echt als tussendoortje, gewoon omdat hij het lekker vindt. Vis vindt meneer echt niet lekker dus daarom staat dat ook niet op het menu. Wel krijgt hij af en toe een blikje vis door zijn groentemix en dat vindt hij helemaal geweldig. We hopen dat dit een beetje een verandwoord menu is graag reacties.

Groetjes,
Jacqueline
Door fester
#281317
[quote="Cujo"]
Cujo weegt 35 kilo
[/quote]
Dat is wel veel 1 kg bibi per dag ???. Mijn flatcaot reu weegt 42 kg en krijgt 700/750 gr bibi verschillende soorten per dag :D Maar ik zie dat je al minder geeft. Nu is het natuurlijk wel zo dat de ene hond de ander niet is.
Het menu is supper ;D
Door Borke
#281938
Ik denk dat ik geen BIBI kip zou geven, omdat je doordeweeks vaak kip bijvoert.

Volgens mij wordt Cujo aardig verwend zo en dat verdient hij ook :-)

Wij voeren ook 2x per dag, maar wel op steeds wisselende tijden en het bevalt me voorlopig wel.
Door Jacqueline74
#281989
[quote="AstridStraver"]
Ik denk dat ik geen BIBI kip zou geven, omdat je doordeweeks vaak kip bijvoert.

Volgens mij wordt Cujo aardig verwend zo en dat verdient hij ook :-)

Wij voeren ook 2x per dag, maar wel op steeds wisselende tijden en het bevalt me voorlopig wel.
[/quote]

Wij voeren ook niet op vaste tijden gewoon als het ons uitkomt. Door de weeks 's morgens wel een beetje vast omdat we dan naar het werk moeten. Maar 's avonds krijgt hij na ons te eten en wij hebben ook erg wisselende tijden en in het weekend na de lange ochtendwandeling dus dat is ook heel verschillend. Twee keer per dag voeren vinden we gewoon leuk hij geniet er ook zo van. Dus dat blijven we voorlopig nog wel even volhouden.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door