Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2808627
We hebben wel weer wat hoor  :-\
Bambi is zondag met ene noodvaart tegen de stoeprand op geknald, hij gilde het uit van de pijn  :-[
Ik heb het 1 nachtje aan gekeken en heb de volgende morgen besloten naar de DA te gaan.
Daar is hij op het oog en gevoel onderzocht en volgens de DA is het zwaar gekneusd met bloeduitstorting en dik.
Ik heb rimadyl mee gekregen en als advies dat als Bambi zijn poot donderdag of vrijdag niet voor zeker 80% gebruikt ik terug moet voor foto's.
Maar het is nu woensdag en hij gebruikt zijn poot nog helemaal niet!
Hij hangt er eigenlijk wat slap bij bij.
Nou lees ik op internet dat als het gekneusd is  het wel kan dat hij zijn poot pas na een week weer gaat gebruiken, maar de DA zegt donderdag vrijdag en ik begin me zorgen te maken.
Zijn er mensen met ervaringen wbt kneuzingen en scheuringen en hoe lang het kan duren en evt symptomen?
Door nanne
#2808688
Heel slim dat je het niet langer aankijkt!!  Als het wel een scheuring van de kruisband is kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn want ten eerste doet dat vreselijk pijn en ten tweede duurt het herstel dan minder lang. Zo als jij het omschrijft (wat er gebeurd is) ben ik bang dat het hier echt niet om een kneuzing gaat...

Onze hond heeft 2 gescheurde kruisbanden gehad, waarvan eentje totaal afgerukt. Wat ik heel kenmerkend vind is dat ze dan, als ze de poot al proberen neer te zetten, ze de poot niet neerzetten maar net aan de grond tippen. En dat heb ik al bij heel veel honden gezien die idd een gescheurde kruisband hadden.

Ik weet niet of jouw hond dat ook doet. Als hij hem helemaal niet meer gebruikt dan niet langer wachten hoor en eventueel een goede orthopeed opzoeken.

Heel veel sterkte!!!! En een dikke knuf voor die arme Bambi...
#2808730
nanne schreef: Ach jee  :(

Je hebt helemaal gelijk dat je meteen gaat. Kan hij in ieder geval al iets tegen
de pijn krijgen want dat is vreselijk. Succes, mijn duimen draaien voor jullie!!!
Hij krijgt al een paar dagen rimadyl.
Ik zit nu in de wachtkamer en Bambi wordt nu gekiekt
Door nanne
#2808794
Oooh super goed nieuws dus!!!! Ben ontzettend blij voor jullie!!!!

Verwen die lieverd maar goed en voor jou ook een schouderklopje...je hebt super gehandeld,
nu weet je het in ieder geval zeker. Fijne dag nog.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door