Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jacq
#2808569
Hoi!
De meeste honden krijgen van ons voedingssupplementen, bv. Vitaminepilletjes of zalmolie.
Die geven we als de hond een mankement krijgt......bv bij vachtproblemen.
Vanaf welke leeftijd kun je deze preparaten eigenlijk geven? Misschien ook al preventief?
Ik heb zelf net weer een DH pup Sammy, ze is nu ruim 9 weken. Ze krijgt nu KVV carnibest. Wij wonen echter in Frankrijk en daar is geen KVV te koop, daar ga ik dus met haar barfen. Over 10 dagen vertrekken we, zal ik van hier voedingssupplemeten meenemen of niet? :o
Ik wil haar natuurlijk alles geven wat ze nodig heeft.....
Door Lizzy
#2808583
Als je gewoon een goed BARF menu voert met vleesbot, goed spiervlees, orgaanvlees, groenten, eieren, vette vis, etc., dan heb je niks aan supplementen nodig.
Door jacq
#2809101
Dank Lizzy voor je snelle reactie! Ik snap wat je bedoelt, maar wat valt er nou eigenlijk onder vleesbotten?
In Frankrijk kun je bv geen kippennekken ed krijgen... (De kip wordt in z'n geheel verkocht)
karkas van konijn...tja een heel konijn wel, maar ik eet zelf geen konijn...
Wel kippenvleugels....kan ik t daar mee redden? En zo ja, hoe bereken ik dan het percentage van zo'n kippevleugeltje? Maw hoe kom ik aan die 45% (vleesbotten)
Het orgaanvlees is geen probleem (op vuile pens na)
Groente en spiervlees uiteraard ook geen probleem...
Groeten van Jacq :)
Door Lizzy
#2809217
jacq schreef: Dank Lizzy voor je snelle reactie! Ik snap wat je bedoelt, maar wat valt er nou eigenlijk onder vleesbotten?
In Frankrijk kun je bv geen kippennekken ed krijgen... (De kip wordt in z'n geheel verkocht)
karkas van konijn...tja een heel konijn wel, maar ik eet zelf geen konijn...
Wel kippenvleugels....kan ik t daar mee redden? En zo ja, hoe bereken ik dan het percentage van zo'n kippevleugeltje? Maw hoe kom ik aan die 45% (vleesbotten)
Het orgaanvlees is geen probleem (op vuile pens na)
Groente en spiervlees uiteraard ook geen probleem...
Groeten van Jacq :)
Ik denk dat het een goed idee is om je goed in te lezen voordat je met je pup gaat barfen. Ze kunnen maar 1 keer opgroeien :)
Dit gaat allemaal over vleesbotten: http://www.siamsa.nl/nl/a-nestje/de-geboorte.html. Daar staat zelfs een foto bij van een uit elkaar gepluisd kippenvleugeltje dus dan kun je goed zien hoeveel % vlees en hoeveel % bot dat bevat :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door