Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kim en Casper
#2807934
Ik hoor de laatste tijd veel verhalen van ervaren hondenbezitters en vers voerders dat ze terug stappen op brok... Wel op goede brokken als wolfsblut oid of een combinatie van KVV en brok.

Voor mij geen optie hoor maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Door Martine-Tom
#2807942
Oh daar ken ik er ook een aantal van, niet meer of minder als voorheen, er zijn altijd mensen die het de "good old college try" geven en na even vaststellen dat het toch wel lastig is en weer op brok over gaan.
Des te meer vlees blijft er voor ons over  :P
Door spikkel
#2807954
Ja, die ken ik ook, bij navraag is eigenlijk het werk de boosdoener. En mensen die het ook wel zagen zitten het barf voeren, en geconfronteerd werden met het werk, die zijn er niet eens aan begonnen. En als je dan zegt, het is alleen als een bestelling binnen komt, ja dan moet je even proportioneren, nee dat zien ze absoluut niet zitten.
Ik ken ook mensen die van Barf naar Kvv zijn gegaan, is ook makkelijker, is alleen een rol in stukken snijden.
Door Kim en Casper
#2807956
Je hoort toch ook mensen zeggen dat ze bang zijn dat de hond tekorten zou krijgen. Het vlees bestaat al jaren natuurlijk maar is er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
Door Martine-Tom
#2807963
Kim en Casper schreef: Je hoort toch ook mensen zeggen dat ze bang zijn dat de hond tekorten zou krijgen. Het vlees bestaat al jaren natuurlijk maar is er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
Ik zou zeggen lees hier eens goed rond, vooral de bieb dan vind je je antwoord wel  :)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2807969
Het is vaak een weerwoord dat er onderzoek is gedaan naar brok. Maar als je ziet wat er in brok gegooid wordt, vraag ik me wel eens af wat voor onderzoek dat in vredesnaam is.  ???
Door Jump
#2807973
Hoezo wetenschappelijk onderzoek?
Je gezond verstand zegt toch al dat als je het goed doet je geen tekorten kunt krijgen?
En er zijn inmiddels genoeg jarenlang vers gevoerde honden/katten als levend bewijs hiervoor.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2807995
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ooit nog brok te voeren. Of ik moet net die ene hond treffen die écht niet tegen vers kan, maar dan zou ik eerst alles in het werk stellen om toch vers te kunnen voeren.

Daar heb ik geen wetenschappelijk bewijs voor nodig, ik zie gewoon hoe mijn honden én katten (3 van allebei) zijn opgeknapt en hoe ze genieten van hun eten. Dat is voor mij genoeg bewijs.
Door Cindy de Wolf
#2808024
Helaas behoort 1 van mijn honden hier ook (gedeeltelijk) onder. Van veel kvv's wordt ze misselijk, zeker degene met een premix, op maat laten maken blieft madam vaak niet, zelf malen ook niet van jottem en ook haar vacht bleef vaak slecht. Nu staat ze al een half jaar op een combi van 1 bakje Renske per dag en 125gram Orijen brokken. Haar vacht glimt, ze is zacht en belangrijker voor mij ze eet graag EN is niet meer misselijk. Af en toe krijgt ze CB, dat vind ze wel lekker maar na 3 dagen is ze strijk en zet misselijk. De rest van de honden barft dus ik heb er heul veul werk aan.
Sinds Misty haar operatie begin dit jaar kan ze lang niet alles meer verdragen dus dat is ook schipperen, soms is eend al te hard. Ook krijgen Dusty en Baloe moeite met vleesbotten en voor Smokey is 10 gram teveel al snel veel dus soms denk ik ook weleens ik ga terug naar kvv met allemaal maarja iets houdt me toch tegen, dus we zien wel wat de toekomst brengt.
Door hannabelgje
#2808170
Als ik zie hoe ze er hier uitzien dan denk ik niet dat ik ooit terug ga naar brokken. Zeker niet voor de katten. Ik ken ook zo'n geval maar die begonnen aan leuk een hond voor de kinderen en  de hond komt nu zijn hok nooit meer uit. :'(
Door Kim en Casper
#2808175
Ik twijfel niet. Casper doet t prima op vers. Hij is gezonder dan ooit. Ik zit ook op een ander forum en daar lees ik veel dat mensen terug gaan naar brok. Ik vroeg mem enkel af wat de reden is. Voor mij geen brok meer behalve als beloning of bij hersenwerk..
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2808193
En dan waarschijnlijk zeker na de uitzending van "Dokters" afgelopen week op rtl 4.

Daar was een arts van het MCD Amsterdam, die vertelde dat het voeren van rauw vlees heel slecht is en dat al het vlees eerst goed verwarmt moet worden (want wij mensen eten ook geen rauw vlees, daar wordt je nl ziek van  :o)

Ik viel echt van me stoel toen ik die onzin hoorde.
Als men zich niet verder verdiept in het concept BARF, dan zullen mensen door dit soort berichten zeker afhaken. (helaas)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2808200
Gonnie schreef: En dan waarschijnlijk zeker na de uitzending van "Dokters" afgelopen week op rtl 4.

Daar was een arts van het MCD Amsterdam, die vertelde dat het voeren van rauw vlees heel slecht is en dat al het vlees eerst goed verwarmt moet worden (want wij mensen eten ook geen rauw vlees, daar wordt je nl ziek van  :o)

Ik viel echt van me stoel toen ik die onzin hoorde.
Als men zich niet verder verdiept in het concept BARF, dan zullen mensen door dit soort berichten zeker afhaken. (helaas)
nou toevallig dat ik net ook weer wat las op de site van licg
heul gevaarlijk en nooit aangetoond dat het beter is, dus vooral niet doen. En honden schijnen veel beter koolhydraten te verteren dan wolven, aha vandaar al die compacte hoopjes overal op de stoep  ::)
Door TMG1961
#2808204
Financieel gezien kan ik het me best voorstellen. Laten we eerlijk zijn, Barf en KVV zijn de afgelopen jaren ook niet echt goedkoper geworden. En als je een beperkt budget heb kan het best zijn dat je op brok het wel rond krijgt en met KVV of Barf niet.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2808208
Tsja ik heb ook weinig te makken momenteel, maar barf vind ik zo duur nog niet.
Dan zou je al naar Lidl brok moeten of zo om het verschil in euri hoog te maken.
Dan maar geen paardenvlees, lama en ander duur spul.

Zou overigens nog eerder smuldier gaan voeren dan, maargoed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door