Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2807916
Gister heeft Oscar bij meneer K iets uitgekotst wat hier precies op leek. Vanmorgen had ie het in zijn poep. Meneer K denkt dat het iets is wat hij stiekem heeft opgegeten, ik ben bang dat het wormen zijn. Maar welke, dat weet ik dan weer niet en ik zag ook nergens iets wat op voorkant, achterkant of segmentjes leek. Ik moet eerlijk toegeven dat de testkit van het Woud hier al veels te lang klaar staat, dus het is al te lang geleden dat ik ontlastingonderzoek heb laten doen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2807936
We hebben net de kots van gister uit de prullenbak gevist (ja echt, we lijken wel gek  ::) ), maar we hebben echt geen idee wat het is.
Door Roosjes3
#2807950
Ja ik herken het! Bij ons heb ik de link kunnen leggen met bepaalde kluifwaar... Volgens mij heeft Julius het bij ons als hij runderluchtpijp heeft gegeten! Ik neem aan dat het een soort pezen zijn ofzo... Ze voelen hard en rubberig (ja, ik heb ze ook uit zijn poep gevist) en kunnen als het ware doormidden gebroken worden.
*edit, ik heb vanwege deze dingen ook ontlasting laten testen bij het Woud en daar kwam niets uit!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2807991
Ja hij heeft zaterdag inderdaad een gedroogde luchtpijp gegeten. Poeh he, dat zou een opluchting zijn, als het dat is! We hebben er ook een door midden gesneden en bij een worm zou je toch iets van ingewanden ed verwachten, maar het is inderdaad nogal pees achtig materiaal.
Gebruikersavatar
Door kira
#2808117
Ik denk niet dat het wormen zijn, Foppe poept regelmatig iets van deze substantie en dat is bij hem dan van dat brede gras wat hij heeft staan grazen. Testje maar even naar het Woud zenden? Ik heb zondag de laatste drolletjes gepost, hoop dat zo de uitslag komt. De vorige keer was Fop zijn drolletje kwijt geraakt bij de TNT, was wel balen, zo'n test is toch 17 euro (ik koop ze groot in).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2808199
Ja, de test moet maar wel snel naar het woud. Maar voor nu ben ik er gerust genoeg op dat het van de runderluchtpijp komt. Bedankt voor de reacties!
Door miik
#2809393
Ziet er niet uit als wormen...
Spoelworm ziet er echt uit als dunne sliertjes spaghetti en lintworm geen echt rijstkorreltjes.....
Je hoort idd wel vaker dat kraakbeen slecht verteerd wordt, dus dat zou goed kunnen van de luchtpijp.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door