Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2807121
Op de een of andere manier hebben Balou en Chendo elke keer weer nieuwe wratjes, telkens op andere plekken.
Ik heb ze al een paar keer weg laten branden, maar ze verschijnen daarna weer ergens anders.
Die dingen jeuken blijkbaar want ze bijten er aan als ze er bij kunnen.
Ik weet dat wratjes door een virus veroorzaakt worden maar ik vroeg me af of ze elkaar hiermee kunnen besmetten?

En wat kun je er eventueel aan doen, behalve wegbranden. Ze krijgen al weerstandsverhogende middelen, maar dat helpt niet veel.
#2809199
Dat durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat het sap de wratjes enorm deed slinken en met een paar dagen vielen ze dr van af.
Weet jij of het papilloma wratten zijn? Want daar groeien ze wel overheen, alleen kan het wel ernstig worden en is het super besmettelijk.
#2809591
Senta schreef: Mijn hond had ze ook, ze zogeheten papillomavirus wrat, hier hielp alleen paardenbloemensap. Helaas groeit dat nu nergens meer 8)

Maar bij dit virus is het wel bekend dat ze op een gegeven moment dr overheen groeien en ze nooit meer krijgen
hier staan er nog op 't grasveld bij onze wandelplek. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door