Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Met_74
#2807143
Hallo allemaal,

Ik ben mette en heb twee labradoodles. Eentje van 2 jaar oud en een pup van 10 weken oud.
Mijn tweejarige doodle is een vreselijk lastige eter, iets dat wel meer voorkomt bij doodles. Als je haar een week vers vlees geeft (carnibest, tinlo, barfmenu) dan laat ze dag 7 alles staan. Nu na twee jaar hebben we een mooi evenweicht en heeft ze een mooi gewicht (wel slank want echt een vreetzak zal ze nooit worden). Ze krijgt 4 dagen granenvrije brok van natures health en 3 dagen kvv. Dit werkt voor ons heel goed.
Nu hebben we een pup erbij en die kwam op de brok bij ons binnen (dog lovers gold onder de brokken geen verkeerde brok). Maar ik vond zijn ontlasting zacht en wilde hem ook op 3 dagen kvv per week.
Dus heb ik hem 10 dagen kvv gegegeven. Hij vond het heerlijk en kreeg ook stevigere ontlasting. Maar de laatste dagen bij het oprapen van de drolletjes vond ik het toch opvallend dat het niet naar poep ruikt maar naar ijzer. Het ziet er eigenlijk uit zoals de carnibest maar dan bruin ipv rood..
Is dit normaal? Ik vroeg het in de dierenwinkel die kvv verkoopt en zij vonden het niet normaal en raadde ontlastingonderzoek aan bij de dierenarts. Dierenarts gebeld en die vond het niet nodig want hondje is vrolijk speels, eetlust en drollen zijn stevig. Verder heeft zij ook geen verstand van kvv.
Wat vinden jullie? Klopt het dat de ontlasting van kvv geen poepgeur heeft maar ijzergeur?
Dank alvast.
Door Shanti en co
#2807351
Welkom hier op bp!  :)

Shanti's barfrollen ruiken meestal niet, als ze pens heeft gehad ruikt het gewoon naar poep maar zeker niet naar ijzer.
Het zou kunnen dat je pup aan het ontgiften is, maar ik weet daar niet veel van af dus kan er weinig zinnigs over zeggen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2807620
Hier stinken de drollen ook niet en met die ijzergeur kan ik je helaas niet helpen! Bedoel je ijzergeur wat je ook ruikt als er een plasje bloed ligt te drogen,of als tandvlees na tandenpoetsen gaat bloeden dan heb ik een ijzer/bloedsmaak in mijn mond? Of ruikt het naar roestig ijzer?

Trouwens welkom op BP ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door