Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2806712
2 pups op m n werk zijn nu zo n 6,5 maand oud, een reu en een teef.. worden dinsdag gecastreerd na advies van de DA die daar ongeveer heilig is :(  ik ga er al niet eens meer tegen in want je word compleet voor gek verklaard  ::)  vind het ZO ongelooflijk zonde dat dit gebeurd en dat men niet verder kijkt dan de neus lang is, wachten tot de hond is uitgegroeid? waarom :S ??
niet alleen zet ik mijn vraagtekens bij dit advies, zo zijn er helaas vele gevallen dat ik denk waar haaaal je de stenentijdperktheorie vandaan.. :( 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2806717
Jep, is idd jammer. Maar wat je zegt, steigeren helpt niet, zeker niet als de betreffende da heilig is. Dan is het jammer voor de honden, maar dan moeten de eigenaren het maar ondervinden. (en dan mag je van mij gerust zeggen...I told you so)
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2806720
ja ach dan zullen ze toch zeggen dat het daardoor niet komt.. ontkennen is hun sterktste vak ;)  zo ook brokken voeren (wel dan die van de dierenarts die overigens ook voooolll met graan, mais en gevogelte meel zitten) want die zijn het beste :S uhu..   
alle rashonden zijn ziek en brokken voeren is gezond ;) 
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2806938
tsjah, ik weet dat het een tijd een rage in Amerika was, mijn ouders hebben toen bij de fokker ook een contract moeten tekenen omdat ze bang waren dat castreren voor 8 maanden hier ook populair zou worden.
Ik kan me ook echt niet (maarja, ik ken weinig anderen) voorstellen dat een DA zo'n advies zou geven..
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2806940
@ yvette tsja kleine moeite om ze uit elkaar te houden hoor...  vind dat altijd zo laks
maar heb niet perse iets tegen castreren hoor maar wel op zo n jonge leeftijd en dat dat gewoon zo makkelijk geadviseerd word door een "prof"
Door Lizzy
#2807014
yvette_van_alert schreef: anderzijds met een reu en teef op een terrein waar waarschijnlijk veel mensen in en uit lopen kan je snel een oeps nest krijgen.
Dat is wel een heel armoedig excuus om dan maar over te gaan op vroegcastratie. De gevolgen van vroegcastratie zijn dermate ernstig dat daar in mijn ogen geen goede excuses voor zijn.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2807017
Lizzy schreef: Dat is wel een heel armoedig excuus om dan maar over te gaan op vroegcastratie. De gevolgen van vroegcastratie zijn dermate ernstig dat daar in mijn ogen geen goede excuses voor zijn.
Kan best zijn, maar je wilt niet weten hoeveel oepsnestjes er toch geboren worden. Ik word ook niet vrolijk van een teef die de 1e loopsheid al een nest krijgt.
Door Lizzy
#2807025
*Dorothea* schreef: Kan best zijn, maar je wilt niet weten hoeveel oepsnestjes er toch geboren worden. Ik word ook niet vrolijk van een teef die de 1e loopsheid al een nest krijgt.
Een verbod op het houden van huisdieren door idioten, dat lijkt me de beste oplossing :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2807026
*Dorothea* schreef: Kan best zijn, maar je wilt niet weten hoeveel oepsnestjes er toch geboren worden. Ik word ook niet vrolijk van een teef die de 1e loopsheid al een nest krijgt.
Maar hoeveel echte oepsnesten zijn dat? Ik lees toch best regelmatig dat mensen een hond uit een oepsnest hebben gekocht en er bij doorsnuffelen achter komen dat ze ieder half jaar een oepsnest hebben. Oepsnest is 9 van de 10 keer een leuk verkoopargument.
Door eelke
#2807029
Teef ergens achter grendel én slot, en dan lijkt me niet dat er iemand die reu er bij krijgt zonder de sleutel...
Reu in pension of bij iemand onder brengen...

Lijken me al 2 prima oplossingen voor op een groot terrein met veel mensen.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2807035
de DA in kwestie neemt zelf ook iedere week haar intacte reu mee naar les die gewoon los loopt bij ons.. als mijn teven loops zijn blijven ze toch eeecht binnen daar!  oeps nestjes geloof ik 9 vd 10 x helemaal niks van
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door