Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mexx
#2806980
Hey hallo,

Ik lees al een tijdje mee, maarvond het ook tijd worden om me te registereren.
Ik heb 4 honden
2 staffordshirebull terrier van 5 en 6
1 Pitbulls van 2,5 en 1 pitbull van 7 maanden..

Nu krijgen ze allemaal kvv met af en toe een dagje barf.
De ene keer is dat bijvoorbeeld een penslap, de andere keer is dat panharing of zalm, en soms ook gewoon wat (bevleesde) kippenkarkassen.

Kan ik hiermee gewoon doorgaan en hier een vast ritme in krijgen. Bijvoorbeeld 4dagen in de week kvv. ( ik voer smuldier compleet, Alaska, Energique, vleesmixen van herby) en dan 3 dagen barf ?

Nu wissel ik het een beetje af en geef het niet op vaste dagen.

En qua groente..
IK voer hier geen groentemixen bij. Wel krijgen ze als ik groente gekookt heb, en er wat van over is, dit bij hun kvv. Zo ook als er fruit gegeten word door mijn zoontje van 3, krijgen ze alle 4 standaard een stukje van hem.. Zou ik meer groente bij moeten voeren of is dit prima zo?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2807088
Hallo Mexx,

Welkom hier  :)

Is prima zoals je voert af en toe wat barf.
Je zou ook prima naar 3 dagen barf kunnen gaan en 4 dagen kvv.
Je hoeft dan perse heel erg op de percentages te letten om je meer kvv voert dan barf.
Op de ontlasting letten is natuurlijk wel handig.
Dit is wellicht een interessant artikel om te lezen voor je: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html

Je voert compleet door je kvv, dus groentemix is niet perse nodig.
Is een beetje of je dat wel of niet wil, af en toe wat gekookte groente is ook prima.

Barfplaats wordt gesponsord door