Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2806130
Paika heeft wat vage klachten, ze komt veel aan terwijl ze minder te eten krijgt. En ze heeft 'aanvallen' waarbij ze alles wat los en vast zit op wil eten. Ze eet dan boomschors, stukken van de plant, gras en alles wat hier enigszins op lijkt. Samen met een soort slikkend / klokkend geluid, maar ze geeft niet over. Na zo'n aanval likt ze fanatiek de bank af en de vloer en eigenlijk alles.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, heb inmiddels binnen al gras staan zodat ze dat kan eten i.p.v. god weet niet wat. Rinkelt dit bij iemand een belletje?
#2806131
Joep heeft dat ook eens in de zo veel tijd. Ik start dan met 2 pilletjes okugest, en dan steeds elk uur 1 tot over is.
Maagwandirritatie zegt de dierenarts, als ik daar dan langs ga dan krijgt ie een spuit tegen de misselijkheid en een poeder om zijn maag rustig te krijgen. Maar als ik op tijd met de okugest ben gaat het gewoon snel over.
#2806138
Sanne heeft het ook een enkele keer en bij haar helpt het om iets met vezels te geven, ik weet niet waarom maar het werkt bij haar.
Een volkoren cracker of boterham die ik in kleine stukjes uit de hand voer.
Laatst heb ik bij gebrek aan bovenstaande, geitenyoghurt met een schep psyllium vezels gegeven en werkte ook.
#2806167
Als het iets met de maag te maken heeft zou ik gember geven. Helpt tegen misselijkheid, irritatie in de maag en nog zoveel meer! :)

Wij geven Sergi een half theelepeltje gemalen tegen reisziekte, maar er gaat standaard wat verse door hun groentenprutje.
#2806272
Tommie ons hondje wat we vroeger hadden toen ik nog thuis woonde werd toen hij een jaar of 10 was ook alsmaar dikker en had enorme vraatzucht. Hij werkte dan alles naar binnen wat hij tegenkwam zoals theezakjes en dat soort dingen. Hij bleek de ziekte van cushing te hebben. Andere symptomen zijn oa veel drinken en plassen, spierafbraak, veel hijgen, haarverlies en/of andere huidproblemen.

Ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is met Paika, sterkte ermee !
#2806326
Lucie110 schreef: Tommie ons hondje wat we vroeger hadden toen ik nog thuis woonde werd toen hij een jaar of 10 was ook alsmaar dikker en had enorme vraatzucht. Hij werkte dan alles naar binnen wat hij tegenkwam zoals theezakjes en dat soort dingen. Hij bleek de ziekte van cushing te hebben. Andere symptomen zijn oa veel drinken en plassen, spierafbraak, veel hijgen, haarverlies en/of andere huidproblemen.

Ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is met Paika, sterkte ermee !
Hmm dat klinkt niet goed  :-\

Hoe wordt dat getest? Door bloedafname? Paika wordt echt heel ongelukkig van de dierenarts (en dat is dan heel zacht uitgedrukt)
#2806327
eelke schreef: Joep heeft dat ook eens in de zo veel tijd. Ik start dan met 2 pilletjes okugest, en dan steeds elk uur 1 tot over is.
Maagwandirritatie zegt de dierenarts, als ik daar dan langs ga dan krijgt ie een spuit tegen de misselijkheid en een poeder om zijn maag rustig te krijgen. Maar als ik op tijd met de okugest ben gaat het gewoon snel over.
Waardoor zou zo'n irritatie dan veroorzaakt worden vraag ik me dan af.
#2806329
Ruisje schreef: Als het iets met de maag te maken heeft zou ik gember geven. Helpt tegen misselijkheid, irritatie in de maag en nog zoveel meer! :)

Wij geven Sergi een half theelepeltje gemalen tegen reisziekte, maar er gaat standaard wat verse door hun groentenprutje.
Geef je dan gemalen verse gember door de groentemix?

Misschien ook goed om te weten Paika is nog vrij jong 5-6 jaar en een Beagle. Dus het dikker worden en de vraatzucht kan ook 'rasgebonden' zijn hoewel ik heel erg oplet met hoeveel ze eet. Ze is niet gesteriliseerd.
#2806340
Sarah5 schreef: Paika heeft wat vage klachten, ze komt veel aan terwijl ze minder te eten krijgt. En ze heeft 'aanvallen' waarbij ze alles wat los en vast zit op wil eten. Ze eet dan boomschors, stukken van de plant, gras en alles wat hier enigszins op lijkt. Samen met een soort slikkend / klokkend geluid, maar ze geeft niet over. Na zo'n aanval likt ze fanatiek de bank af en de vloer en eigenlijk alles.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, heb inmiddels binnen al gras staan zodat ze dat kan eten i.p.v. god weet niet wat. Rinkelt dit bij iemand een belletje?
Yep. Zoek maar op Whoofer.....
Bij Whoofer was dit misselijkheid. En voor mijn gevoel vaak veroorzaakt door (onder andere?) een golf van maagzuur. Ik heb nooit kunnen uitvinden wat de oorzaak was. Ik heb ook nooit iets gevonden dat nou echt goed hielp. En het is zo jammer dat dierenartsen ook niet weten wat het is en wat je er aan kunt doen.

Ik zou zelf dit proberen: http://www.nmlhealth.com/p,34,2544/PUUR ... d-kat.aspx
#2806370
Lizzy schreef: Yep. Zoek maar op Whoofer.....
Bij Whoofer was dit misselijkheid. En voor mijn gevoel vaak veroorzaakt door (onder andere?) een golf van maagzuur. Ik heb nooit kunnen uitvinden wat de oorzaak was. Ik heb ook nooit iets gevonden dat nou echt goed hielp. En het is zo jammer dat dierenartsen ook niet weten wat het is en wat je er aan kunt doen.

Ik zou zelf dit proberen: http://www.nmlhealth.com/p,34,2544/PUUR ... d-kat.aspx
Ah dank je wel. Wat ik me dan wel afvraag (en dat heb jij ook vast gedaan) is of je de voeding zou kunnen aanpassen waardoor het minder wordt. Ik heb wel het idee dat ze hierdoor steeds vaker eten wil hebben, alsof het dan rustiger wordt. Maar ik zou bij voorkeur voorkomen dat er maagzuur oprispingen ontstaan, ik ga in elk geval de Puur Maag bestellen en kijken of dit gaat helpen. Het is zo sneu als ze niet weten wat ze met zichzelf aanmoeten  :-\
Door sella
#2806414
Ik zie dit ook bij Buffel, en het is nu eindelijk duidelijk dat hij dan ook verstopt zit. Okugest erin, evt bij hevige misselijkheid en alles aflikken ect ook een primperid, wat olijfolie, de boel is op gang en het is weg. Ik geef nu standaard wat extra olijfolie en dat heeft het toch een eind gereduceerd. En dat dikker worden is bij ons heel maar dan ook heel veel lucht door het likken. De boeren en winden die hij dan kan laten schrikt je zelfs op qua geluid :o
#2806434
Sarah5 schreef: Hmm dat klinkt niet goed  :-\

Hoe wordt dat getest? Door bloedafname? Paika wordt echt heel ongelukkig van de dierenarts (en dat is dan heel zacht uitgedrukt)
Ik hoop niet dat het cushing is en het hoeft ook niet zo te zijn natuurlijk maar ik dacht er wel gelijk aan toen ik je berichtje las. Als ik het goed heb moet je een paar dagen achter elkaar een plasje opvangen en meenemen naar de dierenarts.
#2806453
Sarah5 schreef: Ah dank je wel. Wat ik me dan wel afvraag (en dat heb jij ook vast gedaan) is of je de voeding zou kunnen aanpassen waardoor het minder wordt. Ik heb wel het idee dat ze hierdoor steeds vaker eten wil hebben, alsof het dan rustiger wordt. Maar ik zou bij voorkeur voorkomen dat er maagzuur oprispingen ontstaan, ik ga in elk geval de Puur Maag bestellen en kijken of dit gaat helpen. Het is zo sneu als ze niet weten wat ze met zichzelf aanmoeten  :-\
Er is niks dat ik niet heb geprobeerd......
Wat bij Whoofer hielp bij zo'n aanval was haar buik zachtjes masseren (rondjes draaien).
#2806473
Een scheutje geitenmelk kan ook helpen. Misschien een tijdje dagelijks bij het eten geven?

Die heb ik zelf nog niet geprobeerd, Joep heeft er eens in de 3 maanden last en de okugest helpt dan voldoende. Hij kan wel tegen geit, maar geitenmelk is weer heel anders natuurlijk...is gewoon bij de AH te koop in halve liter pakjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door